ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ 2009

►Παναγιώτης Αγαπητός: «Μέδουσα από σμάλτο», Άγρα 2009

Βιογραφικό

Ο Παναγιώτης Αγαπητός γεννήθηκε στην Αθήνα το 1959. Σπούδασε Βυζαντινολογία και Μουσικολογία στο Μόναχο και, στη συνέχεια, Βυζαντινή Φιλολογία στη Βοστόνη. Από το 1992 διδάσκει Βυζαντινή Φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Κύπρου.

Έχει δημοσιεύσει δύο μονογραφίες για τα βυζαντινά ερωτικά μυθιστορήματα, την κριτική έκδοση του δημώδους μυθιστορήματος Λίβιστρος και Ροδάμνη, όπως και σειρά άρθρων σχετικά με ερμηνευτικές προσεγγίσεις της βυζαντινής λογοτεχνίας, τη θεωρία της ρητορικής και τα λογοτεχνικά είδη στο Βυζάντιο.

Η Μέδουσα από σμάλτο είναι -μετά Το εβένινο λαούτο (Άγρα, 2003) και τον Χάλκινο οφθαλμό- η τρίτη βυζαντινή ιστορία μυστηρίου με ήρωα τον πρωτοσπαθάριο Λέοντα. Στις Εκδόσεις Άγρα κυκλοφόρησε και ο τόμος Εικών και ΛόγοςΈξι βυζαντινές περιγραφές έργων τέχνης, ανθολόγηση, μετάφραση και σχολιασμός: Π. Αγαπητός, με τη συνεργασία του M. Hinterberger και της Ε. Μήτση (2007), καθώς επίσης και το δοκίμιο του Π. Αγαπητού Η ερωτική διήγηση στα μεσαιωνικά χρόνια. Περσία – Βυζάντιο – Φραγκία (2008).

Περίληψη βιβλίου

Οι πράξεις που είχαν γίνει εδώ, είχαν αφήσει πίσω τους το έσχατο άκρο του νόμου. […] Εκεί, ανάμεσα στο δίκαιο και το άδικο, είναι που γεννιέται η αμαρτία.

«Σε είχα δει την περασμένη Κυριακή να στέκεσαι και να κοιτάζεις τον Νεκρό Ιχθύ στη σπηλιά μου. Νομίζω ότι με παρόμοιο τρόπο στάθηκες και κοίταξες το πτώμα του Γαβριήλ στο Μνήμα του Γέροντα. Ήταν μέρος μιας μεγάλης ζωγραφιάς που προσπάθησες να διακρίνεις και να κατανοήσεις».

Στα χρόνια του βασιλέα Θεόφιλου (829-842) η Κρήτη έχει κατακτηθεί από Άραβες που εκδιώχτηκαν από την Ισπανία. Οι επιδρομές τους στα παράλια του Αιγαίου θέτουν σε κίνδυνο τους τοπικούς πληθυσμούς και αποδυναμώνουν τον έλεγχο του κράτους.

Νοέμβριος του 835: Μετά από μια αδιέξοδη πρεσβεία στους Άραβες της Κρήτης, ο πρωτοσπαθάριος Λέων επιστρέφει απογοητευμένος στην Κωνσταντινούπολη. Όμως, μια ξαφνική τρικυμία αναγκάζει το πολεμικό πλοίο που τον μεταφέρει να αράξει στην απομονωμένη Σκύρο. Με αφορμή τον θάνατο ενός νεαρού χτίστη, ο Λέων αρχίζει να διακρίνει τις φιλοδοξίες, τα πάθη και τα μίση που κρύβονται πίσω από τη φαινομενικά γαλήνια όψη της μικρής κοινωνίας. Και τότε ανακαλύπτεται το δεύτερο, φρικτά κατακρεουργημένο, πτώμα.

Μετά την περιπέτειά του στη Θεσσαλονίκη, ο πρωτοσπαθάριος Λέων συνεχίζει τη μοναχική ζωή του στη βασιλεύουσα. Όμως η αποτυχημένη πρεσβεία, η γνωριμία του με τον αρχαϊκό κόσμο της Σκύρου και η συνάντησή του με τέσσερις ανθρώπους στο περιθώριο αυτής της νησιωτικής κοινότητας θα τον αναγκάσουν να αναθεωρήσει τις απόψεις του για το δίκαιο, την τέχνη και τον έρωτα, ενώ θα τον φέρει αντιμέτωπο με το παρελθόν της οικογένειάς του.

Για αναλυτικότερες πληροφορίες, κάντε κλικ εδώ.

►Νίκη Αναστασέα: «Οι μικρές απολαύσεις του κυρίου Ευαγγελινού», Κέδρος 2009

Βιογραφικό

H Nίκη Αναστασέα γεννήθηκε το 1947 στην Αθήνα. Έχει σπουδάσει δημοσιογραφία. Δούλεψε πολλά χρόνια στο χώρο του βιβλίου ως βιβλιοπώλις, βιβλιοπαρουσιάστρια και διορθώτρια. Το πρώτο της βιβλίο Αυτή η αργή μέρα προχωρούσε (1997) τιμήθηκε με το Βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενου Πεζογράφου του περιοδικού ΔΙΑΒΑΖΩ.

Περίληψη βιβλίου

Σε μια ήσυχη παραθαλάσσια πόλη, ένας άνθρωπος βρίσκεται δολοφονημένος. Ύποπτοι είναι οι θαμώνες μιας μικρής ταβέρνας στην άκρη του λιμανιού.

Πώς μπλέχτηκαν στο ίδιο έγκλημα όλοι αυτοί οι άνθρωποι; Ένας παλαιός τυπογράφος, μια λοξή «πριγκιπέσα», μια αισθησιακή ταβερνιάρισσα, ο καταχρεωμένος τζογαδόρος και ο ζηλιάρης νταλικέρης με τα κάποια χρόνια φυλακής στην πλάτη του; Ποιος τους ανακάτεψε και τι ρόλο παίζει εκείνος ο συγγραφέας που στο τελευταίο του μυθιστόρημα καταγράφει επιμελώς τη ζωή τους;

Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί αστυνομικό μυθιστόρημα ή, λόγω των εξελίξεων, ως μια παράλογη αφήγηση ή, ακόμη, και ρομαντική ιστορία αγάπης, αν δεν την είχαν σημαδέψει μια ανελέητη θηλυκιά μνησικακία και η παράφορη ματαιοδοξία ενός ανθρώπου «κατά συρροήν» αποτυχημένου.

Για αναλυτικότερες πληροφορίες, κάντε κλικ εδώ.

►Ανδρέας Αποστολίδης: «Είσαι ο Παπαδόπουλος!», συλλογή διηγημάτων, Άγρα 2009

Βιογραφικό

Ο Ανδρέας Αποστολίδης είναι συγγραφέας, σκηνοθέτης και μεταφραστής. Έχει γράψει αστυνομικά μυθιστορήματα, νουβέλες και διηγήματα. Έχει μεταφράσει 47 αστυνομικά μυθιστορήματα κι έχει εκδώσει τη συλλογή δοκιμίων Τα πολλά πρόσωπα του αστυνομικού μυθιστορήματος.

Περίληψη βιβλίου

Δώδεκα αστυνομικές ιστορίες που ξεκινούν την ήμερα που η Ελλάδα μπήκε στην Ευρωπαϊκή Κοινότητα και τελειώνουν τα Χριστούγεννα του 2016.

Μια πορεία τριάντα ετών μέσα από ποικιλία ιδεοληψιών στο φόντο σημαντικών ή ασήμαντων γεγονότων, όπου η απάτη, η διαφθορά και η τρέλα συνυπάρχουν στην ταυτότητα των χαρακτήρων της συλλογής. Παραθρησκευτικές οργανώσεις, εκκλησιαστικοί και μοναστικοί παράγοντες, υπολείμματα χουντικών, κομπίνες στις πυρκαγιές και στις καταπατήσεις οικοπέδων, κοσμοπολίτες απατεώνες, ερωτικά πάθη με μηχανορραφίες, διάσημοι εγκληματίες αλλά και τριτοκλασάτοι ιδιωτικοί ντετέκτιβ, αρχαιοκάπηλοι, ο απόηχος της Εταιρείας Δολοφόνων: «Είσαι ο Παπαδόπουλος!» επιμένει ένας αγρότης που πάσχει από γεροντική άνοια απευθυνόμενος στον αφηγητή.

Ο συγγραφέας, με αποστασιοποιημένο ύφος, διακριτική ειρωνεία και υποδόριο χιούμορ, καταθέτει δώδεκα διηγήματα που γράφτηκαν κατά παραγγελία γύρω από μοτίβα του οργανωμένου ή ατομικού εγκλήματος και της τρομοκρατίας, για να καταλήξουν σε απόηχο του Στήβενσον μέσα από πράξεις σχιζοφρένειας στις δυτικές συνοικίες της Αθήνας.

Απόσπασμα

«Είμαστε στα 1979, λίγες μέρες πριν από την υπογραφή της συμφωνίας του Ζαππείου, δηλαδή του πρωτοκόλλου ένταξης της χώρας στην Ευρωπαϊκή Οικονομική Κοινότητα. Αρκετοί μιλούσαν για επερχόμενη καταστροφή, διάλυση των μικροαστικών στρωμάτων, αύξηση του προλεταριάτου· οι περισσότεροι, πάντως, διέβλεπαν κέρδη…»

«Η δόση του Σαββάτου είναι μικρή, ώστε την Κυριακή να κατεβώ στο απόμερο στέκι των ναυτικών για να πιω από το χύμα ρούμι και να μουρμουρίσω -σαν ξόρκι, μην εμφανιστεί ξανά ο άνθρωπος με τη μαϊμού και μου πάρει το ζωντανό- να μουρμουρίσω τον αγαπημένο μου σκοπό:Χέι-χοπ/ Ήταν πέντε γιομιτζήδες/ πάνω από την κάσα του πεθαμένου/ πέντε θαλασσόλυκοι, πέντε λαθρεμπόροι…»

Για αναλυτικότερες πληροφορίες, κάντε κλικ εδώ.

Παναγιώτης Γιαννουλέας: «Προφανής ένοχος», Ωκεανός – Ενάλιος, 2009

Βιογραφικό

Ο Παναγιώτης Γιαννουλέας γεννήθηκε στη Στούπα της μεσσηνιακής Μάνης το 1947. Σπούδασε πολιτικές και οικονομικές επιστήμες. Είναι οικονομολόγος, σύμβουλος επιχειρήσεων. Ζει στην Αθήνα, είναι παντρεμένος και έχει μια κόρη.

Περίληψη βιβλίου

Μυστράς, Γαλαξίδι, Μάνη, Ρόδος, Ύδρα, Αθήνα, Ναύπλιο! Ένας πολύ επιτυχημένος επιχειρηματίας αντιμετωπίζει τον φθόνο και τη ζήλια του ετεροθαλούς αδελφού του παρά το γεγονός ότι τον έχει βοηθήσει όσο κανείς. Ένα γαϊτανάκι από περίεργους τύπους και μια ξαφνική δολοφονία… Μια γοητευτική  νέα και πλούσια γυναίκα, η Χριστίνα, ερωτεύεται έναν παράξενο καρδιοκατακτητή τύπο, τον Μιχάλη, που δεν έχει  όμως την αποδοχή του πατέρα της. Μετά τον ξαφνικό και «περίεργο» θάνατο του πατέρα της, βυθισμένη στο πένθος της, θα τον εξουσιοδοτήσει να διαχειριστεί για λογαριασμό της την περιουσία που περνάει στα χέρια της. Από τη στιγμή εκείνη η ζωή της θα γίνει κόλαση…

Ένα αστυνομικό μυθιστόρημα στα ίχνη του Γιάννη Μαρή, με έντονη πλοκή, δράση, περιπέτεια και φυσικά Έρωτα!

Για αναλυτικότερες πληροφορίες, κάντε κλικ εδώ.

►Τιτίνα Δανέλλη: «Τα τέσσερα μπαστούνια», Καστανιώτης 2009

Βιογραφικό

Η Τιτίνα Δανέλλη, γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε στη Ρώμη. Είναι συγγραφέας και δημοσιογράφος. Εργάστηκε ως δημοσιογράφος σε πολλά περιοδικά και σε απογευματινές εφημερίδες στο ελεύθερο και καλλιτεχνικό ρεπορτάζ  και ειδικεύτηκε στο χρονογράφημα. Επίσης, έγραψε  σενάρια για τηλεοπτικές σειρές και έκανε μεταγλωττίσεις από ξένες ταινίες. Από το 1985 εργάστηκε αποκλειστικά στην εφημερίδα Ριζοσπάστης. Ανάμεσα στα έργα της είναι τα: Αντιπερισπασμός, Το Παιχνίδι του Δικαστή, Η Τέταρτη Γυναίκα, Τα Τέσσερα Μπστούνια και άλλα.

Περίληψη βιβλίου

Ένα αστυνομικό των… αστυνομικών. Με τη δράση, τους ήρωες, τους δράστες και τα θύματα να κινούνται στον χώρο ή στις εγγύς παρυφές των δυνάμεων τάξης και ασφάλειας. Στα ίδια τα ηγετικά κλιμάκια της Ελληνικής Αστυνομίας και των βρετανικών μυστικών υπηρεσιών: Ένας Άγγλος πράκτορας, ακολουθώντας το νήμα μιας προσωπικής του απώλειας, οδηγείται μέσω της Ναμίμπια στην Ελλάδα, για να ανακαλύψει μια δολοφονία και τη συνωμοσία συγκάλυψής της από το Λονδίνο. Ο δρόμος του διασταυρώνεται για λίγο με τον στρατηγό της ΕΛΑΣ, που, λίγο πριν από τη σύνταξη, κάνει την τελευταία, ατελέσφορη προσπάθεια να μοιραστεί την υπόλοιπη ζωή του με την τρυφερή φίλη και σύντροφο των τελευταίων χρόνων. Καταλύτης των εξελίξεων η Αθήνα του Δεκέμβρη 2008, πνιγμένη στα δακρυγόνα, στους καπνούς, στον πόνο και στην απορία. Ιδανικό σκηνικό για να ανατραπούν σχέδια, να ευοδωθούν πολιτικές φιλοδοξίες, να πραγματωθούν αρρωστημένες εμμονές και να αποκαλυφθούν μυστικά ζωής.

Κινηματογραφικό, γρήγορο, πολύπλευρο, με ανατρεπτικό για τα κλασικά αστυνομικά τέλος, το μυθιστόρημα αυτό εισάγει ένα σύγχρονο ύφος και περιεχόμενο στην ελληνική αστυνομική λογοτεχνία.

Για αναλυτικότερες πληροφορίες, κάντε κλικ εδώ.

Παύλος Εμμ. Ζαννής: «Μοναχός Αθανάσιος», Λιβάνης 2009

Βιογραφικό

Παύλος Εµµ. Ζαννής γεννήθηκε στην Αθήνα το 1941 και κατάγεται από τη Ρόδο. Τελείωσε το Πειραµατικό Σχολείο του Πανεπιστηµίου Αθηνών και σπούδασε στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (∆ιπλ. Μηχανολόγος-Ηλεκτρολόγος και ∆ιπλ. Πολιτικός Μηχανικός) και στο Πανεπιστήµιο YALE (M.S., M. Phil., Ph. D.).Ασκεί το επάγγελµα του µηχανικού και ασχολείται µε τη µελέτη τεχνικών έργων.

Περίληψη βιβλίου

Ο Στέργιος Αναστασάς, τραπεζικός υπάλληλος, βρίσκεται δολοφονημένος σε ερημική παραλία της Ρόδου. Τρεις μήνες μετά, δολοφονείται ο Τσαμπίκος Κυριαζής, που διατηρεί γουναράδικο σε κεντρικό σημείο της πόλης, και η τοπική κοινωνία συνταράζεται για δεύτερη φορά. Κανένα στοιχείο δε συνδέει τους δύο φόνους και οι έρευνες της αστυνομίας είναι στο σκοτάδι. Σαν να μην έφταναν αυτά, ο Νικολός Διαμαντής χάνει τη ζωή του σε τροχαίο δυστύχημα, υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες. Ποιος θα ρίξει φως στο μυστήριο; Η αλυσίδα των θυμάτων θα συνεχιστεί; Και ποιος είναι ο ρόλος μιας μυστηριώδους γυναίκας, γνωστής σε όλο το νησί, που δείχνει εκείνη να καθοδηγεί τις έρευνες; «…Ε, λοιπόν, τη ζωή πρέπει να τη βλέπεις σαν ένα µεγάλο, απέραντο παζλ. Ο καθένας από µας είµαστε ένα µικρό κοµµάτι στο παζλ και όλοι µαζί κάνουµε αυτή την εικόνα που είναι ο κόσµος µας. Αυτό είναι και καλό και κακό. Το καλό είναι ότι µας δίνει την αίσθηση ότι µετέχουµε, ότι είµαστε ένα µέρος από κάτι µεγάλο. (…) Το κακό είναι ότι είµαστε σε επαφή µόνο µε εκείνα τα άλλα κοµµάτια του παζλ που βρίσκονται δίπλα µας και συµπληρώνουν την εικόνα γύρω µας. Δεν µπορούµε όµως να ξέρουµε πόσα, ποια και τι κοµµάτια του παζλ ακουµπούν στα γειτονικά µας, πόσο σηµαντικά είναι για να ενωθεί η εικόνα που βλέπουµε, τι υπάρχει πέρα από αυτά…»

Για αναλυτικότερες πληροφορίες, κάντε κλικ εδώ.

►Αργλυρης Κάλμπαρης: «Στιγμές μονακιάς», Έλυτρον 2009

Βιογραφικό

Ο Αργύρης Κάλμπαρης γεννήθηκε το 1931 στα Τρίκαλα Θεσσαλίας. Σπούδασε οικονομικές επιστήμες και εργάστηκε για δώδεκα χρόνια στην Εμπορική Τράπεζα. Κατόπιν ασχολήθηκε επί τριάντα χρόνια με τη γυναικεία ένδυση και την παραγωγή υφασμάτων έως και σήμερα. Τα τελευταία πέντε χρόνια ασχολείται με τη συγγραφή.

Περίληψη βιβλίου

«Προσπαθούμε να πετύχουμε δύο πράγματα ταυτόχρονα. Από τη μια την επικοινωνία με τους άλλους, που είναι το βαθύτερο ένστικτό μας, και από την άλλη την ασφάλεια. Με τη συνεχή επικοινωνία με τους άλλους ελπίζουμε ότι θα μπορέσουμε να δεχτούμε το φρικτό γεγονός της ολοκληρωτικής μας ερημιάς. Ψάχνουμε αδιάκοπα για καινούργια σχέδια, καινούργια σχήματα, καινούργια συστήματα για να μπορέσουμε να αποσβήσουμε μερικώς ή ολοκληρωτικά την επίγνωση της δικής μας μοναξιάς».
Ίνγκμαρ Μπέργκμαν

►Δημήτρης Κεραμεύς: «Αυτός που είχε», ΑΛΔΕ 2009

Βιογραφικό

Ο Δημήτρης Κεραμεύς-Ντουμπουρίδης γεννήθηκε στην Καβάλα το 1965. Σπούδασε Αγγλική Φιλολογία στο Α.Π.Θ. και έκανε μεταπτυχιακά στο Αμερικάνικο Θέατρο, στην Θεσσαλονίκη και στο Βερολίνο. Εργάζεται στην Μέση Εκπαίδευση ως καθηγητής Αγγλικών, ενώ παράλληλα ασχολείται με την σκηνοθεσία και την αρθρογραφία. Το πρώτο του μυθιστόρημα, «Βρώμικη πόλη», εξεδόθη από τις εκδόσεις Καστανιώτη.

Το 2002 τιμήθηκε με τον Έπαινο Μυθιστορήματος από την Πανελλήνια Ένωση Λογοτεχνών. Το 1987 επανίδρυσε μαζί με άλλους το Φαλακρό Θέατρο, στη Θεσσαλονίκη και το 1999 την Θεατρική Μηχανή, στην Καβάλα. Σκηνοθέτησε στη Θεσσαλονίκη με το Φαλακρό Θέατρο, στην Καβάλα με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ., την Θεατρική Ομάδα ΤΕΙ και την Θεατρική Μηχανή, στην Κάλυμνο με την Θεατρική Ομάδα Καλύμνου, όπως επίσης και αρκετές παιδικές θεατρικές παραστάσεις. Υπήρξε από τα πρώτα στελέχη του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας, κατά την ίδρυσή του, χρηματίζοντας μέλος της καλλιτεχνικής του επιτροπής, για μια τριετία, από το 1993 (έτος ίδρυσης του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κ.) μέχρι το 1995.

Από το 1989 άρθρα του παρουσιάζονται στην εφ. «Ελευθερία», στο λογοτεχνικό περιοδικό «Υπόστεγο», στο «ΠεριΩδικό της Πόλης», ενώ από το 1995 αρθρογραφεί στην εφ. «Ξυράφι». Έχει διδάξει κατά καιρούς Θεατρικό Παιχνίδι, Παντομίμα, Μέθοδο Στανισλάφσκι, Οργάνωση-Δομή-Λειτουργία του σύγχρονου Θεάτρου. Μετέφρασε αρκετά θεατρικά έργα για λογαριασμό των ομάδων που συνεργάστηκε και έγραψε δύο θεατρικά έργα, Το ρομπότ και Το ασανσέρ. Από το φθινόπωρο του 2001 ασχολείται συστηματικά με βιβλιοπαρουσιάσεις λογοτεχνών σε συνεργασία με τη Δημοτική Βιβλιοθήκη Καβάλας. Την ίδια χρονιά ασχολήθηκε με το ραδιόφωνο, στον Alpha Media Group, με εκπομπές που αφορούσαν Λογοτεχνία, Κινηματογράφο και Θεάτρο.

Περίληψη βιβλίου

Σειρά εγκλημάτων αναστατώνουν την κοινωνική ζωή μίας σύγχρονης επαρχιακής πόλης. Ο Αλέξανδρος Κάππας, ένας ιδιωτικός αναζητητής μετακομίζει στην Καβάλα, και αρχίζει να γνωρίζεται με την τοπική κοινωνία. Γνωρίζει την ντίβα της πόλης Θώμη Αγγελίδου, ηθοποιό του Δημοτικού Περιφερειακού Θεάτρου και τον προσκαλεί στην πρεμιέρα του καινούριου έργου της. Το Θέατρο κατάμεστο και η Αγγελίδου στο καμαρίνι της καθισμένη στην καρέκλα απέναντι από τον καθρέφτη με κομμένο λαιμό. Ενώ ο αστυνομικός διευθυντής και ο ιδιωτικός αστυνομικός προσπαθούν να εξιχνιάσουν το έγκλημα, δεύτερο έγκλημα γίνεται στην πόλη… Ένας γλύπτης βρίσκεται με έναν οψιδιανό καρφωμένο στο κεφάλι. Ακολουθεί διπλό φονικό στο νησί της Θάσου.

Μία αιματοβαμμένη ιστορία πάθους και αγάπης. Μέσα από συγκρούσεις, ίντριγκες, αστυνομική διαφθορά, διαπλοκή, αλλά και έναν απρόσμενο έρωτα, ο Αλέξανδρος Κάππας θα φτάσει στη λύση του προβλήματος.

Μυθιστόρημα ενός διανοούμενου συγγραφέα που μπαίνει ορμητικά στο χώρο της αστυνομικής λογοτεχνίας!

►Θάνος Κονδύλης: «Έρωτας δολοφόνος», ιστορικό αστυνομικό, Ψυχογιός 2009

Βιογραφικό

Ο Θάνος Κονδύλης γεννήθηκε στην Αθήνα, σπούδασε Αρχαιολογία και Iστορία στην Ελλάδα και την Ιταλία, ενώ το 2006 αναγορεύτηκε διδάκτωρ Ιστορίας από το Πανεπιστήμιο Αθηνών. Μιλάει αγγλικά, γαλλικά και ιταλικά, ενώ κέρδισε και διάφορες υποτροφίες για την πραγματοποίηση σπουδών στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Συνέγραψε αρκετές επιστημονικές μελέτες, έλαβε μέρος σε διεθνή επιστημονικά συνέδρια, ενώ το 1996 και το 2002 τιμήθηκε από τη Βουλή των Ελλήνων για το συγγραφικό του έργο σχετικά με τον Ελευθέριο Βενιζέλο, το οποίο πρόσφατα εκδόθηκε. Διετέλεσε συνεργάτης του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών και του Υπουργείου Πολιτισμού, ενώ τα τελευταία χρόνια ασχολείται με τη δημιουργική γραφή. Από τις Εκδόσεις Ψυχογιός κυκλοφορούν τα μυθιστορήματά του Ο Πέμπτος Ιππότης, Έγκλημα στην Αρχαία Ολυμπία, το οποίο ήδη κυκλοφορεί και στην Ιταλία, Τα Μάτια του Δράκοντα και Έρωτας Δολοφόνος.

Περίληψη βιβλίου

Βενετία, 1424. Οι ανώτατες αρχές ασφαλείας της πόλης αναθέτουν στον νεαρό αστυνομικό Ζαν λε Κερ να διαλευκάνει μέσα σε δέκα μέρες το φόνο μιας πόρνης που δουλεύει σε έναν οίκο ανοχής. Είναι μια δοκιμασία από την οποία πρέπει να περάσει και βέβαια να ανακαλύψει το δολοφόνο, ώστε άξια να πάρει τη θέση του επιθεωρητή. Κι ενώ ο νεαρός αστυνομικός διεξάγει με πάθος εντατικές έρευνες, ο δολοφόνος θα αρχίσει να του στέλνει επιστολές και να του προαναγγέλλει τους επόμενους φόνους του. Στη ζωή του Ζαν θα μπει μια αινιγματική Βενετσιάνα, η Μαρκέλα Γκρίτι, κι εκείνος θα υποκύψει στη γοητεία της. Καθώς οι δυο νέοι θα βιώσουν έναν έρωτα παράφορο που θα τους συνεπάρει, ο νεαρός αστυνομικός θα έρθει αντιμέτωπος με τον επικίνδυνο δολοφόνο, ένα πρόσωπο υπεράνω πάσης υποψίας. Μια συγκλονιστική ιστορία έρωτα και μυστηρίου που διαδραματίζεται στα σκιερά κανάλια της Βενετίας του δέκατου πέμπτου αιώνα.

Για αναλυτικότερες πληροφορίες, κάντε κλικ εδώ.

►Απόστολος Λυκεσάς: «Το τσίρκο των ψύλλων», Μεταίχμιο 2009

Βιογραφικό

Ο Απόστολος Λυκεσάς γεννήθηκε το 1963 στην Επανομή Θεσσαλονίκης. Εργάζεται ως δημοσιογράφος στη Θεσσαλονίκη, με καθημερινή εκπομπή στο ραδιόφωνο της ΕΡΤ 3 (102 FM) και έχει τακτική συνεργασία με την εφημερίδα Έθνος. Έχει εκδώσει τις ποιητικές συλλογές Τω αγνώστω (2001), Στυμφαλίδες όρνιθες (2003), Μότορσιπ «Προκρούστης» (2008), τη συλλογή μικρών πεζών Διηγήσεις ευχαριστημένων ανθρώπων (2004), και το μυθιστόρημα αστυνομικής πλοκής Μπλάνκο (2005).

Περίληψη βιβλίου

Ένας μεταφραστής, πληγωμένος από απανωτές ματαιώσεις, που ζει βυθισμένος στην ανία με μοναδική συντροφιά έναν τραγουδιστή γύφτο και μέγα γυναικά, μια δικηγόρος, στερημένη από έρωτα, που κυνηγά χρήμα και δόξα με οποιοδήποτε κόστος, δυο αχώριστοι φίλοι της, θύματα της γοητείας της, που ζουν σε μιαν αναμονή παίζοντας τάβλι, ένας μοναχός, ικανότατος αντιγραφέας έργων βυζαντινής τέχνης, ένας παπάς, πρώην φορτηγατζής και κατάδικος, ο ηγούμενος ενός μοναστηριού, που δολοφονείται άγρια, ένας επιφανής καθηγητής βυζαντινής αρχαιολογίας, που έχει την ίδια μοίρα με τον ηγούμενο, κι ένας αστυνόμος, ο οποίος καλείται να κλείσει τον κύκλο της βίας και του αίματος, είναι οι πρωταγωνιστές του Τσίρκου που ζουν ξέγνοιαστοι και μακάριοι στην πόλη Αμεριμνησία. Μέχρι τη στιγμή που η ιστορία επιταχύνει τα γεγονότα και μερικές δεκαετίες συμπυκνώνονται σε ένα τετραήμερο. Και η βία δεν είναι τίποτα περισσότερο τελικά από τον έσχατο ταχυδακτυλουργό που προσπαθεί αγωνιωδώς να λύσει τις χειροπέδες της ζωής τους.

Για αναλυτικότερες πληροφορίες, κάντε κλικ εδώ.

►Ροβήρος Μανθούλης: «Η Remington του Ορφέα», Πύλη 2009

Βιογραφικό

Ο Ροβήρος Μανθούλης, σπούδασε πολιτικές επιστήμες και δημοσιογραφία, ενώ ασχολήθηκε και με την ποίηση το ραδιόφωνο και την τηλεόραση. Από το 1949 έως το 1953 ήταν στην Αμερική όπου σπούδασε σκηνοθεσία. Δεν τον κέρδισε όμως η μητρόπολη του παγκόσμιου σινεμά. Επέστρεψε στην Ελλάδα αλλά δεν ακολούθησε τον εύκολο δρόμο του εμπορικού κινηματογράφου. Εργάστηκε για τη δημιουργία κινηματογραφικής υποδομής και παιδείας. Έκανε μαθήματα, διαλέξεις, έγγραψε για το σινεμά, βοήθησε στο στήσιμο κινηματογραφικών λεσχών.

Η ταινία Ψηλά τα χέρια Χίτλερ (1962) του δημιούργησε προβλήματα με το δικτατορικό καθεστώς και τον οδήγησε εκτός συνόρων, σε αυτοεξορία στην Ελβετία και το Παρίσι. Εκεί δούλεψε κυρίως για την τηλεόραση και στο είδος του ντοκιμαντέρ. Γύρισε αργότερα στην Ελλάδα για να προσφέρει στην αναμόρφωση της ελληνικής τηλεόρασης με τη μεταπολίτευση. Ανέλαβε διευθυντής της ΕΡΤ το 1975.

Ο σκηνοθέτης ζει και εργάζεται στο Παρίσι ως διευθυντής του Κέντρου Κινηματογράφου και Τηλεόρασης. Είναι σύμβουλος της UNESCO στην επιτροπή για τη διάσωση της κληρονομιάς των λαών.

Οι γνωστές ταινίες του Ροβήρου Μανθούλη είναι:

Ψηλά τα χέρια Χίτλερ (1962), Πρόσωπο με πρόσωπο (1996), Μπλουζ με σφιγμένα δόντια (1972), Ο ελληνικός εμφύλιος πόλεμος και πρόσφατα η ελληνογαλλική συμπαραγωγή Lilly’s Story (Φεστιβάλ Βενετίας).

Έχει τιμηθεί για το έργο του στη Γαλλία με το Μετάλλιο της Πόλεως των Παρισίων.

Περίληψη βιβλίου

«Ο Ορφέας είμαι εγώ και η Remington είναι η γραφομηχανή μου. Σ’ αυτή γράφω τα μυθιστορήματα μου, τα οποία είναι αστυνομικά και, θα ‘λεγα δημοφιλή. Η Remington το ξέρει κι έχει σηκώσει μύτη. Όταν κανείς μάθει από κοντά πώς γράφονται αυτά τα μυθιστορήματα, θ’ αναρωτηθεί πού αρχίζω εγώ και πού τελειώνει η γραφομηχανή μου. Αν μάλιστα μάθει πως η Remington ήταν της μακαρίτισσας της θείας μου, θα αρχίσει να υποψιάζεται ίσως γιατί τα πλήκτρα επαναστατούν ενίοτε και δεν υπακούν».

Ένα βράδυ, ο Ορφέας, ένας Έλληνας συγγραφέας που ζει για χρόνια στο Παρίσι, θα παρατήσει τη Remington στην έπαρσή της και θα κατέβει στο δρόμο, θ’ αναζητήσει το πορτοφόλι του. Θυμάται ότι το ξέχασε στο αδιάβροχό του, το οποίο βρίσκεται στο σάκο με τα άπλυτα. Και ο σάκος είναι στο πορτμπαγκάζ του αυτοκινήτου του. Το Φιατάκι του είναι παρκαρισμένο κοντά στο Λούβρο. Όταν κατεβαίνει κάτω και ανοίγει το πορτμπαγκάζ μένει άναυδος. Αντικρίζει μπροστά του ένα μικροσκοπικό μισόγυμνο γυναικείο πτώμα.

Η Μόιρα, η Ίντα και η Λίζα, τρεις Ελληνίδες αδελφές με σεξουαλικές διαστροφές, η Σαλώμη, μια ψυχαναλύτρια που μελετά εγκλήματα υπνοβατών, η Τατιάνα, μια ιερόδουλος που κάνει πιάτσα στο δάσος της Βουλόνης, και ο Αστυνομικός Επιθεωρητής Λεό Μαρτινέζ είναι τα πρόσωπα που σχετίζονται με το φόνο και θα αναμιχθούν στην προσπάθεια διαλεύκανσής του.

Με το νέο του μυθιστόρημα, ο Ροβήρος Μανθούλης μας μεταφέρει στη νυχτερινή ατμόσφαιρα του Παρισιού, συνδυάζοντας την αστυνομική περιπέτεια και την ψυχανάλυση.

►Κυριάκος Μαργαρίτης: «Ρέκβιεμ για τους απόντες» Ψυχογιός 2009

Βιογραφικό

Ο Κυριάκος Μαργαρίτης  γεννήθηκε στην Κύπρο το 1982. Είναι πτυχιούχος κλασικής φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών. Η συλλογή διηγημάτων του με τίτλο Μικροί Ερωτικοί Θρήνοι απέσπασε το Κρατικό Βραβείο Νέου Λογοτέχνη για το 2002 στην Κύπρο. Από τις Εκδόσεις Ψυχογιός κυκλοφορούν επτά μυθιστορήματά του για παιδιά και νέους, τα οποία έχουν τιμηθεί με ποικίλα βραβεία. Το Ρέκβιεμ για τους Απόντες είναι το πρώτο του μυθιστόρημα για ενηλίκους που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Ψυχογιός.

Για μια απευθείας επικοινωνία με το συγγραφέα μπορείτε να επισκεφθείτε το προσωπικό του ιστολόγιο (blog).

Περίληψη βιβλίου

Ύστερα από έξι χρόνια στο εξωτερικό, ο Αρσένιος Θησέας επιστρέφει στην Κύπρο και ανοίγει το Ειδικό Γραφείο Ερευνών. Πρόκειται για μια όντως ειδική μορφή εργασίας, αντικείμενο της οποίας είναι να ερμηνεύει το θάνατο. Οι δύο πρώτες υποθέσεις προκύπτουν σχεδόν ταυτόχρονα. Η Τουρκοκύπρια Σελιχέ Ερκίν έρχεται από την Αγγλία για να αναζητήσει το μεταθανάτιο πεπρωμένο του παππού της, ο οποίος δολοφονήθηκε το 1962 στη Λευκωσία. Παράλληλα, ο Θεόφιλος-Ζακχαίος Ανδρεάδης, έχοντας μόλις αποκεφαλίσει τη μητέρα του, ζητά από τον Αρσένιο να του πει για ποιο λόγο πέθανε η ηλικιωμένη γυναίκα. Ο Αρσένιος Θησέας μεσολαβεί ανάμεσα στη ζωή και στο θάνατο και επιστρέφει στη δεκαετία του ’60, την πιο σκοτεινή της κυπριακής ιστορίας. Καθώς ερευνά τις πολιτικές συνωμοσίες του παρελθόντος και τα παιχνίδια των μυστικών υπηρεσιών, βρίσκεται αντιμέτωπος με τους βρικόλακες της Ιστορίας που στοιχειώνουν ακόμα τη ζωή στο νησί και επιδιώκει τη δικαίωση των νεκρών συγγενών των πελατών του – τη δικαίωση του ίδιου του θανάτου, υπό τους ήχους ενός επίμονου ρέκβιεμ.

Για αναλυτικότερες πληροφορίες, κάντε κλικ εδώ.

►Περικλής Μονιούδης: «Η επιστροφή του Φρόυλερ» (μετάφραση Σπύρος Μοσκόβου), Εστία 2009

Βιογραφικό

Ο Περικλής Μονιούδης γεννήθηκε το 1966 στο Γκλάρους της Ελβετίας και ζει στο Βερολίνο. Για τα μυθιστορήματα και τις συλλογές διηγημάτων του (Παλλάδιο, Πάγος, Πτήση για τη Γερμανία κ.ά.), τα οποία μεταφράστηκαν σε αρκετές γλώσσες, τιμήθηκε με πολυάριθμα βραβεία, μεταξύ των οποίων το Βραβείο του Ελβετικού Συνδέσμου Συγγραφέων και το Βραβείο Conrad-Ferdinand-Meyer.

Aπό τις εκδόσεις της Eστίας κυκλοφορούν άλλα τέσσερα βιβλία του: Παλλάδιο, Πάγος, Στους κόλπους των πόλεων: Θεσσαλονίκη, Bερολίνο, Zυρίχη, Aλεξάνδρεια και Η επιστροφή του Φρόυλερ.

Περίληψη βιβλίου

Ένας φίλος βρίσκει νεκρό στο γραφείο του τον ευυπόληπτο βιομήχανο Χάινριχ Μόζερ, που ζούσε μόνος στην πολυτελή βίλα του έξω από την ελβετική πολίχνη Γκλάρους. Την υπόθεση αναλαμβάνει ο διακεκριμένος ανακριτής Χανσπέτερ Φρόυλερ, που μόλις έχει επιστρέψει στη γενέτειρά του μετά από καριέρα δεκαετιών στο εξωτερικό.

Αν και όλα τα στοιχεία συνηγορούν στο ότι πρόκειται για αυτοκτονία, ένα ανεξήγητο ένστικτο καλεί τον ανακριτή να διερευνήσει το ενδεχόμενο του φόνου. Οι άνθρωποι στο περιβάλλον του Μόζερ αντιδρούν σχεδόν αλλεργικά στον ανακριτικό φακό. Είναι άραγε αγουροξυπνημένα πρόσωπα μιας επαρχιακής μικροκοινωνίας αμάθητα στους προβολείς ή μήπως καλοστημένα πιόνια μιας παρτίδας, θύμα της οποίας έπεσε ο βιομήχανος;

Η επιστροφή του Φρόυλερ είναι ένα απρόσμενο αστυνομικό μυθιστόρημα που εξελίσσεται μέσα από τη βαθμιαία ταύτιση ανακριτή και θύματος· κυρίως όμως είναι μια ακόμα ιστορία αναζήτησης ταυτότητας από τη λιτή και υποβλητική γραφίδα του Περικλή Μονιούδη.

Για αναλυτικότερες πληροφορίες, κάντε κλικ εδώ.

►Αθηνά Μπασιούκα: «Άγιο έγκλημα στην Αθωνική Πολιτεία», Μοντέρνοι Καιροί 2009

Βιογραφικό

Η Αθηνά Μπασιούκα επιχείρησε πριν από κάποια χρόνια να γίνει μηχανικός Η/Υ αλλά στην πορεία διαπίστωσε ότι της αρέσει πολύ περισσότερο να γράφει. Έκτοτε περνάει αρκετό από τον χρόνο της προσπαθώντας να αποδείξει μέσα από τα βιβλία της ότι το τέλειο έγκλημα δεν υπάρχει. Ο Φόνος είναι μια εύκολη υπόθεση και το Άγ(ρ)ιο έγκλημα στην Αθωνική Πολιτεία είναι τα δύο αστυνομικά της μυθιστορήματα. Επιπλέον, εργάζεται σε έντυπα από την θέση της αρχισυντάκτριας, ασχολείται ενεργά με τον εθελοντισμό, λατρεύει την φωτογραφία και έχει βάλει σκοπό της ζωής της να γυρίσει τον πλανήτη από την μία άκρη έως την άλλη. Μέχρι στιγμής τα καταφέρνει καλά. Όταν μεγαλώσει θέλει να συνεχίσει να είναι συγγραφέας. Συχνά blogάρει εδώ.

Περίληψη βιβλίου

Ο μοναχός συνέχισε να περπατά κάτω από το φεγγαρόφως, ενώ η μαύρη φιγούρα του δημιουργούσε μια ατμοσφαιρική και συνάμα τρομακτική εικόνα… Μέσα στην απόλυτη ησυχία της νύχτας, ο Άγγελος μπόρεσε να ακούσει το χαρακτηριστικό ήχο μιας αρμαθιάς κλειδιών… Πλησίασε την είσοδο του πύργου και διέκρινε τον Χρυσόστομο να χάνεται στη σκάλα… Γνωρίζοντας πολύ καλά πόσο ριψοκίνδυνο ήταν αυτό που επρόκειτο να κάνει, πήρε μια βαθιά ανάσα και μπήκε κι αυτός στον πύργο… Η κλοπή ενός πολύτιμου θησαυρού της χριστιανοσύνης υποβάλλει το Άγιο Όρος σε μία από τις χειρότερες δοκιμασίες στην ιστορία του. Για τη διαλεύκανση της υπόθεσης, ένας ειδικά εκπαιδευμένος αστυνομικός φορά το μοναχικό ράσο και εισέρχεται στην Αθωνική Πολιτεία. Περιπλανιέται σε σκοτεινούς πύργους, γίνεται μάρτυρας ενός αποτρόπαιου εγκλήματος και ανακαλύπτει ένα ιερό μυστικό που διχάζει το μοναστήρι, για να κάνει τελικά μια διαπίστωση…

Ακόμη και όταν η θρησκεία το απαγορεύει, η λύση του μυστηρίου είναι γένους θηλυκού.

Για αναλυτικότερες πληροφορίες, κάντε κλικ εδώ.

►Μαρλένα Πολιτοπούλου: «Η μνήμη της Πολαρόιντ», Μεταίχμιο 2009

Βιογραφικό

Η Μαρλένα Πολιτοπούλου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1950. Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Δημοσιογράφησε σχεδόν είκοσι χρόνια σε εφημερίδες (Η ΑΥΓΗ, ΤΑ ΝΕΑ) και στο ραδιόφωνο (ΕΡΑ). Δίδαξε στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και στο Πανεπιστήμιο Αθηνών στα Τμήματα Επικοινωνίας και ΜΜΕ. Έχει εκδώσει μυθιστορήματα και νουβέλες. Μεταφράζει από τα γερμανικά.

Περίληψη βιβλίου

1976: Στο τούνελ της σιδηροδρομικής γραμμής Βόλου-Μηλεών βρίσκεται δολοφονημένος ο μάγειρας με το παράξενο όνομα Αριστείδης Φάκας. Το σώμα του είχε κακοποιηθεί.

2006: Ο αρχιτέκτονας και ειδικός ερευνητής της Αστυνομίας Παύλος Γ., όπως έχει γίνει γνωστός από την υπογραφή του στα σκίτσα εγκληματιών και υποδίκων, ανακαλύπτει την υπόθεση στο αρχείο του πατέρα του, τέως διοικητή της Αστυνομίας, ο οποίος δολοφονήθηκε εν ώρα υπηρεσίας έναν χρόνο πριν συνταξιοδοτηθεί. Ο Παύλος αποφασίζει να ερευνήσει αυτήν τη σκοτεινή πατρική κληρονομιά. Η προσπάθειά του θα τον οδηγήσει στη Θεσσαλία του σήμερα αλλά και στο χτες του Εμφυλίου, στο Πήλιο, στα χωριά του Κισάβου, στα τσιπουράδικα του Βόλου, στη Σκόπελο και στα αρχαία μάρμαρα μπροστά στον ναό του Θησείου. Θα έρθει σε επαφή με ανθρώπους που πάλεψαν για τις ιδέες τους, που αφιέρωσαν τη ζωή τους για να βοηθήσουν τα παιδιά, που θυσιάστηκαν για τους αγαπημένους τους, που δεν μπόρεσαν να ξεχάσουν. Ανάμεσά τους θα βρει τον ένοχο αλλά και θύματα που δεν γνώριζε κανείς έως τότε.

Για αναλυτικότερες πληροφορίες, κάντε κλικ εδώ.

►Γιάννης Ρεμούνδος: «Το αίνιγμα του χαμένου cd player», εφηβικό, Ψυχογιός 2009

Βιογραφικό

(Δες το βιογραφικό στο βιβλίο Το έγκλημα της οδού Αλόης – ακριβώς από κάτω)

Περίληψη βιβλίου

Τι μυστήριο και τούτο: κάποιος έκλεψε το cd player που είχε αφήσει η Όλγα στη βιβλιοθήκη του σχολείου. Ο Ορέστης, υπό τις οδηγίες του Σέρλοκ Χολμς-Θεμιστοκλή, αναλαμβάνει την έρευνα και οδηγείται στο συμπέρασμα ότι όλοι οι συμμαθητές, για διαφορετικούς λόγους ο καθένας, έκαναν από ένα πέρασμα στη βιβλιοθήκη, άρα όλοι είναι ύποπτοι. Κι ενώ στο σχολείο επικρατεί το απόλυτο πανδαιμόνιο, ο Ορέστης αναδεικνύεται σε αστυνομικό δαιμόνιο… Ποιος να το ‘λεγε ότι ένα χαμένο -ή μήπως κλεμμένο;- cd player θα γινόταν αφορμή να αποκαλυφθούν ένα σωρό μυστικά και ψέματα!

Για αναλυτικότερες πληροφορίες, κάντε κλικ εδώ.

►Γιάννης Ρεμούνδος: «Το έγκλημα της οδού Αλόης» (νουάρ), Ψυχογιός 2009

Βιογραφικό

Ο Γιάννης Ρεμούνδος γεννήθηκε το 1950 στον Πειραιά. Σπούδασε στην Πάντειο Σχολή. Έχει δύο παιδιά και σήμερα ζει στον Πειραιά. Από μικρός είχε δείξει κλίση προς το γράψιμο και έχει εκδώσει ήδη αρκετά βιβλία. Από τις Εκδόσεις Ψυχογιός κυκλοφορούν τα μυθιστορήματά του για ενηλίκους , Κυνηγώντας το Χάρτινο Φεγγάρι και Το έγκλημα της Οδού Αλόης, καθώς και οκτώ βιβλία για παιδιά. Ο Γιάννης Ρεμούνδος ασχολείται επίσης με τη φωτογραφία και έχει κάνει εκθέσεις με ζωγραφισμένες και ψηφιακές φωτογραφίες.

Περίληψη βιβλίου

Το μπουρδέλο ήταν ένα διώροφο κτίσμα, απομεινάρι παλιάς αρχοντικής μονοκατοικίας, με πλούσιο διάκοσμο, κι αν διέθετε κάποιος λίγη ευαισθησία, θα μπορούσε να ακούσει ακόμη τα τρανταχτά γέλια από αλλοτινές γιορτές. Βρισκόταν σφηνωμένο ανάμεσα στις πολυκατοικίες, σ’ ένα στενό και μάλλον θλιβερό δρόμο κάθετο στην οδό Φυλής. Ένας συνηθισμένος δρόμος, απρόσωπος, στολισμένος με μερικά ασθενικά δέντρα στα πεζοδρόμια και παρκαρισμένα αυτοκίνητα. Ένα βαθύ κόκκινο φως στην είσοδο προειδοποιούσε σαν φάρος τους περαστικούς, όσους ήθελαν να ναυαγήσουν κι όσους δεν ήθελαν. Δύο μεθυσμένοι φαντάροι, ένας διεφθαρμένος αστυνομικός, ένας οικογενειάρχης δημόσιος υπάλληλος κι ένας ομοφυλόφιλος ιδιοκτήτης μπαρ είναι μερικά από τα πρόσωπα που σχετίζονται, ο καθένας για τους δικούς του λόγους, με το σπίτι της οδού Αλόης. Το έγκλημα της οδού Αλόης δεν ήταν προμελετημένο. Ήταν ένα τυχαίο έγκλημα της μεθυσμένης νύχτας, των πνιγηρών απωθημένων, της κακιάς στιγμής, απ’ αυτά που συναντάμε στα ψιλά των εφημερίδων. Μια διεισδυτική ιστορία που φωτίζει τις αθέατες ζωές ανθρώπων που ανασαίνουν δίπλα μας, ανθρώπων με βάσανα ποδοπατημένα από τις ειδήσεις των οκτώ.

Για αναλυτικότερες πληροφορίες, κάντε κλικ εδώ.

►Μιμή Φιλιππίδη-Θεοχάρη: «Ήρεμα νερά», Ωκεανίδα 2009

Βιογραφικό

Γεννήθηκε στη Δράμα και μεγάλωσε στην Αθήνα. Σπούδασε σκηνοθεσία κινηματογράφου και τηλεόρασης στο πολιτειακό πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας (San Diego State University) στο Σαν Ντιέγκο, όπου εργάστηκε ως παραγωγός/σκηνοθέτρια. Στην Ελλάδα δουλεύει ως σεναριογράφος στην τηλεόραση και στον κινηματογράφο. Το πρώτο της μυθιστόρημα Θαμμένοι στον Γρανίτη κυκλοφόρησε το 2006 από τις εκδόσεις Το Ποντίκι.

Περίληψη βιβλίου

Κάπου στην βόρειο Ελλάδα μια μέρα, ένας Αμερικανός ανθρωπολόγος και η Ελληνίδα σύντροφός του θα ανακαλύψουν τυχαία το πτώμα μιας γυναίκας. Την υπόθεση θα την αναλάβει ο αστυνόμος Μισιρλής. Θα ακολουθήσει μια ιστορία όπου το μυστήριο ανταγωνίζεται τα εξαιρετικά ψυχογραφήματα των χαρακτήρων που αναταράζουν τα ήρεμα νερά της ελληνικής επαρχίας.

Για αναλυτικότερες πληροφορίες, κάντε κλικ εδώ.

►Φίλιππος Φιλίππου: «Ο άντρας που αγαπούσαν οι γυναίκες», Πατάκης 2009

Βιογραφικό

Ο Φίλιππος Φιλίππου γεννήθηκε στην Κέρκυρα τον Δεκέμβριο του 1948. Έχει εκδώσει 15 βιβλία: μαρτυρίες, μελέτες, βιογραφίες, μυθιστορήματα. Έχει γράψει τα αστυνομικά μυθιστορήματα Κύκλος θανάτου (1987), Το χαμόγελο της Τζοκόντας (1988), Το μαύρο γεράκι (1996), Αντίο Θεσσαλονίκη (1999), Ο άντρας που αγαπούσαν οι γυναίκες (2009). Τα τρία από αυτά έχουν ως κεντρικό ήρωα τον δημοσιογράφο Τηλέμαχο Λεοντάρη. Έχει συμμετάσχει με διηγήματα σε πέντε συλλογές. Αστυνομικές ιστορίες, Ελληνικά εγκλήματα, Ελληνικά εγκλήματα 2, Ελληνικά εγκλήματα 3, Το τελευταίο ταξίδι. Επίσης έγραψε το Οι τελευταίες ημέρες του Κωνσταντίνου Καβάφη (2003), το Ο θάνατος του Ζορμπά (2007), το Κωνσταντίνος Θεοτόκης, σκλάβος του πάθους (2006) και το Ο πολιτικός Νίκος Καββαδίας (1996).

Περίληψη βιβλίου

Οκτώβριος, μήνας των χρυσανθέμων, της συννεφιάς, των πρώτων βροχών, της μελαγχολίας, των παρελάσεων, της νοσταλγίας για το καλοκαίρι που σκοτώθηκε. Σ’ ένα κρουαζιερόπλοιο που ταξιδεύει στη Μαύρη Θάλασσα, ο ήρωας, ο δημοσιογράφος Τηλέμαχος Λεοντάρης, συναντά μια συγγραφέα αισθηματικών βιβλίων. Το ειδύλλιο που πλέκεται συνεχίζεται στην Αθήνα, είναι δε άκρως ευοίωνο, αφού ενδέχεται να γράψουν από κοινού ένα βιβλίο για τον λόρδο Βύρωνα. Ξαφνικά, μετά τον θάνατο μιας νεαρής γυναίκας εκ Κερκύρας σε αθηναϊκό ξενοδοχείο, τα πάντα ανατρέπονται, καθώς εισχωρούν στη ζωή τους μια κορασίδα που θυμίζει τη Λολίτα του Ναμπόκοβ, ένας μελισσοκόμος, ένας απατημένος σύζυγος, ένας χρηματιστής, μια όμορφη Ουκρανή κι ένας περίεργος συμπατριώτης της.

Ο Άντρας που αγαπούσαν οι γυναίκες είναι ένα βιβλίο που πραγματεύεται την ιστορία ενός εγκλήματος και των συνεπειών του πάνω σε ορισμένους ανθρώπους, οι οποίοι ερωτεύονται, ονειρεύονται, πάσχουν, σαρκάζουν και αυτοσαρκάζονται? ενίοτε όμως ζηλεύουν, προδίδουν και προδίδονται, φτάνοντας στα όρια της παραφροσύνης. Σε αυτό, άντρες και γυναίκες επιδίδονται στην τέχνη του έρωτα και του ευ ζην, ενώ μερικοί ασκούνται και στην περιπέτεια της γραφής.

Για αναλυτικότερες πληροφορίες, κάντε κλικ εδώ.

ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΙ ΤΟΜΟΙ

►«Ελληνικά εγκλήματα 3» (επιμέλεια: Ανταίος Χρυσοστομίδης) – Ανδρέας Αποστολίδης,  Βασίλης Βασιλικός, Βασίλης Δανέλλης, Σέργιος Γκάκας,  Νίκος Γριπιώτης, Τιτίνα Δανέλλη, Αθηνά Κακούρη, Ιερώνυμος Λύκαρης, Πέτρος Μάρκαρης, Πέτρος Μαρτινίδης, Τεύκρος Μιχαηλίδης, Αλέξης Σταμάτης, Φίλιππος Φιλίππου, Καστανιώτης 2009

Περίληψη βιβλίου

Ένας μεγαλογιατρός βρίσκεται δολοφονημένος από ένα σιδερένιο κόκορα. Το μυστήριο εξιχνιάzει η Αθηνά Κακούρη. Ο Πέτρος Μαρτινίδης γράφει για έναν δημοσιογράφο που βρίσκεται μπλεγμένος σε ένα παιχνίδι εκβιασμών που έχει, φευ, σχέση με τα θεία. Ο Βασίλης Βασιλικός μας γυρίζει πίσω στην εποχή της δικτατορίας, όπου όλα τα σκίαζε ο φόβος κι ο τραμπουκισμός. Ο Ανδρέας Αποστολίδης γράφει για ένα ελικόπτερο, μια ανεμόσκαλα, μια δραπέτευση κι ένα πολύπλοκο δίχτυ μικρών και μεγάλων εγκλημάτων. Η Τιτίνα Δανέλλη αναφέρεται στις τραγικές προεκτάσεις μιας ερωτικής ιστορίας με πρωταγωνιστές τρεις γυναίκες και έναν άντρα. Ο Φίλιππος Φιλίππου γράφει για μια αγνώριστη Αθήνα που ρίχνει το φταίξιμο της κατάντιας της στους μετανάστες. Ο Νίκος Γριπιώτης περιγράφει πόσο εγκληματικοί μπορεί να γίνουν οι γιάπηδες. Ο Πέτρος Μάρκαρης κάνει μια βουτιά στον εκδοτικό κόσμο, προσπαθώντας να εξιχνιάσει το φόνο ενός Αθάνατου. Ο Βασίλης Δανέλλης κινείται σε μια Αθήνα που καίγεται πραγματικά και μεταφορικά μέσα στη σύγχυσή της. Ήρωες του Αλέξη Σταμάτη ένας κλοσάρ και μια ξένη ξανθιά καλλονή που θέλει να κάνει καριέρα σε μια τηλεόραση που είναι ο καθρέφτης της πραγματικότητάς μας. Σε μια μαγευτική παραλία της Χίου, ένα πτώμα που φοράει ένα οικολογικό μπλουζάκι θα αποκαλύψει, με τη συνδρομή του Τεύκρου Μιχαηλίδη, μυστικά που ξέρουν όλοι. Μια σφαίρα που «ξεστρατίζει» από ένα αστυνομικό όπλο και σκοτώνει ένα νεαρό Ρομά, θα δώσει στον Ιερώνυμο Λύκαρη την ευκαιρία να μιλήσει για την κατάχρηση εξουσίας, από όπου κι αν προέρχεται αυτή. Τέλος, ο Σέργιος Γκάκας, με ήρωα έναν άρρωστο, ηλικιωμένο αριστερό, θα αναρωτηθεί πόσο εύκολο είναι να γίνουμε όλοι δολοφόνοι.

Η τρίτη συλλογή διηγημάτων που γράφτηκαν ειδικά για αυτή την έκδοση είναι ίσως ο καλύτερος καθρέφτης της αντιφατικής, αρρωστημένης και ταυτόχρονα μακάριας κοινωνίας που ζούμε.

Για αναλυτικότερες πληροφορίες, κάντε κλικ εδώ.

►«Το τελευταίο ταξίδι», έντεκα νουάρ ιστορίες (επιμέλεια: Αντώνης Γκόλτσος) – Ανδρέας Αποστολίδης, Νεοκλής Γαλανόπουλος, Σέργιος Γκάκας, Αντώνης Γκόλτσος, Φώντας Λάδης, Δημήτρης Μαμαλούκας, Πέτρος Μάρκαρης, Πέτρος Μαρτινίδης, Αναστασία Μπαξεβάνη, Μαρλένα Πολιτοπούλου, Φίλιππος Φιλίππου, Μεταίχμιο 2009

Περίληψη βιβλίου

Όταν ο Ρίπλεϋ του Ανδρέα Αποστολίδη έπλεε πλησίστιος στα Κουφονήσια ή ανέβαινε τα σκαλοπάτια του Ηρωδείου, δεν ήταν για να αντιγράψει το Ερασιτεχνικό έγκλημα του Νεοκλή Γαλανόπουλου ή για να τρομοκρατήσει τη Métisse του Σέργιου Γκάκα. Το ίδιο και για τον ατοπικό και αχρονικό Βαλτάσαρ του Αντώνη Γκόλτσου, που δύσκολα θα συγκινούσε έναν βετεράνο του πολέμου της Κορέας με αμφίβολο παρελθόν, σαν αυτόν του Φώντα Λάδη, ή τον σκοτεινό επιβάτη του Τελευταίου δρομολόγιου του Δημήτρη Μαμαλούκα. Τίποτα το κοινό, βέβαια, με τη φιλοδοξία του Οδυσσέα του Πέτρου Μάρκαρη να καταλήξει στο Μπαλουκλί ή με την Ευγένεια των βασιλέων και τους ακαδημαϊκούς μαιάνδρους του Πέτρου Μαρτινίδη. Είτε, ακόμα, με τη ροΐδεια Φάβα της Αναστασίας Μπαξεβάνη, τη σχετική με το θύμα που δεν είναι, ή την ατέρμονα ανδροφάγο Κόκκινη Ιουλία τής Μαρλένας Πολιτοπούλου. Και ζήτωσαν όλοι, αλλά κανείς όσο η …Ανεξάρτητη Κέρκυρα του Φίλιππου Φιλίππου…

Έντεκα νουάρ ιστορίες, γραμμένες με μελάνι, εδώ μαύρο, εκεί κόκκινο, πιο πέρα γαλάζιο του κίβδηλου, ιστορίες που άλλες κλείνουν το μάτι σε ό,τι ρεαλιστικό, κι άλλες που δεν είναι παρά παιχνίδι του μυαλού.

Για αναλυτικότερες πληροφορίες, κάντε κλικ εδώ.

ΕΠΑΝΕΚΔΟΣΕΙΣ

►Γιάννης Μαρής: «Ζήτημα ζωής και θανάτου» (επανέκδοση), Το Βήμα 2009

(μαζί με άλλα 19 βιβλία του Μαρή)

Περίληψη βιβλίου

Ο άγνωστος επιστολογράφος έγραφε: «Ξέρετε τι κάνει η ωραία νέα γυναίκα σας όταν εσείς βγάζετε εκατομμύρια στο μεγαλοπρεπές γραφείο σας; Αν θέλετε να το μάθετε…». Ο εφοπλιστής Αντώνης Καρράς υποψιάζεται ότι η γυναίκα του τον απατά. Πού θα οδηγήσει η παρακολούθησή της; Είναι πράγματι μια περίπτωση μοιχείας ή κάτι άλλο συμβαίνει;

ΜΕΛΕΤΕΣ

►Ανδρέας Αποστολίδης: «Τα πολλά πρόσωπα του αστυνομικού μυθιστορήματος», μελέτη, Άγρα 2009

Βιογραφικό

Ο Ανδρέας Αποστολίδης είναι συγγραφέας, σκηνοθέτης και μεταφραστής. Έχει γράψει αστυνομικά μυθιστορήματα, νουβέλες και διηγήματα. Έχει μεταφράσει 47 αστυνομικά μυθιστορήματα κι έχει εκδώσει τη συλλογή δοκιμίων Τα πολλά πρόσωπα του αστυνομικού μυθιστορήματος.

Περίληψη βιβλίου

O Χάμμετ υπήρξε ένας συγγραφέας του ’20, της περιόδου της οικονομικής κρίσης. Η αμερικανική κοινωνία έχει μετατραπεί η ίδια σ’ έναν τεράστιο συλλογικό μύθο. Ο ιδιωτικός αστυνομικός, γράφοντας για τους ντετέκτιβ, γίνεται συγγραφέας και φτάνει σε μια αφήγηση σύνθετη, δημιουργώντας μια πρωτότυπη μυθολογία για έναν κατεξοχήν αμερικανικό επαγγελματικό θεσμό, που αποκτά διαστάσεις κοινωνικού συμβόλου, μυθοποιημένος διπλά και τριπλά μέσα από την υπερβολή που αγγίζει τον παραλογισμό, μέσα από ένα σύστημα αλλεπάλληλων κατόπτρων όπου το τέλος και η αρχή έχουν πλέον χαθεί. […]

[…] Η Τετραλογία του Λος Άντζελες του Τζέημς Ελλρόυ είναι ό,τι πιο ουσιαστικό έχει να επιδείξει η αστυνομική λογοτεχνία τις τέσσερις τελευταίες δεκαετίες: ένας δαίδαλος βίας, διαστροφής, εγκλημάτων, ψευδαισθήσεων μέσα στην καρδιά του Αμερικανικού Ονείρου.

Και αποτελεί για πολλούς ένα μυθικό εγχείρημα: διαπραγματεύεται το απόλυτο «νουάρ» μυθιστόρημα, ανατρέποντας ριζικά και τελεσίδικα την τυποποίηση που έχει επέλθει μετά τον Hammett και τον Chandler.

Δοκίμια του Ανδρέα Αποστολίδη σχετικά με το αστυνομικό μυθιστόρημα: τα επίμετρα από την ιστορική σειρά αστυνομικής λογοτεχνίας της Άγρας, όπως ξεκίνησαν στα μέσα της δεκαετίας του ’80 και αφορούν κυρίως το αμερικανικό σκληρό αφήγημα μέσα από την ευρωπαϊκή του πρόσληψη: Γοητεία και διαστροφή στο αστυνομικό μυθιστόρημα. Από τον Χάμμετ και τον Τσάντλερ, μέσω Μπερνέτ και Τσάρυν, στη Χάισμιθ και τον Ελλρόυ.

Και μετά μια σειρά από ανέκδοτες ομιλίες και διαλέξεις του συγγραφέα με ιδιόμορφες αφορμές, όπως μια διάλεξη στη Σχολή Δοκίμων Αστυφυλάκων Ρεθύμνου και ένα μάθημα στο Νεοελληνικό Ινστιτούτο της Σορβόννης γύρω από την ιστορία του είδους και τις σύγχρονες τάσεις του. Πόου, Ντόυλ, Κρίστι, Σιμενόν, Μπόρχες, Ντύρρενματ, Βαν Γκούλικ, Τάιμπο, Σκανδιναβία και Μεσόγειος, αγγλική σχολή, μαύρο μυθιστόρημα, Μάσκα, Μυστήριο, Μαρής, Μαράκης, ελληνικά εγκλήματα και αφήγηση, Π. Αγαπητός και βυζαντινές ιστορίες μυστηρίου.

Τα πολλά πρόσωπα του αστυνομικού μυθιστορήματος.

Για αναλυτικότερες πληροφορίες, κάντε κλικ εδώ.

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

►περ. Διαβάζω, αρ. 498 (Ιούλιος-Αύγουστος 2009), Αφιέρωμα: «Αστυνομικό μυθιστόρημα» (επιμέλεια Γιάννης Μπασκόζος) – Γιάννης Πανούσης «Στη μαγεία του λογοτεχνικού εγκλήματος της ποιητικής ηθικής», συνέντευξη Ανδρέα Αποστολίδη, Φίλιππος Φιλίππου «Η νέα και η νεότερη αστυνομική λογοτεχνία».



Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: