ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ 2010

►Γιώργος Αναστασόπουλος – Βασιλική Κακαλίκα: «Όταν κραυγάζουν οι εφιάλτες : Αστυνομικό θρίλερ στην Καλαμάτα», Βερρέτας 2010

Βιογραφικό

Περίληψη βιβλίου

Ένα ακόμη αστυνομικό θρίλερ από τους συγγραφείς του «Κοίταξέ με», που αυτή τη φορά διαδραματίζεται στην Καλαμάτα, την πατρίδα των δημιουργών. Εδώ ένας παρανοϊκός δολοφόνος εκτελεί με εφιαλτικό τρόπο τα θύματά του – πάντα γυναίκες – κι έπειτα γράφει με κόκκινο μαρκαδόρο στους τοίχους.

Η αιματηρή αυτή κατάσταση βάζει σε μεγάλους μπελάδες τον αστυνόμο Νικόλαο Χριστάκη, που καθημερινά λούζεται τα εξ αμάξης από τον αστυνομικό διευθυντή Σταύρο Λαζαρίδη, ο οποίος με τη σειρά του τα ακούει από τον υπουργό. Διότι ο δολοφόνος της Καλαμάτας δεν αφήνει ίχνη και ξέρει να κρύβει καλά τα μυστικά του στον στοιχειωμένο… πύργο του Καπετανάκη!


►Διαμαντής Αξιώτης: «Λάθος λύκο», Κέδρος 2010

Βιογραφικό

Ο Διαμαντής Aξιώτης γεννήθηκε το 1942 στην Καβάλα, όπου και ζει.
Έχει εκδώσει ποιητικές συλλογές και συλλογές διηγημάτων, ανθολογίες ποίησης και διηγήματος, τρία μυθιστορήματα.
Υπεύθυνος, επί σειρά ετών, έκδοσης λογοτεχνικών περιοδικών. Είναι μέλος της Εταιρίας Συγγραφέων.

Περίληψη βιβλίου

Ο Στέφανος πλησιάζει τα τριάντα.
Ανίκανος να ερωτευθεί ή να πονέσει, έλκει ό,τι παράξενο κυκλοφορεί στη μικρή του πόλη.
Ακούει φωνές και ουρλιαχτά λύκων. Πρέπει να σωθεί, να σώσει την ανθρωπότητα από το απόλυτο κακό. Καταφεύγει στη θρησκεία και στα ναρκωτικά.
Από ένα σημείο και μετά όλα οδηγούν στο τελετουργικό ενός εγκλήματος.
Ο φόβος τού δίνει την άδεια να σκοτώσει.
Το ίδιο – για διαφορετικούς ίσως λόγους – και στον πυγμαίο Ότα.


►Άννα Δάρδα-Ιορδανίδου: «Σαμπουάν και ρίμελ», Περιοδικό «Λαϊκό Τραγούδι» 2010

Βιογραφικό

Η Άννα Δάρδα-Ιορδανίδου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Αποφοίτησε από το Αμερικανικό Κολέγιο «Ανατόλια» και σπούδασε Αγγλική Φιλολογία σχο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Συνέχισε με μεταπτυχιακές σπουδές αρχικά στην Αγγλο-Ιρλανδική Λογοτεχνία στο Trinity College του Πανεπιστημίου του Δουβλίνου και μετέπειτα στο Τμήμα Γλωσσολογίας του Πανεπιστημίου του Λάνκαστερ, όπου και έκανε διδακτορική διατριβή, το 1983. Εργάστηκε τρία χρόνια στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων στην Φιλοσοφική Σχολή, και κατόπιν στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΤΕΙ Πειραιά, όπου συνεχίζει να εργάζεται. Ασχολείται με την έρευνα σε θέματα Γλωσσολογίας και γράφει παραμύθια.

Περίληψη βιβλίου

Γνωστός κομμωτής του Κολωνακίου έπεσε θύμα ασυνείδητου οδηγού.
Η Σίσσυ εργάζεται στο κομμωτήριο Waves. Το χτύπημα του λοστού τη βρήκε ακριβώς στο πίσω μέρος του κεφαλιού και την σκότωσε ακαριαία.
Ο Τίμοθυ ήρθε ως παρατηρητής της Σκώτλαντ Γιάρντ για μιαν υπόθεση διακίνησης πλαστών χαρτονομισμάτων. Τον φιλοξενούσε στο σπίτι της η Κλειώ Σακκά, μια εξηνταπεντάρα φίλη της θείας του, συνταξιούχος καθηγήτρια της Αγγλικής Φιλολογίας που αγαπούσε τον Ντίκενς, έπαιζε μπιρίμπα τις Κυριακές με τις συμμαθήτριές της στο Ψυχικό και μιλούσε ακατάπαυστα στο τηλέφωνο με τη φίλη της Λίλιαν Κρωφτ, τη θεία του Τίμοθυ, που λάτρευε τα αστυνομικά.


►Λάκης Δόλγερας: «Μια σκοτεινή υπόθεση», Γαβριηλίδης 2010

Βιογραφικό

Ο Λάκης Δόλγερας γεννήθηκε στην Πρώτη Σερρών το 1945. Σπούδασε στην Οδοντιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Είναι παντρεμένος και έχει έναν γιο. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.

Περίληψη βιβλίου

Ο Βλάσης Δεμερτζής καταδικάζεται για το θάνατο της γυναίκας του δίχως να υπάρχουν ενοχοποιητικά στοιχεία. Οι δικαστές και οι ένορκοι όμως βασίζονται στο κίνητρό του να τη σκοτώσει, αφού εκείνη είχε φτάσει στην πορνεία, πίσω από τις πλάτες του, απλά και μόνο για να απολαμβάνει την αντρική υποταγή στην εκρηκτική θηλυκότητά της. Τελικά, ο Βλάσης Δεμερτζής είναι αθώος ή ένοχος;


►Φίλιππος Δρακονταειδής: «Κρεμάστρα», Τόπος 2010

Βιογραφικό

Ο Φίλιππος Δ. Δρακονταειδής, πεζογράφος και μεταφραστής, γεννήθηκε το 1940. Βιβλία του έχουν μεταφραστεί στα γαλλικά, ολλανδικά και σλοβενικά. To πρώτο βιβλίο του κυκλοφόρησε το 1962. Το 1995 αποκήρυξε ένα μεγάλο μέρος του συγγραφικού του έργου και ξανάγραψε τα μυθιστορήματα: «Σχόλια σχετικά με την περίπτωση», «Στα ίχνη της παράστασης», «Προς Οφρύνιο», «Το άγαλμα», «Το μήνυμα», «Η πρόσοψη». Αυτοί οι έξι τίτλοι συγκροτούν μια ενότητα που ονόμασε «Εξάμετρον».


Έγραψε, επίσης, τα δοκίμια «Ο Φεβρουάριος αιών», όπου συνοψίζει τις κύριες εξελίξεις του 20ού αιώνα, «Παραμύθι της λογοτεχνίας», όπου υποστηρίζει πως η λογοτεχνία, έτσι όπως γίνεται αντιληπτή από την Αναγέννηση ως τις μέρες μας έχει ολοκληρώσει τον κύκλο της ζωής της, και «Μνήμη και μνήμη», όπου συγκρίνει την ιστορική μνήμη με τη μνήμη του ηλεκτρονικού υπολογιστή.

Οι σπουδαιότερες μεταφράσεις του είναι: «Γαργαντούας και Πανταγκρυέλ» (Ραμπελαί), «Δοκίμια» (Μισέλ ντε Μονταίνι), «Οraculo Manual» και «‘Ηρωας» (Μπαλτάσαρ Γκρασιάν), «Τα ποιήματα του Αλμπέρτο Καγιέιρο» (Φερνάντο Πεσόα), «Η πεδιάδα στις φλόγες» (Χουάν Ρούλφο).

‘Εχει βραβευτεί με το Κρατικό Βραβείο Πεζογραφίας (1981), είναι Ιππότης της Τάξης Τεχνών και Γραμμάτων της Γαλλίας και μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Συγγραφέων. Διατηρεί το site www.philipdracodaidis.gr στο Internet, όπου μπορεί κανείς ν’ αναζητήσει τις περιλήψεις, καθώς και χαρακτηριστικά αποσπάσματα των έργων του.

Περίληψη βιβλίου

«Και πώς διασαλεύεται η τάξη, αγαπητέ μου; Η τάξη διασαλεύεται όταν ανακατεύεσαι εκεί που δεν σε σπέρνουν. Και τι πάει να πει πως ανακατεύεσαι εκεί που δεν σε σπέρνουν; Πάει να πει, αγαπητέ μου, ότι ο καθένας μας κάνει τη δουλειά του, ο καθένας μας θέλει να χαίρεται τη ζωή, θέλει να γελάει. Νιώθεις καλά όταν γελάς, πολύ καλύτερα όμως όταν έχεις και ένα πιστόλι δίπλα σου, αυτό έλεγε ο μεγάλος Αλ Καπόνε. Βγάζεις λοιπόν το πιστόλι σου, το βάζεις δίπλα σου και γελάς δίχως σταμάτημα.» Ένα βιβλίο που κινείται στα όρια της ιλαροτραγωδίας και του κοινωνικού θρίλερ.

Μια λαμπάδα στον πρωκτό ενός πτώματος στη μακρινή Τιφλίδα, μια κρεμάστρα που η αφαίρεσή της από μια ντουλάπα γίνεται αφορμή για μια δολοφονία, και ο παράνομος έρωτας της μαρκησίας ντε Βεριέρ με τον ιππότη ντ’ Αρτανιάν, ιδού ο τρελός τρελός κόσμος που αποτελεί το σκηνικό των ομόκεντρων ιστοριών του Φίλιππου Δρακονταειδή. Ο αστυνόμος Χαντόκης, οι κύριοι Ντυπόν, ο Ηρακλής Πουαρό, ο ιατροδικαστής Λίνος Μπόρσα και η Σύλβια των Ειδικών Δυνάμεων πρωταγωνιστούν σ’ έναν κόσμο παραλόγου και υβριδικού.

►Δημήτρης Κεραμεύς-Ντουμπουρίδης: «Το άλλο μπλουζ», ΑΛΔΕ 2010

Βιογραφικό

(Δες το βιογραφικό στο βιβλίο «Αυτός που είχε», βιβλιογραφία 2009)

 

Περίληψη βιβλίου

Ένα κοινό παρελθόν, ένα συγκλονιστικό μυστικό είκοσι οκτώ χρόνων τους ακολουθεί αδυσώπητα.
Τέσσερις αδελφικοί φίλοι όλοι συνένοχοι ενός μυστικού κρυμμένου με «όρκο σιωπής» από τα άγουρα προεφηβικά χρόνια τους. Ζωντανά ερείπια, βυθισμένοι σ’ έναν κόσμο ενοχών κι εφιαλτών.
»Τον παρακολουθώ. Τρέμει. Είναι φίλος μου. Από τότε. Από κείνο το καλοκαίρι του 73. Από τότε που μας πήγαν κατασκήνωση οι γονείς μας. Δεκατριών χρονών παιδάκια. Παλικαράκια. Πρώιμα. Προφανώς για να μας ξεφορτωθούν».

Όταν το μυστικό άρχιζε να γίνεται αβάσταχτο, όταν δεν πήγαινε άλλο, κοντά στα σαράντα τους, άρχισαν να αναζητούν τρόπους λύτρωσης.

Βασισμένο σε ένα συγκλονιστικό αστυνομικό χρονικό.

Για αναλυτικότερες πληροφορίες, κάντε κλικ εδώ

►Πολυχρόνης Κουτσάκης: «Ιερά οδός μπλουζ», Πατάκης 2010

Βιογραφικό

Ο Πολυχρόνης Κουτσάκης γεννήθηκε το 1974 στα Χανιά. Αυτό είναι το ενδέκατο βιβλίο του, και το έκτο που εκδίδεται στην Ελλάδα.
Έχει τιμηθεί το 2007 και το 2005 με το Α΄ και το Β΄ Κρατικό Βραβείο Θεατρικού Έργου από το Υπουργείο Πολιτισμού για τα έργα του Σύστημα Ρολόι και Όταν ήταν ευτυχισμένος, αντίστοιχα.
Άλλα θεατρικά έργα του έχουν ανέβει και βραβευθεί στη Νέα Υόρκη και σε άλλες πόλεις της Αμερικής, καθώς και στην Αγγλία και στην Ελλάδα. Πέντε θεατρικά έργα του έχουν εκδοθεί στον Καναδά, από τις εκδόσεις One Act Play Depot.
Το μυθιστόρημά του Ακροβάτες του Χρόνου (Εκδόσεις Μίνωας, 2005), που χαρακτηρίστηκε από την κριτική ως
«μια εκρηκτική, αιώνια ερωτική ιστορία» και ως «το αριστούργημα της χρονιάς», θα εκδοθεί στη Ρωσία το 2011 από τον εκδοτικό οίκο AST Publishing Group.
Διηγήματα και ποιήματά του δημοσιεύτηκαν το 2009 και το 2010 στο ηλεκτρονικό λογοτεχνικό περιοδικό με έδρα το Λος Άντζελες Stella’s Literary Bistro.
Είναι Επίκουρος Καθηγητής στο Πολυτεχνείο Κρήτης.
H ιστοσελίδα του είναι http://www.polychronis.com και το email του polk@polychronis.com

Περίληψη βιβλίου

Τόσο γλυκιά, τόσο οικεία, ψύχραιμη… Κόντευα να ξεχάσω ότι με είχε καλέσει εκεί για να συζητήσουμε πώς θα σκοτώσω τον άντρα της.
Ο Στράτος Γαζής είναι ένας ηθικός, απολύτως αδιάφθορος και ερωτευμένος φροντιστής – δεν του αρέσει καθόλου να τον αποκαλούν επαγγελματία δολοφόνο. Φροντίζει για πράγματα που λέγονται ψιθυριστά. Που όσοι τα ξεστομίζουν σαν εντολές είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν ακριβά για να γίνουν και δεν θέλουν έπειτα να ξέρουν τι συνέβη και πώς. Θέλουν μόνο να μάθουν ότι η δουλειά ολοκληρώθηκε. Ο Στράτος είναι ο άνθρωπός τους, αλλά μονάχα με μια προϋπόθεση: πρέπει η έρευνά του να αποδείξει ότι ο στόχος του αξίζει να πεθάνει. Όπως λέει και ο ίδιος, «είμαι ένα είδος Ρομπέν των Δασών. Κλέβω από τους κακούς. Τις ζωές τους».
Αλλά τώρα, εν μέσω ενός μελαγχολικού χειμώνα που κάνει τη ζωή στην Αθήνα ακόμα πιο ανυπόφορη απ’ ό,τι συνήθως, ο Στράτος βρίσκεται μπλεγμένος ανάμεσα στον πιο αγαπητό δικηγόρο στην Ελλάδα και στην πανέμορφη γυναίκα του, ηθοποιό και μοντέλο. Και οι δύο θέλουν να προσλάβουν τον Στράτο, κι αυτός θα πρέπει να ψάξει πολύ για να ανακαλύψει ποιος λέει αλήθεια και ποιον πρέπει να «φροντίσει». Ευτυχώς, ο Στράτος έχει τη βοήθεια των τριών αγαπημένων παιδικών του φίλων. Του Ντραγκ, του νούμερο ένα αστυνομικού του τμήματος Ανθρωποκτονιών, της Μαρίας, που είναι ο μεγάλος έρωτας και των δυο τους, και της Τέρι, μιας πόρνης πολυτελείας με χρυσή καρδιά και τρομερή γροθιά. Όμως όσο περισσότερο ερευνά την υπόθεση ο Στράτος, τόσο περισσότερο ανακαλύπτει πως η αλήθεια σε διαλυμένους έρωτες και οικογένειες με πολλά μυστικά είναι μια πολύ σχετική υπόθεση…


►Γιώτα Κυριακή (Γιώτα Παπαδοπούλου – Κυριακή-Μαρία Χράντα): «Έτσι μιλώ για σένα», Εκδόσεις Ζήτη 2010

Βιογραφικό

—–

 

Περίληψη βιβλίου

 

«Κοίταξα για τελευταία φορά τη θέα από το παράθυρο του παιδικού μου δωματίου.
Οι σκέψεις δεν μπορούσαν να απομακρυνθούν… Μία ερώτηση περιπλανιόταν συνεχώς στους διαδρόμους του μυαλού μου: άραγε η μοίρα ορίζει εμάς ή εμείς ορίζουμε τη μοίρα;»

Η Κίρα, η Ναταλία και η Ηλέκτρα, είναι τρεις φίλες που μοιράζονται το ίδιο σκηνικό: το σχολείο, τις πλάκες στα θρανία, τους έρωτες και τις ανησυχίες της εφηβείας.

Ποιος είναι όμως ο σκοτεινός ρόλος του Άρη και του Αχιλλέα στη ζωή των κοριτσιών;
Ποιο μυστικό ανακαλύπτει ο πατέρας της Κίρας και κινδυνεύει η ζωή του από το ίδιο το αγόρι της κόρης του;

Ποιοι όρκοι θεωρούνται απαράβατοι και τόσο ισχυροί που υπερβαίνουν ακόμα και τον ίδιο τον έρωτα;

Για αναλυτικότερες πληροφορίες, κάντε κλικ εδώ

►Πέτρος Μάρκαρης: «Ληξιπρόθεσμα δάνεια», Γαβριηλίδης, 2010

Βιογραφικό

Γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη το 1937. Εμφανίστηκε στα ελληνικά γράμματα με το θεατρικό έργο Η ιστορία του Αλή Ρέτζο (1965). Έχει κάνει πολλές μεταφράσεις με σημαντικότερες τα θεατρικά έργα και ποιή­ματα του Μπρεχτ και του Φάουστ του Γκαίτε, και έχει συνεργαστεί με τον Θόδωρο Αγγελόπουλο στα σενάρια πολ­λών ταινιών του. Το 1983 εκδόθηκε το δοκίμιό του Ο Μπρεχτ και ο διαλεκτικός λόγος, το 1998 το Ημερολόγιο της αιωνιότητας και την ίδια χρονιά το σενάριο της ταινίας Μια αιωνιότητα και μια μέρα (μαζί με τους Θ. Αγγελόπουλο και Τ. Γκουέρα). Με το αστυνομικό μυθιστόρημα Νυχτερινό δελτίο (1995) μας συστήνει τον αστυνόμο Χαρίτο, ο οποίος θα πρωταγωνιστεί και στα επόμενα μυθιστορήματα: Άμυνα ζώνης (1998), Ο Τσε αυτοκτόνησε (2003), Βασικός μέτοχος (2006), και Παλιά, πολύ παλιά (2008), που γνωρίζουν μεγάλη επιτυχία και στο εξωτερικό. Έχει επίσης δημοσιεύσει τη συλλογή διηγημάτων Αθήνα, πρωτεύουσα των Βαλκανίων (2004) και το αυτοβιογραφικό αφήγημα Kατ’ εξακολούθηση (2007). Έλαβε μέρος, με διηγήματά του στους τρεις τόμους των Ελληνικών Εγκλημάτων (2007, 2008 και 2009).

Περίληψη βιβλίου

Τα «Ληξιπρόθεσμα δάνεια» αρχίζουν με ένα χαρμόσυνο γεγονός. Ο αστυνόμος Χαρίτος παντρεύει την κόρη του. Η χαρά του όμως κρατάει λίγο. Γιατί στις επόμενες μέρες εμφανίζεται ένας δολοφόνος που σκοτώνει τραπεζικούς και ανθρώπους του χρήματος. Σαν να μην έφτανε αυτό, η Αθήνα γεμίζει με αφίσες που προτρέπουν όσους χρωστάνε στις τράπεζες να μην πληρώνουν τις δόσεις των δανείων τους και των πιστωτικών τους καρτών. Επειδή ο άγνωστος δολοφόνος σκοτώνει και ξένους, σε μια εποχή που το γόητρο της χώρας βρίσκεται στο ναδίρ, ο Χαρίτος και η ελληνική αστυνομία τρέχουν και δε φτάνουν.
Τα «Ληξιπρόθεσμα δάνεια» είναι το πρώτο μέρος μιας τριλογίας, της «Τριλογίας της Κρίσεως». Και τα τρία μυθιστορήματα έχουν ως θέμα την κρίση που ταλανίζει σήμερα τους Έλληνες.

►Κώστας Μουζουράκης: «Φίδια στο Σκορπιό», Καστανιώτης, 2010

Βιογραφικό

Ο Κώστας Μουζουράκης γεννήθηκε το 1974 στην Αθήνα και μεγάλωσε στους Αγίους Θεοδώρους Αλμυρού του νομού Μαγνησίας. Ζει στην Αθήνα και ασχολείται με τη συντήρηση έργων τέχνης, ενώ παράλληλα συμμετέχει ως κιθαρίστας σε μουσικά σχήματα. Κατά καιρούς, έχει εργαστεί ως μπάρμαν, ηλεκτρολόγος, διακοσμητής, αποθηκάριος, πλανόδιος μουσικός, αφισοκολλητής, διανομέας διαφημιστικών φυλλαδίων, ταχυμεταφορέας, σερβιτόρος, μεταφορέας χαλιών και βιβλιοδέτης. Το 2010 κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Καστανιώτη το αστυνομικό του μυθιστόρημα «Φίδια στο Σκορπιό».

Περίληψη βιβλίου

Ο Θλιμμένος Μπούφος ετοιμαζόταν να ξεφορτωθεί για για πάντα το μισητό Φλοκ, το κοπρόσκυλο του Mίστερ Μπλουφ, πετώντας το σάκο στο ποτάμι, όταν ένας αντίχειρας προσγειώθηκε στο πρόσωπό του και του τσάκισε το λαιμό, διπλώνοντας τη γωνία της σελίδας και πετώντας ξανά το εικονογραφημένο τεύχος της «Περιπέτειας» στο ταμπλό του αυτοκινήτου. Απ’ το ραδιόφωνο οι Μπίστι Μπόις στριγγλίζανε το «Sabotage». Μόλις ένα δευτερόλεπτο πριν, είχε ακουστεί η φωνή του Kάρλο: «Παρά πέντε, Έκτορα. Πάμε». Οι δυο άντρες βγήκαν απ’ το αυτοκίνητο, τεντώθηκαν και ίσιωσαν τις μακριές τους καμπαρντίνες. Πήραν από μια δερμάτινη καλοραμμένη τσάντα, ο Kάρλο κλείδωσε το αυτοκίνητο και πέρασαν στην απέναντι πλευρά του δρόμου.
Σ’ αυτή την πλευρά του δρόμου, συμβιώνουν κι αλληλοσπαράσσονται οι ήρωες του βιβλίου: ληστές τραπεζών, διεφθαρμένοι μπάτσοι, πόρνες, μπράβοι και νταβατζήδες, σε ήσυχα μπαρ, παλιά ξενοδοχεία και βρόμικα νυχτερινά στέκια, όπου το δίκιο κρύβεται στις κάννες των όπλων κι ο θάνατος τριγυρίζει αθέατος. Ένα πολιτικό νουάρ μυθιστόρημα, μια ματωμένη ιστορία εκδίκησης, ταγμένη στην παράδοση των παλπ αναγνωσμάτων, των ρόουντ μούβι και των ταινιών του Σαμ Πέκινπα, του Σέρτζιο Λεόνε και του Κουέντιν Ταραντίνο.

►Αλέξανδρος Ντερπούλης: «Το νησί κάτω από την ομίχλη», Καστανιώτης 2010

Βιογραφικό

Ο Αλέξανδρος Ντερπούλης γεννήθηκε στην Αθήνα και ζει πότε στη Χαλκίδα και πότε στην Αθήνα. Γράφει, διδάσκει και δραστηριοποιείται στο θέατρο, στον κινηματογράφο και στην τηλεόραση. Το πρώτο του μυθιστόρημα, Στη σκιά των πύργων (2000), έχει μεταφραστεί στα ιταλικά. Το νησί κάτω από την ομίχλη είναι το δεύτερο μυθιστόρημά του.

Περίληψη βιβλίου

1927, Κυριακή της Τυρινής: ενώ ξεκινά η Αγία και Μεγάλη Σαρακοστή και δεν έχει κοπάσει ακόμα ο πόλεμος μεταξύ των οπαδών του παλαιού και του νέου ημερολογίου, καταφθάνει στη Σαντορίνη, ως απεσταλμένος του Αρχιεπισκόπου, ο αρχιμανδρίτης Δανιήλ, προκειμένου να ερευνήσει κάποιες «περίεργες» καταγγελίες εναντίον της Μητροπόλεως. Άνδρας γοητευτικός και εξαιρετικά φιλόδοξος, με ευφράδεια λόγου και δύναμη πειθούς, ο πρώην ιατροδικαστής Δανιήλ σύντομα θα αντιληφθεί ότι πίσω από την ηρεμία του νησιού ένα «ηφαίστειο» σιγοβράζει. Οι θάνατοι που απροσδόκητα διαδέχονται ο ένας τον άλλο, οι ιδιόρρυθμες έως ύποπτες σχέσεις μεταξύ των κατοίκων, οι θρύλοι για την επιστροφή των ζωντανών νεκρών, ένας εφιάλτης από το παρελθόν, ένας άλυτος γρίφος, αλλά και τα θέλγητρα της γυναικείας σάρκας, θα τον εμπλέξουν σε μια περιπέτεια μυστηρίου, σε ένα ταξίδι στο χρόνο χωρίς γυρισμό, σε μια καταβύθιση στα άδυτα της εκκλησιαστικής ιστορίας, όπου όλα φαντάζουν δεδομένα μέχρι να αποδειχθεί το αντίθετο…

Ένα θρησκευτικό θρίλερ για την προαιώνια διαπάλη μεταξύ της έρευνας και της πίστης, μεταξύ της αλήθειας και της ομίχλης που συχνά την περιβάλλει.

Για αναλυτικότερες πληροφορίες, κάντε κλικ εδώ

►Λίζα Παπαϊωάννου: «Το διεστραμμένο πείραμα», Μπαρτζουλιάνος 2010
Βιογραφικό

————-

Περίληψη βιβλίου

Ένα ταξίδι στη Σουηδία που γίνεται εφιάλτης για τρεις φίλους. Μια λάθος στροφή, μια κακοτυχία. Χαμένοι στην ερημιά βρίσκουν αναπάντεχη βοήθεια στο πρόσωπο του αινιγματικού γιατρού Κλάους Στάινερ, ενός σύγχρονου ερημίτη. Καθώς ο καιρός περνάει αποκομμένοι από τον κόσμο σε ένα σπίτι στη μέση του πουθενά, δεν μπορούν να μην αναρωτηθούν: είναι φιλοξενούμενοι ή φυλακισμένοι; Είναι όλα αυτά συμπτώσεις ή μήπως έχουν πέσει θύματα ενός διεστραμμμένου πειράματος;

Ένα ατμοσφαιρικό αστυνομικό μυθιστόρημα, σκοτεινό και κλειστοφοβικό και ταυτόχρονα ένα ψυχολογικό θρίλερ για τις εύθραυστες σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων και τα όρια της τρέλας.

►Στέλιος Παπαγρηγορίου: «Για την κυρία Σάντμπλουμ», Τόπος 2010

Βιογραφικό

Ο Στέλιος Παπαγρηγορίου γεννήθηκε το 1983 στο Ηράκλειο Κρήτης όπου και κατοικεί. Σπούδασε Λογιστικά στο ΤΕΙ Ηρακλείου και εργάστηκε σε διάφορες δουλειές κατά καιρούς. Τα χόμπι του είναι να ληστεύει βιβλιοπωλεία και να κάνει επικές συζητήσεις που δεν καταλήγουν πουθενά. Ασχολήθηκε με το γράψιμο στην ηλικία των είκοσι, μετά από την επίπονη απόρριψή του από την Εθνική Σχολή Μπαλέτου γιατί, λέει, δεν είχε καλά ανοίγματα

Περίληψη βιβλίου

«Πολύ θα ήθελα να πυροβολήσω αυτόν που πρωτοέβαλε σαξόφωνο σε ταινία πορνό. Δεν ξέρω, κάτι τέτοιες δεν είναι οι σκαιές σκέψεις που κατακλύζουν το πολύ γερασμένο μυαλό; Ευτυχώς δεν τα έχω ακόμη χαμένα (φοβάμαι πιο πολύ το να μην με κατανοούν οι γύρω μου από το να πεθάνω). Δεν είμαι ούτε τρελός και νομίζω (εκτός από μια-δυο περιπτώσεις) δεν υπήρξα ποτέ παράφρων. Δεν μπορώ να πω πως από μόνο του αυτό είναι ενθαρρυντικό για τις προοπτικές μιας ζωής, αλλά για ποια ζωή τώρα μιλάμε, στα καλά μας είμαστε; Κι όμως, όσο εξευτελιστικά κι αν είναι τα γηρατειά, εμένα μου κάνουν κέφι. Ναι, δεν είμαι τρελός (αυτό το ξαναείπα, μήπως είμαι τελικά;) ούτε υπήρξα ποτέ και ευχαρίστως θα πυροβολούσα τον «πρωτοπόρο» που ένδυσε με μουσική σαξοφώνου ταινία πορνό.»


Η αναλύτρια κυρία Σάντμπλουμ ψυχαναλύει έναν ηλικιωμένο Αμερικανό αστυνομικό, τον Ρόμπερτ Μπλανκ, που ζει στη Βαλτιμόρη των ΗΠΑ και είναι γνωστός για τα αστυνομικά του μυθιστορήματα. Η κυρία Σάντμπλουμ του ζητά να καταγράφει την καθημερινότητά του σε ημερολόγιο. Ο Ρόμπερτ Μπλανκ διακατέχεται από την πίκρα των γηρατειών («Τα γηρατειά είναι ντροπή. Πώς μπόρεσε να μας το κάνει αυτό η φύση!»), αλλά αποφεύγει τον αυτοσαρκασμό και την αυτολύπηση. Μέσα από το ημερολόγιο αναδύεται ένας ζωντανός χαρακτήρας που παρά τον κυνισμό και τον θυμό με τον οποίο αντιμετωπίζει τη ζωή, είναι τελικά συγκινητικός, ανθρώπινος και, εν πολλοίς, γοητευτικά απρόβλεπτος.

►Δημήτρης Ωρολογάς: «Αίμα στη μονή Μελαντίου», Περίπλους 2010

Βιογραφικό

Ο Δημήτρης Ωρολογάς κατάγεται από Μωραΐτη πατέρα και μητέρα από τα παράλια της Μικράς Ασίας. Είναι απόγονος του Εθνομάρτυρα Μητροπολίτη Κυδωνιών Γρηγορίου Ωρολογά από την πλευρά της προγιαγιάς του. Έζησε πολλά χρόνια σε Αφρική, Αγγλία, μιλά πέντε γλώσσες και έχει πτυχίο ιστορικού τέχνης. Θεωρεί τον εαυτό του κοσμοπολίτη, όπως υπήρξαν άλλωστε και οι Έλληνες πρόγονοί του από τη Σμύρνη και την Αιολίδα. Με τη συγγραφή ασχολήθηκε από μικρός και το πρώτο βιβλίο του εκδόθηκε όταν ήταν 29 ετών.

 

Περίληψη βιβλίου

Το 1269, όταν η Βυζαντινή Αυτοκρατορία γνωρίζει μια πρόσκαιρη αναλαμπή, διακόσια χρόνια πριν το τέλος της χιλιόχρονης πορείας της, το οποίο θα θέσουν τα ανθρώπινα κοπάδια της Ευρώπης και οι ορδές των νομάδων της Ασίας, μια σκοτεινή συνωμοσία εξυφαίνεται κατά του Αυτοκράτορα Μιχαήλ Η΄ Παλαιολόγου.

Η αναζωπύρωση ως χριστιανικής αίρεσης της πανάρχαιας θρησκείας των Μανιχαίων, οι οπαδοί της οποίας ονομάζονταν διαφορετικά σε κάθε περιοχή όπου εμφανίστηκαν, Παυλικιανοί, Βογόμιλοι ή Καθαροί, τραντάζει τα σάπια θεμέλια του Βυζαντίου και την οδηγεί σε μια περίοδο δολοπλοκιών και εμφύλιων διαμαχών.

Μια διαταραγμένη ψυχικά μορφή αφήνει τα ματωμένα ίχνη της, απ’ όπου κι αν περνά, από τα πλούσια μοναστήρια μέχρι τους ερειπιώνες αρχαίων πόλεων στις εσχατιές της Μικράς Ασίας και με επίκεντρο την Κωνσταντινούπολη, που έχει γίνει η σκιά του αλλοτινού μυθικού και λαμπρού παρελθόντος της.

Είναι μια υπόθεση που πρέπει πλέον, για το καλό όλων, να διαλευκάνει ο έμπιστος του Αυτοκράτορα, ο στρατηγός Ισίδωρος Μαυρίκιος.

Σε μια αυτοκρατορία όπου δυνατές γυναίκες άλλαζαν το ρου της ιστορίας, έγκλειστες στα πολυτελή ανάκτορα της μεγαλύτερης πόλης του μεσαιωνικού κόσμου, πάλι μια γυναίκα ενσαρκώνει την απόλυτη απειλή σε μια αμείλικτη εποχή απίστευτου πλούτου και εκλέπτυνσης.

Για αναλυτικότερες πληροφορίες, κάντε κλικ εδώ.

ΠΑΙΔΙΚΑ- ΕΦΗΒΙΚΑ

►Γλυκερία Καραγκούνη: «Το φυλαχτό του Ποσειδώνα», Κέδρος 2010

Βιογραφικό

Η Γλυκερία Καραγκούνη γεννήθηκε και ζει στη Λάρισα. Είναι μηχανολόγος μηχανικός, πτυχιούχος του Πολυτεχνείου του ΑΠΘ, με μεταπτυχιακές σπουδές στο Πολυτεχνείο του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και υποψήφια διδάκτωρ του τμήματος Χημικών Μηχανικών του ΕΜΠ. Ασχολείται με την επιχειρηματική και τεχνολογική στρατηγική, τη διαχείριση καινοτομίας και τεχνολογίας και τη διοίκηση παραγωγής. Διδάσκει στο ΤΕΙ Λάρισας, ενώ έχει εργαστεί για σειρά ετών ως μηχανικός στην Αεροπορία Στρατού, ως τεχνικός διευθυντής σε ελληνικές βιομηχανίες, ως ελεύθερος επαγγελματίας και σύμβουλος επιχειρήσεων και ευρωπαϊκών προγραμμάτων. Επιστημονικά άρθρα της έχουν δημοσιευτεί σε έγκριτα επιστημονικά περιοδικά και πρακτικά διεθνών συνεδρίων. Είναι παντρεμένη και μητέρα δύο κοριτσιών.
Με τη λογοτεχνία ασχολείται από τα εφηβικά της χρόνια. Το φυλαχτό του Ποσειδώνα είναι το πρώτο της μυθιστόρημα που εκδίδεται. Το Δεκέμβριο του 2009 τιμήθηκε με έπαινο από τη Γυναικεία Λογοτεχνική Συντροφιά για το βιβλίο της για εφήβους Μια ανατολή στο Έμπου.

Περίληψη βιβλίου

Ο Χριστόφορος είναι ένας συνηθισμένος δεκατετράχρονος – αν εξαιρέσει κανείς τη μυστηριώδη γέννησή του στον Όλυμπο. Ένας αλλόκοτος βαρκάρης θα τον μεταφέρει μια καλοκαιρινή νύχτα κάπου στο Αιγαίο, σε μια παράξενη κατασκήνωση εφήβων που ήρθαν απ’ τον πλανήτη Ίωνα. Εκεί θα ανακαλύψει πως ο ίδιος είναι μισός Ίωνας και θα μυηθεί σ’ ένα νέο τρόπο ζωής και σκέψης. Η κατασκήνωση όμως κινδυνεύει. Ο Χριστόφορος είναι ο μόνος που μπορεί να βρει το φυλαχτό του Ποσειδώνα, να ανοίξει τη γαλαξιακή πύλη και να σώσει τους καινούριους φίλους του. Έτσι ξεκινά ένα τρελό κυνηγητό στο παρόν και στο παρελθόν, στους Δελφούς, στη Σαντορίνη, στην Κρήτη και στις Μυκήνες, όπου πολλές φορές θα απειληθεί ακόμη και η ζωή των ηρώων.
Θα καταφέρει τελικά ο Χριστόφορος με την παρέα του να νικήσει το χρόνο, να βρει το φυλαχτό και να σώσει τους Ίωνες από το θάνατο;
Μια συναρπαστική περιπέτεια γεμάτη αγωνία, καταιγιστική δράση, δυνατά συναισθήματα και απρόβλεπτες καταστάσεις.

►Λίνα Λυχναρά: «Κίνδυνος στο νησί», Κέδρος 2010

Βιογραφικό

H Λίνα Λυχναρά σπούδασε Θέατρο και Κινηματογράφο στην Αθήνα και Σύγχρονη Λογοτεχνία στο Παρίσι, στο Πανεπιστήμιο της Σορβόνης, από όπου και έλαβε τον τίτλο της διδάκτορος της Σύγχρονης Λογοτεχνίας. Είναι καθηγήτρια στα πανεπιστημιακά τμήματα του Γαλλικού Ινστιτούτου Αθηνών.
Έχει δημοσιεύσει τα δοκίμια H μεταλογική των πραγμάτων: Οδυσσέας Ελύτης στις εκδόσεις Ίκαρος και Το μεσογειακό τοπίο στην ποίηση του Γιώργου Σεφέρη και του Οδυσσέα Ελύτη στις εκδόσεις Γαβριηλίδη.
Έχει συνεργαστεί με την εφημερίδα Το Βήμα, δημοσιεύοντας βιβλιοκριτικές.
Το πρώτο της παιδικό βιβλίο, H Λυδία στη Χώρα των Χρωμάτων, κυκλοφόρησε το 2004 από τις εκδόσεις Καστανιώτη. Ακολούθησαν τα βιβλία Στο Παιχνιδόσπιτο του Άκη, Το μυστήριο της Γαλάζιας Ακτής και Έγκλημα στο Λευκό Βουνό από τις εκδόσεις Κέδρος και Τα άλογα της πράσινης κοιλάδας από τις εκδόσεις Πατάκη. Για την προσφορά της στο γαλλικό πολιτισμό έχει τιμηθεί από τη γαλλική κυβέρνηση με τον Ακαδημαϊκό Φοίνικα.

Περίληψη βιβλίου

Το καλοκαίρι αυτό είναι αλλιώτικο από τα άλλα.
Ένα περίεργο ατύχημα συμβαίνει σε ένα παιδί και αναστατώνει όλους τους φίλους του που περνούν τις καλοκαιρινές τους διακοπές στο νησί, στο ξενοδοχείο Γαλάζια Ακτή.
O αστυνόμος Νάσος Γαβρίλης έχει να λύσει ένα αίνιγμα: Πρόκειται για ατύχημα, ή για εγκληματική ενέργεια; Και ποιος μπορεί να θέλει να κάνει κακό σε ένα παιδί; Μήπως ο κίνδυνος απειλεί όλη την παρέα; Μήπως τα παιδιά έχουν γίνει μάρτυρες κάποιου εγκλήματος και ταυτόχρονα στόχος αδίστακτων κακοποιών;
Ποιος είναι στην πραγματικότητα ο μυστηριώδης Γερμανός χερ Γκρούντμαν, που μένει σε μια απομακρυσμένη βίλα του νησιού; Τι μυστηριώδες συμβαίνει στο μοναστήρι της Παναγίας της Γλυκοφιλούσας;
Θα μπορέσει ο αστυνόμος Γαβρίλης να δώσει απάντηση σε αυτά τα ερωτήματα και να σώσει τα παιδιά από τον κίνδυνο που τα απειλεί;

►Σοφία Παρασκευοπούλου: «Μυστήριο στο υπόγειο του αρχοντικού», Κέδρος 2010

Βιογραφικό

Η Σοφία Παρασκευοπούλου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Έζησε στην Αθήνα μεγάλο χρονικό διάστημα. Ασχολήθηκε με τη διακόσμηση κεραμικών δημιουργώντας το δικό της εργαστήριο αγγειοπλαστικής. Τώρα ζει μόνιμα στη Θεσσαλονίκη με τα δυο της παιδιά.
Το Μυστήριο στο υπόγειο του αρχοντικού είναι το πρώτο της μυθιστόρημα για παιδιά.

Περίληψη βιβλίου

Η Μαργαρίτα, ο Αντώνης, η Ειρήνη και ο Λάκης μπλέκουν σε μια συναρπαστική περιπέτεια, όταν προσπαθούν να εξιχνιάσουν το έγκλημα που έγινε στο εγκαταλελειμμένο αρχοντικό των Κορδάτων. Το μυστήριο πυκνώνει καθώς οι έρευνές τους γίνονται αφορμή να ζωντανέψει το παρελθόν του αρχοντικού και να αποκαλυφθεί το καλά κρυμμένο μυστικό του ιδιοκτήτη. Τα πράγματα περιπλέκονται ακόμη πιο πολύ όταν κάνει την εμφάνισή της μια αδίστακτη σπείρα κακοποιών που προσπαθούν να αποκτήσουν με κάθε τρόπο αυτό που κρύβεται στο αρχοντικό. Τα παιδιά βρίσκονται ολοένα και πιο μπλεγμένα σε μια υπόθεση που βάζει σε κίνδυνο τη ζωή τους.

►Χρύσα Σπυροπούλου: «Το μυστήριο της Αίγινας», Κέδρος 2010

Βιογραφικό

Η Χρύσα Σπυροπούλου σπούδασε κλασική φιλολογία. Ασχολείται με την κριτική βιβλίου.
Ζει στην Αθήνα.

Περίληψη βιβλίου

Η Λίζα, ο Άρης και ο σκύλος τους, η Ήρα, πηγαίνουν διακοπές στην Αίγινα. Η ανεμελιά των διακοπών τους, όμως, διακόπτεται όταν κοντά στο ξενοδοχείο όπου μένουν ανακαλύπτουν το πτώμα ενός άγνωστου άντρα.
Χωρίς να το καταλάβουν εμπλέκονται σε μια υπόθεση αρχαιοκαπηλίας με πολλά απρόοπτα. Ενώνουν τις δυνάμεις τους με τη Μαρίνα και την Κλειώ, βρίσκουν στοιχεία για την αποκάλυψη της αλήθειας και συνεργάζονται με την υπαστυνόμο Γεωργίου για την εξιχνίαση του μυστηρίου.

Παντελής Σταματελόπουλος – Μαρία Ηλιοπούλου: «Ο κλέφτης του θησαυρού του Αλή Πασά», Κέδρος 2010

ΒιογραφικόΟ Παντελής Σταματελόπουλος (1962) κατάγεται από τη Μεσσηνία και ζει στην Αθήνα. Είναι δημοσιογράφος (ΕΣΗΕΑ), και εργάζεται στην T-Press.
Άλλο έργο μαζί με τη Μαρία Ηλιοπούλου: Ένα κουκούτσι στο στρατό του Μεγαλέξανδρου, Κέδρος 2001.
Bραβείο νεανικού μυθιστορήματος 2002, από τον Κύκλο του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου.

Η Μαρία Ηλιοπούλου (1974) κατάγεται από τη Μεσσηνία και ζει στην Αθήνα. Είναι δημοσιογράφος. Άλλο έργο μαζί με τον Παντελή Σταματελόπουλο: Ένα κουκούτσι στο στρατό του Μεγαλέξανδρου, Κέδρος 2001.
Bραβείο νεανικού μυθιστορήματος 2002, από τον Κύκλο του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου.

Περίληψη βιβλίουΟ Πάνος είναι ένας χαρισματικός νέος που η τύχη τον φέρνει αλυσοδεμένο στα Γιάννενα του Αλή πασά.
Η Ροδιώ είναι η πιο ταλαντούχα χορεύτρια στην Αυλή του φοβερού βεζίρη της Ηπείρου.
Οι δύο νέοι θα δεθούν μεταξύ τους για πάντα με ένα χρυσό μυστικό. Και η επανάσταση του 1821 αρχίζει…
Όμως, σε έναν αγώνα για Ελευθερία, Δικαιοσύνη και Ευημερία για όλους: Τι είναι πολύτιμο και τι ασήμαντο; Τι είναι ηρωικό και τι ανάξιο λόγου; Στη μέση της σύγκρουσης δύο κόσμων, ο Πάνος και η Ροδιώ παίρνουν θέση μάχης ενώ ο κρυμμένος θησαυρός του Αλή πασά τους περιμένει…

ΜΕΛΕΤΕΣ

►Ναταλία Ηλία: «Άνθρωποι της διπλανής πόρτας», Οσελότος 2010

Βιογραφικό

Η Ναταλία Ηλία είναι κοινωνιολόγος, με Mcs Εγκληματολογίας

Περίληψη βιβλίου

«Αφού έκοψε το λαιμό της νεαρής γυναίκας με μία τομή 8 ιντσών, άνοιξε το θώρακά της και στη συνέχεια, ξεκινώντας από το στήθος και καταλήγοντας στο αιδοίο της, αφαίρεσε προσεκτικά το συκώτι, τη μήτρα και αρκετά ακόμα εσωτερικά όργανα. Το πρόσωπο του θύματος ήταν αδύνατο να αναγνωριστεί, καθώς το μεγαλύτερο μέρος του είχε κατακρεουργηθεί βάναυσα».

Το βιβλίο αυτό δεν καταπιάνεται με το πλήθος των ψυχολογικών και ψυχαναλυτικών θεωριών που αναλύουν τον τρόπο λειτουργίας του ανθρώπινου λογικού και διευκρινίζουν το δρομολόγιο του νου από τη φαντασία στην πραγματικότητα. Ούτε και παίζει με γρίφους και αινίγματα που καλύπτουν –και συγκαλύπτουν– την αλήθεια. Και, βέβαια, δεν είναι μυθιστόρημα. Πρόκειται για αληθινές ιστορίες βδελυρών και απεχθών πράξεων κανιβαλισμού, σοδομισμού, νεκροφιλίας, βαμπιρισμού, ψύχωσης και πνευματικής διαστροφής που έχουν διαπραχθεί από τα πιο αρρωστημένα μυαλά όλων των εποχών, τους πιο διάσημους κατά συρροή δολοφόνους –τους γνωστούς και ως serial killers– που γνώρισε ποτέ η ανθρωπότητα.

►Γιάννης Πανούσης: «Ένοχοι και ενοχές : Εγκληματολογικές επιστήμες και αστυνομικό μυθιστόρημα», Σάκκουλας 2010

Βιογραφικό

Ο Γιάννης Απ. Πανούσης είναι καθηγητής εγκληματολογίας στο Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει διατελέσει διευθυντής του Εργαστηρίου Εγκληματολογικών Επιστημών της Νομικής Σχολής Θράκης (1985-1997), Πρύτανης του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης (1994-1997) και Γ. Γ. Απόδημου Ελληνισμού, και έχει δημοσιεύσει δεκάδες άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό ενώ αρθρογραφεί συχνά στον ημερήσιο και περιοδικό Τύπο. Διετέλεσε αντιπρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και συμμετείχε στη Διοικούσα Επιτροπή του Ιονίου Πανεπιστημίου. Είναι πρόεδρος του Κεντρικού Επιστημονικού Συμβουλίου Φυλακών από την ίδρυσή του (1996) και πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Κοινωνιολόγων. Είναι ο ιδρυτής του περιοδικού «Χρονικά» του Εργαστηρίου Εγκληματολογικών Επιστημών του Δ.Π.Θ. και ιδρυτής και διευθυντής της σειράς «Εγκληματο-λογικά».

Περίληψη βιβλίου

Δεν θέλει πολύ να σε παρασύρει το κύμα, η δίνη της γοητείας του αστυνομικού διηγήματος. Στην αρχή κρατούσα σημειώσεις από τα αστυνομικά που διάβαζα. Μετά άρχισα να συσχετίζω τις σημειώσεις μου με τις βιβλιοκρισίες των ειδικών. Αργότερα συνδύασα το περιεχόμενο των αστυνομικών με τις βασικές αρχές της εγκληματολογίας-ανακριτικής. Και τέλος -το χειρότερο- έγραψα και ένα οιονεί… αστυνομικό διήγημα («Naturae debitun reddiderunt», στα «Οικοεγκλήματα», Κέδρος 2008, σ. 291-336).


Επειδή όμως είμαι κατά κύριο επάγγελμα εγκληματολόγος αποφάσισα να παρασυρθώ (για τελευταία φορά;) σε μια διαπίστωση/πρόβλεψη για τον πολιτικό, κοινωνικό, πολιτιστικό, λογοτεχνικό χώρο που καλύπτει η αστυνομική λογοτεχνία και να επιστρέψω στις λιγότερο γοητευτικές επιστημονικές εγκληματολογικές εκδοχές και παραδοχές.


Το ταξίδι αυτό όμως άξιζε τον κόπο γιατί ακόνισε την απαραίτητη για κάθε επιστήμονα διαίσθηση για τα πρόσωπα, τις καταστάσεις και την «ψυχή» των πραγμάτων. Η ενοποίηση και παρουσίαση σ’ ενιαίο πόνημα άρθρων για τη λογοτεχνία της ενοχής, την αστυνομική λογοτεχνία, τα αστυνομικά φίλμς σε συνδυασμό με τις αρχές των εγκληματολογικών επιστημών πιστεύουμε ότι υπηρετεί ορθότερα τις ανάγκες του αναγνώστη (ή και του ενδίκου) για μια περισσότερο ολοκληρωμένη απεικόνιση και ανάλυση. Θεωρήσαμε σκόπιμο να αναδιατάξουμε (για μεθοδολογικούς λόγους) την ύλη (σε σχέση με τη β’ έκδοση) ώστε να «δέσουν» καλύτερα τα κείμενα.

(από τον πρόλογο του συγγραφέα)

ΕΠΑΝΕΚΔΟΣΕΙΣ

►Γιώργος Αλεξανδρινός: «Ένας έλληνας φοιτητής αυτοκτόνησε στο Παρίσι», Νεφέλη 2010

Βιογραφικό

Ο Γιώργος Αλεξανδρινός γεννήθηκε στα Γρεβενά και από το 1981 ζει και εργάζεται στο Παρίσι.

Περίληψη βιβλίου

Δεκαπέντε χρόνια μετά την πρώτη έκδοσή του, το μυθιστόρημα του Γιώργου Αλεξανδρινού, «Ένας έλληνας φοιτητής αυτοκτόνησε στο Παρίσι», φαντάζει σήμερα περισσότερο επίκαιρο.
«Για τη δική μου υπηρεσία τα πράγματα δεν έχουν έτσι. Εμείς πρέπει να βρούμε τους λόγους. Να καταλάβουμε. Γιατί αυτοκτόνησε ένας Έλληνας στο Παρίσι; Οι λόγοι δεν μπορεί παρά να είναι ευρωπαϊκοί. Όπως ξέρετε, η Ελλάδα είναι η πλέον προβληματική χώρα της ΕΟΚ.»
[σελ. 26]
«Διαβάζω την έκθεση «Οι Έλληνες στην Ευρώπη». Από τα μυστικά αρχεία της Europolice. Ο επιθεωρητής μού την εμπιστεύθηκε για να διασκεδάσω, όπως ο ίδιος είπε. Το ειρωνικό του χαμόγελο ζωγραφίστηκε πάλι στα χείλη του. Μάλιστα για χρόνο μεγαλύτερο απ’ όσο θα έπρεπε. Εγώ, διαβάζοντας όλα εκείνα που οι υπάλληλοι της ΕΟΚ έχουν συντάξει για την Ελλάδα, σκέφτηκα πρώτ’ απ’ όλα ότι όλοι ετούτοι πληρώνονται πολλά για ένα μέτριο αποτέλεσμα.»
[σελ. 301]
«Κατόπιν σκέφτηκα πως θα έπρεπε να γελάσω, για να κάνω το χατίρι του επιθεωρητή ή να λυπηθώ. Να λυπηθώ όμως κάποιον, όχι να λυπηθώ εγώ μόνος μου. Ναι, αλλά ποιον; Τους Έλληνες ή τους Ευρωπαίους; Αφού οι Ευρωπαίοι γράφουν αυτά που γράφουν για μας, στην έκθεσή τους, αλλά και στον τύπο τους, γιατί μας πήραν μαζί τους;»
[σελ. 302]
«Δεν έχω ακόμη καταλάβει ολότελα γιατί η Ευρώπη δέχτηκε στην αγκαλιά της την Ελλάδα. Κλίνω μάλλον στην άποψη της απόδοσης αυτών των ρεκόρ. Χρειαζόταν ένα εξιλαστήριο θύμα. Μια χώρα με αρνητικές στατιστικές.»
[σελ. 303]

►Γιάννης Μαρής: «Έγκλημα στη Μύκονο», Σκάι 2010

Περίληψη βιβλίου

Το «Έγκλημα στη Μύκονο» αρχίζει με την εμφάνιση στο νησί ενός εφοπλιστή, ο οποίος φθάνει εκεί με τη θαλαμηγό του, συνοδευόμενος από την παρέα του: τον Ιταλό μαρκήσιο Τζερόνυμο Μοντεπέλο-Καλβίνι, τον Αντώνη Χαραλάμπους, την ωραία Μάγδα Αντωνέσκου και τη νεαρή Λίλιαν Ταξιάρχη, την ανηψιά του. Αυτοί, μαζί με κάποιους άλλους, τον μετρ του πολυτελούς ξενοδοχείου κ. Γεράσιμο, τη ρεσεψιονίστ-γραμματέα Ελένη, έναν μυστηριώδη άντρα, τον Ιάσονα Ντάνινο, και τον δικηγόρο Αντωνόπουλο, είναι τα πρόσωπα του δράματος. Τα μέλη της παρέας του εφοπλιστή απολαμβάνουν τις διακοπές τους, χορεύουν, συζητούν, φλερτάρουν, κολυμπούν στη θεσπέσια γαλάζια θάλασσα. Και ξαφνικά, ένας από τη συντροφιά βρίσκεται νεκρός. Ποιος τον σκότωσε; Άντρας ή γυναίκα; Ποια είναι τα κίνητρα του εγκλήματος; Ζήλια; Εκδίκηση; Συμφέρον;

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

►Ελευθεροτυπία, ένθετο ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ, 24/7/2010, «Αφιέρωμα στο αστυνομικό μυθιστόρημα»

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: