ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ 2007


►Νεοκλής Γαλανόπουλος: «Η παραλλαγή του Γιώργου Δαρσινού», Τόπος 2007

Βιογραφικό

Ο Νεοκλής Γαλανόπουλος γεννήθηκε το 1972 στην Αθήνα. Είναι πτυχιούχος της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και εργάζεται ως δικηγόρος. Έχει εκδώσει δύο αστυνομικά μυθιστορήματα (Η παραλλαγή του Γιώργου Δαρσινού, 2007 και Θάνατος από το πουθενά, 2008). Διηγήματά του έχουν περιληφθεί στους συλλογικούς τόμους Οικοεγκλήματα, 2008 και Το τελευταίο ταξίδι, 2009.

Περίληψη βιβλίου

Είναι η συγγραφή αστυνομικών ιστοριών ένας τρόπος να εκτονώνει κανείς τις εγκληματικές παρορμήσεις του; Κρύβεται μέσα σε κάθε συγγραφέα που γράφει για φόνους ένας δυνάμει δολοφόνος; Αυτό φαίνεται να πιστεύουν οι αξιωματικοί της Ελληνικής Αστυνομίας που ερευνούν την υπόθεση του βίαιου θανάτου του καταξιωμένου συγγραφέα ιστοριών μυστηρίου Γιώργου Δαρσινού: γι’ αυτό συγκεντρώνουν πέντε εκκολαπτόμενους συγγραφείς αστυνομικών ιστοριών, τέσσερις άντρες και μία γυναίκα, και τους δίνουν να διαβάσουν το ημερολόγιο του μακαρίτη, στο οποίο εκείνος τους κατονομάζει ως επίδοξους δολοφόνους του, επειδή είχε απορρίψει, ως σύμβουλος εκδόσεων μεγάλου εκδοτικού οίκου, τα χειρόγραφά τους. Οι πέντε ύποπτοι, που αρνούνται κατηγορηματικά οποιαδήποτε σχέση με το έγκλημα, οφείλουν να αντιπαρατεθούν τόσο στα λεγόμενα του ημερολογίου όσο και στις μεταξύ τους υπόνοιες, όπως επίσης με την αστυνομία και το μυστήριο παρελθόν του Δαρσινού – που τους περιλαμβάνει όλους. Σ’ αυτή την εξαντλητική αντιπαράθεση των αλλεπάλληλων άλλοθι με την πραγματικότητα, ο αναγνώστης υποχρεώνεται να κάνει συνεχείς υποθέσεις για τον πιθανό ένοχο (μέσα από 31 τον αριθμό πιθανότητες!).

Η παραλλαγή του Γιώργου Δαρσινού είναι ένα πολυεπίπεδο μυθιστόρημα μυστηρίου με αναπάντεχες ανατροπές, αριστοτεχνικές εμβόλιμες ιστορίες, πυκνή πλοκή, ικανές δόσεις λεπτού χιούμορ και απρόβλεπτο τέλος. Το βιβλίο μπορεί να διαβαστεί και ως άκρως απολαυστική (και συνοπτική) Εισαγωγή στην ιστορία του αστυνομικού μυθιστορήματος

Για αναλυτικότερες πληροφορίες, κάντε κλικ εδώ.

Παναγιώτης Γιαννουλέας: «Κόκκινη ομίχλη στο Κάστρο», Ατραπός – Περιβολάκι 2007

Βιογραφικό

(Δες το βιογραφικό στο βιβλίο Προφανής ένοχοςΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ 2009)

Περίληψη βιβλίου

Οι ήρωες της ιστορίας μας και περιπέτειές τους υπάρχουν μόνο στη φαντασία του συγγραφέα.Όσα περιγράφονται εδώ θα μπορούσαν ίσως να είναι και αληθινά. Όμως δεν είναι. Δε λένε ότι πολλές φορές η πραγματικότητα ξεπερνά και την πιο καλπάζουσα φαντασία;Έτσι, όσο και να ψάξει κανείς, στα όμορφα χωριά της Μάνης και του Έβρου ή στα άλλα μέρη όπου διαδραματίζεται η ιστορία μας, δεν πρόκειται να βρει κανέναν από τους πρωταγωνιστές της και κάθε ομοιότητα ή συνωνυμία είναι τελείως συμπτωματική.Αντίθετα, τα πολιτικά και ιστορικά πρόσωπα και γεγονότα είναι απολύτως αληθινά. Υπαρκτά είναι επίσης τα χωριά, οι πόλεις και οι λοιπές περιοχές που αναφέρονται εδώ. Είναι βέβαιο άλλωστε ότι καμιά φαντασία δε θα μπορούσε να δημιουργήσει και να περιγράψει τόσο πανέμορφα και ξεχωριστά μέρη όπως αυτά που έχει η πατρίδα μας, η Ελλάδα. Την άνοιξη του 2003 μια γυναίκα πέφτει από το βράχο της Μονεμβασιάς από ύψος διακοσίων μέτρων και…Έτσι αρχίζει το μυθιστόρημά μας, που εκτυλίσσεται σε μια χρονική περίοδο τριάντα ετών, από την εποχή ακόμα της χούντας των συνταγματαρχών στην Ελλάδα μέχρι το τέλος του 2003, και θα μπορούσε να χαρακτηριστεί σαν ένα αστυνομικό μυθιστόρημα με έντονη αισθηματική και δραματική πλοκή.

►Τιτίνα Δανέλλη-Θανάσης Παπαρήγας «Ο ταγματάρχης», Πύλη 2007

Βιογραφικά

Η Τιτίνα Δανέλλη, γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε στη Ρώμη. Είναι συγγραφέας και δημοσιογράφος. Εργάστηκε ως δημοσιογράφος σε πολλά περιοδικά και σε απογευματινές εφημερίδες στο ελεύθερο και καλλιτεχνικό ρεπορτάζ  και ειδικεύτηκε στο χρονογράφημα. Επίσης, έγραψε  σενάρια για τηλεοπτικές σειρές και έκανε μεταγλωττίσεις από ξένες ταινίες. Από το 1985 εργάστηκε αποκλειστικά στην εφημερίδα Ριζοσπάστης. Ανάμεσα στα έργα της είναι τα: Αντιπερισπασμός, Το Παιχνίδι του Δικαστή, Η Τέταρτη Γυναίκα, Τα Τέσσερα Μπστούνια και άλλα.

Ο Θανάσης Παπαρήγας γεννήθηκε στο Βόλο το Μάη του 1945. Στις τελευταίες τάξεις του Γυμνασίου οργανώνεται στη Νεολαία της ΕΔΑ και αργότερα στη Δημοκρρατική Νεολαία Λαμπράκη. Με την είσοδό του στο Πανεπιστήμιο στη Φιλοσοφική Σχολή της Αθήνας το 1964 γίνεται μέλος του Γραφείου της Δημοκρατικής Νεολαίας Λαμπράκη της Σχολής του και του Γραφείου της οργάνωσης του Πανεπιστημίου. Το 1967-1968 εξορίζεται από τη Χούντα στη Γυάρο και τη Λέρο.

Μέσα στη χούντα το 1968 γίνεται μέλος του ΚΚΕ και δουλεύει στην παρανομία. Ξαναπιάνεται το Νοέμβρη του 1973, βασανίζεται από την ΕΣΑ στο Μπογιάτι και ξαναστέλνεται εξορία στη Γυάρο, από όπου επέστρεψε τον Ιούλη του 1974 με την πτώση της χούντας. Υπήρξε μέλος του Κεντρικού Συμβουλίου της ΚΝΕ, ενώ δούλεψε σε πάρα πολλούς τομείς, ανάλογα με τις χρεώσεις στο Κόμμα. Δραστηριοποιήθηκε στο Τμήμα Διεθνών Σχέσεων της ΚΕ, ως συντάκτης του Ριζοσπάστη, ως μέλος της Συντακτικής Επιτροπής και υπεύθυνος του Διεθνούς Τμήματος της εφημερίδας. Υπήρξε μέλος του Δ.Σ. του Κέντρου Μαρξιστικών Ερευνών. Ως δημοσιογράφος επιμελούνταν και παρουσίαζε ενημερωτικές, πολιτικές, ιστορικές εκπομπές καθώς και εκπομπές βιβλίου στον 902 Αριστερά στα FM, στην τηλεόραση του 902. Ήταν μέλος του Τμήματος Ιστορίας της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΕ και μέλος του Συλλόγου Φυλακισθέντων και Εξορισθέντων 1967-1974. Ήταν πολυγραφότατος, πολύπλευρα καλλιεργημένη προσωπικότητα και άφησε πλούσιο και πρωτότυπο συγγραφικό έργο και πολλά ανεκπλήρωτα όνειρα. Βρέθηκε σε όλες τις Ηπείρους, έτρεχε από την Ασία στην Αμερική, από την Ευρώπη στην Αφρική καλύπτοντας πετυχημένα, ζωντανά και εύστοχα, δύσκολα ρεπορτάζ, διεθνείς συναντήσεις και δραστηριότητες του κινήματος, προσφέροντας στο επαναστατικό κίνημα με τις γνώσεις του, την ευρυμάθειά του και τη γλωσσομάθειά του. Ο Θανάσης Παπαρήγας υπήρξε κοντά στις άλλες δραστηριότητες συνεργάτης των εκδόσεων της Σύγχρονης Εποχής, με το συγγραφικό του έργο, τις μεταφράσεις του, τις επιμέλειες, τις θεωρήσεις μεταφράσεων, τα βιβλιοκριτικά του σημειώματα, τις παρατηρήσεις, υποδείξεις, συμβουλές του ακόμα και με το χιούμορ του.

Βρήκε τραγικό τέλος τον Οκτώβρη του 2002 όταν παρασύρθηκε από αυτοκίνητο στη Νέα Μάκρη.

Περίληψη βιβλίου

Ο ταγματάρχης είναι ένα πολύπλοκο παιχνίδι διαφθοράς και εξουσίας, ένα ιδιότυπο κατασκοπικό κυνηγητό όπου οι θύτες και τα θύματα εναλλάσσουν ρόλους διαρκώς. Οι στόχοι απλοί: επιβίωση και υπεροχή. Το πεδίο δράσης: ένας παγκόσμιος ιστός με επίκεντρο την Αθήνα στα τέλη της δεκαετίας του 1980. Οι κανόνες: …απλώς δεν υπάρχουν.

Διπλωματικοί ακόλουθοι, γερουσιαστές, δημοσιογράφοι, ντετέκτιβς και τυχοδιώκτες συνεργάζονται και συγκρούονται, κυνηγώντας ο ένας τον άλλον και τη Νότιο Αφρική στην Τουρκία και από τη Γαλλία στις Η.Π.Α. Η δίψα για δύναμη και η ανάγκη για απαντήσεις κινούν τα «πιόνια» μέσα από ένα λαβύρινθο όπου οι φόνοι, τα ναρκωτικά, η «τρομοκρατία», ο ενθνικσμός και οι φιλοδοξίες επιταχύνουν την ανέλιξή τους ή διακόπτουν βίαια τη συμμετοχή τους σε αυτό το παιχνίδι.

Ο Θανάσης Παπαρήγας και η Τιτίνα Δανέλλη μας ταξιδεύουν στο ψυχροπολεμικό περιβάλλον της δεκαετίας του 1980, περιγράφοντας, σε νουάρ αποχρώσεις, τα αόρατα παιχνίδια εξουσίας που διαδραματίζονται πίσω από καθημερινά συμβάντα, όπως αυτοκινητιστικά δυστυχήματα, πυρκαγιές και τρομοκρατικές επιθέσεις.

Χρύσα Δημουλίδου: «Το φιλί του δράκου», Λιβάνης 2007

Βιογραφικό

Η Χρύσα Δημουλίδου γεννήθηκε στις Σέρρες. Φοίτησε στη Σχολή Αεροσυνοδών στην Αθήνα. Αμέσως μετά προσελήφθη στην Ολυμπιακή Αεροπορία.

Το 1997 κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις Λιβάνη το πρώτο της βιβλίο με τίτλο Τα Τριαντάφυλλα δε Μυρίζουν Πάντοτε και από τότε μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί από τον ίδιο οίκο δεκαοκτώ έργα της, ενώ τρία διηγήματά της συμπεριλήφθηκαν στη συλλογική έκδοση με τίτλο Ένα Κομμάτι Ουρανού. Ασχολήθηκε επίσης με επιτυχία με τη συγγραφή παιδικών βιβλίων, έχοντας εκδώσει μέχρι στιγμής τέσσερα παραμύθια.

Όλα της τα βιβλία έχουν γίνει best sellers. Για το βιβλίο της Μην Πυροβολείτε τη Νύφη πήρε το πρώτο βραβείο αναγνωστικού κοινού στην Κύπρο και ήταν υποψήφια για το ίδιο βραβείο και στην Ελλάδα, ενώ το βιβλίο της Τα Δάκρυα του Θεού εκδόθηκε στη Βραζιλία. Παράλληλα γράφει σενάρια και στίχους.

Περίληψη βιβλίου

Στις 13 Μαρτίου 1964 μια ετοιμόγεννη δεκαεξάχρονη κοπέλα φτάνει μόνη στο Νοσοκομείο Σερρών με αιμορραγία. Ξεψυχά, αφού πρώτα γεννά ένα κοριτσάκι. Τρεις μέρες μετά, το βρέφος εξαφανίζεται μυστηριωδώς. Οι έρευνες της Χωροφυλακής παραμένουν άκαρπες και ο φάκελος της υπόθεσης μπαίνει στο Αρχείο.

Το Σεπτέμβριο του 1989 ένας περίεργος στραγγαλισμός μιας νεαρής καθηγήτριας συγκλονίζει τη Θεσσαλονίκη. Δύο μήνες αργότερα μια νεαρή μάνα βρίσκεται στραγγαλισμένη με τον ίδιο τρόπο. Ο αστυνόμος ΑΔ Στεργίου της Διεύθυνσης Ασφαλείας Θεσσαλονίκης παρατηρεί ότι τα δύο θύματα έχουν γεννηθεί στις 13 Μαρτίου του Δ64 στο Νοσοκομείο Σερρών. Οι εξελίξεις που ακολουθούν είναι αιφνιδιαστικές και απρόσμενες. Ο Στεργίου αντιλαμβάνεται ότι μόλις έχει μπει σ’ ένα σκοτεινό λαβύρινθο μιας περίεργης υπόθεσης που ο μίτος της ξεκινά είκοσι πέντε χρόνια πριν στις Σέρρες. Ποιος έκλεψε εκείνο το μωρό; Γιατί; Ποιος σκοτώνει τα κορίτσια που γεννήθηκαν την ίδια μέρα με αυτό; Τι παιχνίδι παίχτηκε και ποια συμφωνία με το θάνατο, που ξύπνησε ένα δολοφόνο είκοσι πέντε χρόνια αργότερα;

Το Φιλί του Δράκου είναι το πρώτο αστυνομικό μυθιστόρημα της Χρύσας Δημουλίδου. Γεμάτο συναίσθημα, μυστήριο, δράση, αγωνία, κρατά τον αναγνώστη με κομμένη την ανάσα ως την τελευταία του σελίδα.

«Κάποιες φορές η κοινωνική κατακραυγή είναι ο μεγαλύτερος φονιάς και εκείνη πρέπει να καταδικάζεται και όχι οι άνθρωποι. Οι άνθρωποι είναι πιόνια ενός συστήματος που δεν έχει συναισθήματα πάρα μόνο νόμους που τιμωρούν. Και μετά είσαι σταμπαρισμένος εφ’ όρου ζωής. Οι άνθρωποι ξεχνούν το καλό συχνά, όμως το κακό δεν το ξεχνούν ποτέ. Κατά βάθος χαίρονται να σου το θυμίζουν, να σε ισοπεδώνουν, να σε βλέπουν να καταρρέεις. Ποια χαιρέκακα ένστικτα οδηγούν αυτή τη συμπεριφορά τους; Η αμάθεια; Η έλλειψη παιδείας, οι αστικές αντιλήψεις, η νοοτροπία, η χαμηλή αυτοεκτίμηση ή το γεγονός ότι μέσα από τα λάθη και τα πάθη του άλλου λυτρώνονται οι ίδιοι από τα δικά τους;»

Για αναλυτικότερες πληροφορίες, κάντε κλικ εδώ.

►Αθηνά Κακούρη: «Κυνηγός φαντασμάτων» (επανέκδοση), Εστία 2007

Βιογραφικό

Γεννήθηκε τό 1928 στήν Πάτρα καί ἔζησε στήν Ἀθήνα, τήν Βιέννη καί τήν Φιλαδέλφεια τῆς Ἀμερικῆς. Ἐργάστηκε σέ ναυτικό πρακτορείο, σέ ἑταιρεία πετρελαιοειδων, στόν Ἐθνικό Ὀργανισμό Τουρισμού, καί ἐθελοντικά σέ διάφορα Σωματεία, ἐνῶ  δημοσίευε χρονογραφήματα, διηγήματα καί μεταφράσεις, συνεργαζομένη μέ διάφορα ἔντυπα καί Ἐκδοτικούς Οἴκους. Ὑπῆρξε ἐπί πολλά χρόνια  συντάκτις τοῦ περιοδικοῦ «Ταχυδρόμος», ὅπου δημοσιεύονταν τά ἀστυνομικά της διηγήματα στίς δεκαετίες τοῦ 1950 καί 1960. Αὐτά κυκλοφόρησαν τό 1974 σέ τόμο ἀπό τίς ἐκδόσεις Ἑρμῆς, καί ἐπανεκδόθηκαν ἀπό τό Βιβλιοπωλεῖον τῆς Ἑστίας σέ τρείς τόμους, τό 2001 καί τό 2003. Ἔχει γράψει ἐπίσης ἕνα μυθιστόρημα, Κυνηγός Φαντασμάτων (ἐκδόσεις  Πλειάς, 1976), τό ὁποῖον ἐπανεκδόθηκε ἀπό τό Βιβλιοπωλεῖον τῆς Ἑστίας τό 2007.

Ἔχει ἀπό πολλοῦ στραφεῖ πρός τό ἱστορικό μυθιστόρημα, ἀλλά ἐξακολουθεῖ νά γράφει,  σποραδικά, ἀστυνομικά διηγήματα, συμμετέχοντας σέ συλλογικούς τόμους.

Περίληψη βιβλίου

Λευκές οπτασίες περιφέρονται αεροπατώντας στον κήπο του ζάμπλουτου γερο-Καραπάνου στην Κέρκυρα, τα κοσμήματα της κομψής γυναίκας του εξαφανίζονται, αντικείμενα βαριά μετακινούνται χωρίς να τ’ αγγίξει χέρι ανθρώπου, πετροβολούν μέσα στη νύχτα τα παράθυρα της ξερακιανής συμπεθέρας του που λατρεύει τη γάτα της και δυναστεύει τον μικρό εγγονό του, ο παράσιτος κύριος Νένης περιφέρει παντού την αυθάδειά του, ουρλιαχτά ακούγονται αιφνιδίως, ψόφια βατράχια ανακαλύπτονται στα κρεβάτια, φώτα αναβοσβήνουν μέσα στη νύχτα…

Τα φαντάσματα έχουν στήσει χορό και καλείται από την Αγγλία ειδικός Κυνηγός φαντασμάτων. Θα λύσει αυτός τα μυστήρια ή θα γίνει η καταστροφή του νεαρού μηχανικού, πού μπλέχτηκε σε φόνους και απαγωγές μόνο και μόνο επειδή ερωτεύθηκε τη χαριτωμένη και διασκεδαστική Ανέττα;

Νέα έκδοση ενός μυθιστορήματος πού εκτιμήθηκε ιδιαίτερα στην πρώτη του έκδοση, το 1974, και που εξακολουθεί να γοητεύει.

Για αναλυτικότερες πληροφορίες, κάντε κλικ εδώ.

►Θάνος Κονδύλης: «Έγκλημα στην αρχαία Ολυμπία», ιστορικό αστυνομικό, Ψυχογιός 2007

Βιογραφικό

(Δες το βιογραφικό στο βιβλίο Έρωτας δολοφόνος – ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ 2009)

Περίληψη βιβλίου

Αρχαία Ελλάδα, 5ος αιώνας π.Χ. Ο Αλέξανδρος ο Αθηναίος, ευγενής και πρώην αξιωματούχος, με ειδικότητα στην εξιχνίαση εγκλημάτων, φτάνει στην Ολυμπία για να παρακολουθήσει τους Ολυμπιακούς Αγώνες, προσκεκλημένος του φίλου του και αρχιερέα της Ολυμπίας, Αγήνορα. Η δολοφονία ενός Σπαρτιάτη αθλητή θα προκαλέσει θύελλα οργής. Η σπαρτιατική ομάδα κατηγορεί τους Αθηναίους για το φόνο και απειλεί με αποχώρηση από τους αγώνες. Ο Αγήνορας, μπροστά στον κίνδυνο ματαίωσης των αγώνων, πείθει τον Αλέξανδρο να αναλάβει την υπόθεση έχοντας ως βοηθό τον Σπαρτιάτη Λεωνίδα. Οι έρευνες των δύο αντρών γρήγορα θα τους οδηγήσουν σε συνταρακτικές αποκαλύψεις. Η δολοφονία που προσπαθούν να εξιχνιάσουν δεν είναι παρά η αρχή μιας συνωμοσίας που στόχο έχει την καταστροφή της Ελλάδας. Θα μπορέσουν οι δύο άντρες να ανατρέψουν τα σχέδια των συνωμοτών; Ένα συγκλονιστικό πολιτικό θρίλερ δράσης και έρωτα με φόντο την αρχαία Αθήνα και την αρχαία Ολυμπία. Τα δικαιώματα του βιβλίου πουλήθηκαν στην Ιταλία στον εκδόστικό οίκο Gruppo Editoriale Mauri Spagnol.

Για αναλυτικότερες πληροφορίες, κάντε κλικ εδώ.

►Διονύσης Κωστίδης: «Απόδειπνο στο Πατριαρχείο Ιεροσολύμων», Ιωλκός 2007

Βιογραφικό

Ο Διονύσης Κωστίδης γεννήθηκε στον Αστακό της Ακαρνανίας, αλλά μεγάλωσε και έζησε στη Θεσσαλονίκη και στην Αθήνα. Είναι μέλος της Εθνικής Εταιρίας Ελλήνων Λογο­τεχνών. Έχει πάρει το πρώτο βρα­βείο διηγήματος της Εταιρίας Ελ­λήνων Λογοτεχνών (Βεροπούλου) για το έτος 1990 και για το βιβλίο του Άνυδρη Γη. Για το δοκιμιακό βιβλίο του Ο Κόσμος, η Ζωή, οι Άνθρωποι έλαβε το βραβείο τού Ελληνικού P.E.N. CLUB για το έτος 2001. Ήταν διοικητικός δικαστής και έφτασε ως το βαθμό του προέδρου εφετών. Απ’ τη δικαστική υπηρεσία αποχώρησε το 1989.

Περίληψη βιβλίου

Όμορφα πλεγμένη υπόθεση, με έντονο το στοιχείο του μυστηρίου και της «αστυνομικής» περιπέτειας, απόλυτη γνώση της χρήσης όλων των εκφραστικών μέσων που κάνουν ένα έργο να διαβάζεται «μονορούφι» και πιστή αναπαράσταση της σύγχρονης νεοελληνικής κοινωνικής πραγματικότητας είναι τα κύρια χαρακτηριστικά της νουβέλας του Διονύση Κωστίδη Απόδειπνο στο Πατριαρχείο Ιεροσολύμων. Το έργο, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ιωλκός, δε διστάζει να προσεγγίσει ρεαλιστικά μια εικόνα των εκκλησιαστικών κύκλων διόλου ευχάριστη, με υπερβολική αγάπη για το χρήμα, διασυνδέσεις με διεθνή κυκλώματα διακίνησης ναρκωτικών, αθέμιτες σχέσεις και επαφές με λαθρομετανάστες εγκληματίες του Κοινού Ποινικού Δικαίου, «κουσούρια» ιερωμένων και διαρκείς προσωπικές αντιπαλότητες.

Στην καρδιά της υπόθεσης βρίσκεται μια μυστηριώδης εξαφάνιση κληρικού από το ελληνορθόδοξο Πατριαρχείο Ιεροσολύμων συνοδευόμενη όμως και με την υπεξαίρεση ενός μεγάλου ποσού χρημάτων. Έτσι ανοίγει ένας κύκλος αναζητήσεων, καθώς ένας διάκος (ο πρωταγωνιστής του έργου Νήφων) και ένας αρχιμανδρίτης, έχοντας ειδική εντολή από την ελλαδική Εκκλησία, μεταβαίνουν στα Ιεροσόλυμα και προσπαθούν να οδηγήσουν την όλη υπόθεση στη λύση της. Ωστόσο, οι ενέργειές τους όχι μόνο φαίνεται να φτάνουν σε αδιέξοδο, αλλά αποδεικνύονται επικίνδυνες και για την ίδια τους τη ζωή. Τελικά, μέσα από ολισθηρές υπόγειες διαδρομές, σκοτεινές και ανομολόγητες υποθέσεις και αμφίδρομες διασυνδέσεις που από τα Ιεροσόλυμα οδηγούν στα αθηναϊκά στέκια του υποκόσμου και πάλι πίσω στην Αγία Πόλη, αποκαλύπτεται ποιος και τι κρύβονται πίσω από όλα αυτά.

Για αναλυτικότερες πληροφορίες, κάντε κλικ εδώ.

►Φώντας Λάδης: «Μπίρα με γρεναδίνη» (επανέκδοση), Πύλη 2007

Βιογραφικό

Γεννήθηκε, το 1943 στη Σπάρτη. Εργάστηκε ως δημοσιογράφος σε Ελληνικές εφημερίδες και περιοδικά και συνεργάστηκε με έντυπα του εξωτερικού. Την περίοδο 1967 – 1973 έζησε στη Ρώμη. Συνεκδότης με τον Δημήτρη Γκιώνη του περιοδικού «Τετράδιο» από το 1974 ως το 1976. Έχει γράψει ποίηση, πεζογραφία, ταξιδιωτικό, πολιτικό και ιστορικό δοκίμιο, καθώς και βιβλία για παιδιά. Ποιήματα του μελοποιήθηκαν από το Μίκη Θεοδωράκη, το Μάνο Λοΐζο, το Χρήστο Νικολόπουλο, το Θάνο Μικρούτσικο, το Μάριο Τόκα, το Λίνο Κόκοτο, το Δημήτρη Λάγιο και άλλους Έλληνες συνθέτες. Είναι μέλος της Ένωσης Συντακτών Ημερήσιων Εφημερίδων Αθηνών (ΕΣΗΕΑ), της Ένωσης Μουσικοσυνθετών – Στιχουργών Ελλάδας (ΕΜΣΕ) και ιδρυτικό μέλος και πρόεδρος της Εταιρείας Αρχείου και Μελετών «Μνήμες».

Περίληψη βιβλίου

(Δες την έκδοση βιβλίου το 2004 από τις εκδόσεις Άγκυρα)

►Δημήτρης Μαμαλούκας: «Η χαμένη βιβλιοθήκη του Δημητρίου Μόστρα», Καστανιώτης 2007

Βιογραφικό

Ο Δημήτρης Μαμαλούκας γεννήθηκε το 1968 στην Αθήνα, όπου και κατοικεί. Είναι πτυχιούχος Φιλοσοφίας του πανεπιστημίου του Lecce, Ιταλία. Έχει γράψει τα μυθιστορήματα Όσο υπάρχει αλκοόλ υπάρχει ελπίδα (Απόπειρα 1999) που μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο με τίτλο Όσο υπάρχει αλκοόλ…, Ο Μεγάλος Θάνατος του Βοτανικού (Καστανιώτης 2003), Η απαγωγή του εκδότη (Καστανιώτης 2005), Η χαμένη βιβλιοθήκη του Δημητρίου Μόστρα (Καστανιώτης 2007) που ήταν υποψήφιο για το βραβείο Αναγνωστών ΕΡΤ – ΕΚΕΒΙ 2007, Η Μοναξιά της Ασφάλτου (Λιβάνης 2008) και Κοπέλα που σε λένε Φίνι (Λιβάνης 2009). Συμμετείχε στις συλλογές διηγημάτων Ελληνικά Εγκλήματα, Υπόγειες ιστορίες, Το τελευταίο ταξίδι – Έντεκα νουάρ ιστορίες. Μπορείτε να επισκεφτείτε το blog του εδώ.

Περίληψη βιβλίου

Στις αρχές του 19ου αιώνα ο Δημήτριος Μόστρας, ένας παθιασμένος Έλληνας βιβλιόφιλος, είχε δημιουργήσει στην Ιταλία μια πολύτιμη βιβλιοθήκη γεμάτη κώδικες, χειρόγραφα και σπάνια βιβλία. Έναν ανεκτίμητο θησαυρό που χάθηκε στο χρόνο και παρέμεινε ένα αξεδιάλυτο μυστήριο. Πολλά χρόνια αργότερα, ένας ανάπηρος συλλέκτης κι ένας Ελληνοϊταλός έμπορος βιβλίων πιστεύουν ότι έχουν βρει το κλειδί για τους χαμένους τόμους. Όμως, το κακό κινείται γύρω τους με τους δικούς του ρυθμούς, τους δικούς του κανόνες και τους δικούς του ανθρώπους. Μια σειρά από ομιχλώδη ερωτήματα παρασύρει από την αρχή τους ήρωες σ’ ένα αδιάκοπο κυνηγητό: Τι κρύβεται πίσω από το αίνιγμα της χαμένης βιβλιοθήκης; Ποιος είναι ο άνθρωπος σκιά; Τι συνδέει τα μοναδικά χειρόγραφα με τις ανεξήγητες εξαφανίσεις αποφυλακισμένων δολοφόνων; Ποια μοίρα ενώνει και χωρίζει την πανέμορφη Ντανιέλα και την αινιγματική Μονίκ; Οι απαντήσεις και οι λύσεις καραδοκούν στους δρόμους της βροχερής Ρώμης και στα κανάλια της Βενετίας, σ’ ένα βιβλιοφιλικό θρίλερ ποτισμένο από άρωμα παλαιού βιβλίου.

Για αναλυτικότερες πληροφορίες, κάντε κλικ εδώ.

►Ντορίνα Παπαλιού: «Γκάτερ», Κέδρος 2007

Βιογραφικό

Η Ντορίνα Παπαλιού γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε Ιστορία στο Brown University  στις ΗΠΑ και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στην Κοινωνική Ανθρωπολογία στο Πανεπιστήμιο του Cambridge. Έχει εκδώσει το αστυνομικό μυθιστόρημα Γκάτερ (Κέδρος). Το διήγημά της Σπουδή στο Πράσινο, με ήρωα τον Κόναν Ντόιλ, συμπεριλήφθηκε στο συλλογικό τόμο Ονόματα (Κέδρος). Περισσότερα για τη δουλειά της μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

Περίληψη βιβλίου

Βραβείο Κύκλου Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου.

Νύχτα στην καφετέρια του «Τζίμη». Ο δεκαοκτάχρονος Αλέξανδρος Δαμιανός σκιτσάρει το πρόσωπο του άγνωστου άντρα που κάθεται απέναντί του. Όμως δεν μπορεί να φανταστεί πως το σκίτσο είναι μόνο η αρχή, η πρώτη εικόνα σε μια ιστορία που αρχίζει να ξετυλίγεται μπροστά στα μάτια του σαν τα κόμικς που συνεχώς σχεδιάζει. Δύο σκοτεινοί τύποι πλησιάζουν και λένε κάτι στον άγνωστο. Αυτός τους ακολουθεί έξω. Ο Αλέξανδρος βλέπει ένα πιστόλι. Ή μήπως του φάνηκε;

Εγκλωβισμένος σε ένα περιβάλλον που δεν τον χωράει, ανάμεσα σε έναν πατέρα που αντιστρατεύεται τα όνειρά του και τον δύσκολο έρωτά του για την ωραία Ιζαμπέλλα, ο Αλέξανδρος αρχίζει να ψάχνει, καρέ καρέ, την αλήθεια.

Η πραγματικότητα όμως είναι πολύ πιο επικίνδυνη από τα κόμικς…

Γκάτερ (gutter): αγγλική λέξη που χρησιμοποιείται στη γλώσσα των δημιουργών των κόμικς και στα ελληνικά, για να δηλώσει το κενό ανάμεσα σε δυο διαδοχικές εικόνες. Είναι ο χώρος όπου ο αναγνώστης ενώνει νοηματικά το ένα πάνελ με το άλλο. Η ίδια λέξη στα αγγλικά σημαίνει χαντάκι, λούκι αλλά και το παραβατικό κοινωνικό περιθώριο, τον υπόκοσμο.

Για αναλυτικότερες πληροφορίες, κάντε κλικ εδώ.

►Βασίλης Παπαθεοδώρου: «Χνότα στο τζάμι», νεανικό μυθιστόρημα, Κέδρος 2007

Βιογραφικό

Ο Βασίλης Παπαθεοδώρου γεννήθηκε το 1967 στην Αθήνα και ζει στη Γλυφάδα. Σπούδασε Μεταλλειολόγος και Χημικός Μηχανικός στο Ε.Μ.Π., ενώ εργάζεται ως  αναλυτής σε μεγάλη τράπεζα.

Από το 1996 γράφει παιδικά και νεανικά μυθιστορήματα. Έχουν εκδοθεί τα εξής βιβλία του: Η Σχολική παράσταση (Εστία, 2000), που πήρε έπαινο το 1996 από τη Γυναικεία Λογοτεχνική Συντροφιά• το Άλφα (Φυτράκης, 2001), που βραβεύτηκε το 1998 από τη Γυναικεία Λογοτεχνική Συντροφιά• Το μήνυμα (Καστανιώτης, 2001) και Οι Εννέα Καίσαρες (Καστανιώτης, 2004), που ήταν υποψήφιο (στη βραχεία λίστα) για το κρατικό βραβείο παιδικού λογοτεχνικού βιβλίου το 2005.

Τα δύο τελευταία βιβλία διδάσκονται στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, στο Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, αποτελώντας ύλη για τους μετεκπαιδευόμενους δασκάλους.

Η προσωπική του ιστοσελίδα είναι το www.juvenilebooks.gr

Περίληψη βιβλίου

Κρατικό Βραβείο Παιδικού Λογοτεχνικού Βιβλίου

Βραβείο του Περιοδικού «ΔΙΑΒΑΖΩ» 2008 στην κατηγορία Λογοτεχνικού Βιβλίου για Μεγάλα Παιδιά

Έπαινος του Κύκλου Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου 2008

Μια μεγαλούπολη, στο κοντινό μέλλον, που ζει υπό τη μόνιμη απειλή τρομοκρατικών χτυπημάτων. Οι Αρχές παρακολουθούν τους πάντες με κάμερες και καταγράφουν κάθε ύποπτη κίνηση ή λέξη. Ένοπλοι άντρες περιπολούν και συλλαμβάνουν όποιον παραβιάζει την απαγόρευση κυκλοφορίας. Οι μετανάστες είναι ανεπιθύμητοι. Οι νέοι, κλεισμένοι τις περισσότερες ώρες στο σπίτι τους, σερφάρουν στο ίντερνετ και παίζουν on-line παιχνίδια. Τα παιδιά απαγορεύεται να βγουν στις παιδικές χαρές και επικοινωνούν μεταξύ τους μόνο μέσω mail.

Σε μια τέτοια ασφυκτική ατμόσφαιρα, ο δεκαεννιάχρονος φοιτητής Άλεκ βιντεοσκοπεί άθελά του τη δολοφονία του συμφοιτητή του Πολ από την αστυνομία. Οι Αρχές υποστηρίζουν ότι ο συγκεκριμένος νέος ήταν τρομοκράτης. Το βίντεο όμως που τράβηξε ο Άλεκ αποδεικνύει ότι τα πράγματα δεν έγιναν έτσι. Η Σιμόν, η αινιγματική συμφοιτήτριά του που βρισκόταν μαζί του εκείνη τη στιγμή, εξαφανίζεται χωρίς να αφήσει ίχνη. Ο πατέρας του Άλεκ, που εργάζεται στην εταιρία τηλεπικοινωνιών της πόλης, ανακαλύπτει συμπτωματικά τι συμβαίνει, ανήμπορος να αντιδράσει.

Από αυτό το σημείο τόσο ο Άλεκ, όσο και τα πιο κοντινά του πρόσωπα, θα βρεθούν μπλεγμένοι σε μια φοβερή περιπέτεια. Κανείς δεν ξέρει ούτε ποια είναι η αλήθεια ούτε ποιος είναι ο πραγματικός «εχθρός». Το μόνο ελπιδοφόρο μήνυμα αντίστασης έρχεται από τη μικρή Ρόζα, την εννιάχρονη αδερφή του Άλεκ: σ’ έναν κόσμο αποξενωμένο, ξεκινά την «επανάσταση των παιδιών»: μια μεγάλη παρέα από παιδιά καταργούν τα mails και τις τηλεοθόνες και ανταλλάσσουν μηνύματα, με τον πιο ανατρεπτικό τρόπο: με χνότα στο τζάμι.

Ένα νεανικό μυθιστόρημα με δομή βίντεο-γκέιμ που συνδυάζει ευφάνταστα τον κοινωνικό προβληματισμό, την επιστημονική φαντασία και το αστυνομικό σασπένς. Καταιγιστική δράση, συνεχείς ανατροπές και ένα δυνατό κοινωνικό μήνυμα για τις συνθήκες ζωής του σύγχρονου ανθρώπου.

Για αναλυτικότερες πληροφορίες, κάντε κλικ εδώ.

►Γιώργος Παυλίδης: «Η δέκατη φωτογραφία», Ψυχογιός 2007

Βιογραφικό

O Γιώργος Α. Παυλίδης γεννήθηκε το 1947. Σπούδασε φυσική στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και έκανε μεταπτυχιακά στην επιχειρησιακή έρευνα και σε θέματα σχετικά με την ανάλυση και τον προγραμματισμό μηχανογραφικών εφαρμογών. Εργάσθηκε στη ΔΕΗ σε διάφορες θέσεις, κυρίως στη Διεύθυνση Πληροφορικής ως προγραμματιστής και αργότερα ως αναλυτής επιστημονικών εφαρμογών. Από μικρό του άρεσε να γράφει διηγήματα, μυθιστορήματα και ποίηση. Τον γοήτευε το να αδειάζει τις σκέψεις του, τους φόβους του και τις ελπίδες του σε ένα χαρτί, να πλάθει την δική του πραγματικότητα ή τους δικούς του κόσμους στα παραμύθια που αργότερα έφτιαχνε για να λέει στα παιδιά του. Ευθυμογραφήματά του σχετικά με το σκάκι και τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές έχουν δημοσιευθεί πριν από χρόνια σε διάφορα έντυπα. Επίσης έχουν δημοσιευθεί άρθρα του σχετικά με διάφορα επιστημονικά θέματα υπό εκλαϊκευμένη μορφή στο μηνιαίο περιοδικό «Περισκόπιο της Επιστήμης».
«Η δέκατη φωτογραφία» είναι το πρώτο του μυθιστόρημα.

Περίληψη βιβλίου

Μάιος 2004. Η Αθήνα ετοιμάζεται για τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Ο ανακριτής Γιάννης Δεμερτζής αρχίζει να λάμβάνει περίεργα γράμματα στον υπολογιστή του. Κάθε γράμμα περιέχει μία φωτογραφία, έναν αριθμό και το μήνυμα «Όταν καταλάβεις θα είναι αργά». Στην αρχή δε δίνει σημασία. Τα γράμματα όμως συνεχίζουν να έρχονται, με διαφορετική φωτογραφία και αριθμό κάθε φορά αλλά με το ίδιο απειλητικό μήνυμα. Τι κοινό μπορεί να έχει ένα ολυμπιακό στάδιο με ένα πλοιάριο των Βίκινγκ; Ένα καζίνο με τη Δίκη της Νυρεμβέργης; Ένα ποταμόπλοιο στον αμερικανικό Νότο με ένα δρόμο σε μία ευρωπαϊκή πόλη; Και πως συσχετίζεται μια παλιά ταινία γουέστερν του Κλιντ Ήστγουντ με όλα αυτά; Με τη βοήθεια ενός παιδικού του φίλου, αξιωματικού στο Υπουργείο Δημόσιας Τάξης, ο Γιάννης προσπαθεί να ξεδιαλύνει το μυστήριο. Μόλις έρχεται αντιμέτωπος με τη λύση, νιώθει να του κόβεται η ανάσα. Ρίχνεται σε μίαν απεγνωσμένη κούρσα κόντρα στο χρόνο για να προλάβει να δώσει τέλος στον εφιάλτη προτού έρθει στον υπολογιστή του η δέκατη και μοιραία φωτογραφία, προτού να είναι πράγματι αργά…

Για αναλυτικότερες πληροφορίες, κάντε κλικ εδώ.

Γιάννης Σκαραγκάς: «Το αινιγματικό βλέμμα του αγγέλου», Πατάκης 2007

Βιογραφικό

Ο Γιάννης Σκαραγκάς γεννήθηκε στην Κομοτηνή και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε στη Νομική Σχολή του Α.Π.Θ. και στη δραματική σχολή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος. Μιλάει τέσσερις γλώσσες. Έχει γράψει το μυθιστόρημα Επιφάνεια, που εκδόθηκε στα γαλλικά από τις εκδόσεις AlterEdit, τα διηγήματα Οι νύχτες της ψυχής, και τα μυθιστορήματα Η πατρίδα της αφής (2004) και Το αινιγματικό βλέμμα του αγγέλου (2007).

Περίληψη βιβλίου

Ο Σίλας με τη γυναίκα του περιμένουν το μοναχογιό τους να επιστρέψει στη Θεσσαλονίκη από την Αθήνα, όπου και σπουδάζει, για να περάσουν λίγες μέρες μαζί. Ο νεαρός όμως δεν φτάνει ποτέ. Ο πατέρας ενημερώνεται για το θάνατό του και καλείται να αναγνωρίσει το πτώμα του. Σύμφωνα με τα ευρήματα των ιατροδικαστών, ο θάνατος οφείλεται σε χρήση βαρβιτουρικών και άλλων ουσιών.

Ο Σίλας όμως είναι σίγουρος ότι ο γιος του δε θα έκανε ποτέ όλα αυτά που του περιγράφουν. Ψάχνοντας να βρει τι ακριβώς συνέβη, θα βρεθεί αντιμέτωπος με μια επικίνδυνη αίρεση. Προς μεγάλη του έκπληξη όμως δεν είναι μια ομάδα φανατικών ή παρανοϊκών ανθρώπων· πρόκειται για μια πολυεθνική εταιρεία που εκμεταλλεύεται την αρχή της ανεξιθρησκίας για να εφαρμόσει τις παράνομες τακτικές της…

Για αναλυτικότερες πληροφορίες, κάντε κλικ εδώ.

►Βίκυ Στουφή: «Ηλέκτρα», Λιβάνης 2007

Βιογραφικό

H Βίκυ Στουφή γεννήθηκε στα Γιάννενα, αλλά, λόγω του επαγγέλματος του πατέρα της, που ήταν στρατιωτικός, πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της παιδικής της ηλικίας σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας. Σπούδασε Οικονομικά στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης και όταν επέστρεψε στην Ελλάδα εγκαταστάθηκε στην Αθήνα, όπου διαμένει έκτοτε. Είναι παντρεμένη και μητέρα δύο παιδιών.

Περίληψη βιβλίου

Η Ηλέκτρα έχει ό,τι θα μπορούσε να επιθυμήσει μια γυναίκα: νιάτα, ομορφιά, χρήματα, μια ενδιαφέρουσα κοινωνική ζωή. Δεν έχει, όμως, το σημαντικότερο απ’ όλα: αγάπη. Το παρελθόν της, βουτηγμένο στη θλίψη και τη μοναξιά, καθώς ποτέ δεν ένιωσε τη στοργή των γονιών της, της έχει διαμορφώσει έναν ψυχρό και απόμακρο χαρακτήρα, όπου δεν υπάρχει καμιά χαραμάδα για να εισχωρήσουν τρυφερά αισθήματα στην καρδιά της. Ώσπου τα πάντα ανατρέπονται στην καλοκουρδισμένη ζωή της όταν θεωρείται ύποπτη για το φόνο της μητέρας της, στη βίλα του δεύτερου συζύγου της τελευταίας, Κρίστιαν Πόρτερ, στη Χαλκιδική, ο οποίος έχει βρει επίσης τραγικό θάνατο λίγο καιρό πριν.

Ο υπαστυνόμος Στέφανος Κάραλης καλείται να εξιχνιάσει το έγκλημα και βρίσκεται όχι μόνο συναισθηματικά μπλεγμένος με την Ηλέκτρα, αλλά και μπερδεμένος σε μια μεγάλη υπόθεση αρχαιοκαπηλίας, στην οποία ένας μυστηριώδης βαρόνος σκοπεύει να κλέψει τα ανεκτίμητα κειμήλια των μοναστηριών του Αγίου Όρους έχοντας καταστρώσει ένα καταχθόνιο σχέδιο.

Σκοτεινά μυστικά και φαντάσματα του παρελθόντος αρχίζουν σιγά σιγά να έρχονται στο φως και οι δύο ερωτευμένοι νέοι, παρασυρμένοι στα παιχνίδια της μοίρας, που για κάποιο διάστημα τους κρατάει χωριστά, θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή τους διεκδικώντας την ευτυχία.

Απόσπασμα

«Η Ηλέκτρα έμεινε καρφωμένη στην ίδια θέση μέχρι που το αυτοκίνητο εξαφανίστηκε στην επόμενη στροφή. Μετά ανέβηκε στο δωμάτιό της, πήρε τα πράγματά της, πλήρωσε το λογαριασμό και βγήκε, κάνοντας όλα αυτά εντελώς μηχανικά. Σταμάτησε το μοναδικό ταξί που περνούσε εκείνη την ώρα, αφήνοντας στα κρύα του λουτρού τον άνθρωπο που είχε βάλει ο Εμίλ να την παρακολουθεί, και ζήτησε από τον ταξιτζή να την πάει στο αεροδρόμιο. Ήθελε να φύγει όσο πιο μακριά γινόταν από αυτή την πόλη που ξαφνικά έμοιαζε να την καταδιώκει, εχθρική και παγωμένη. Μόνο η παγωνιά της ψυχής της μπορούσε να τη συναγωνιστεί, γιατί μέσα σε λίγες ώρες είχε αναστηθεί και είχε πεθάνει».

Για αναλυτικότερες πληροφορίες, κάντε κλικ εδώ.

ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΙ ΤΟΜΟΙ

►«Ελληνικά εγκλήματα» (επιμέλεια: Ανταίος Χρυσοστομίδης) – Ανδρέας Αποστολίδης, Τιτίνα Δανέλλη, Αθηνά Κακούρη, Κώστας Κυριακόπουλος, Δημήτρης Μαμαλούκας, Πέτρος Μάρκαρης, Πέτρος Μαρτινίδης, Γιώργος Μπράμος, Μαρλένα Πολιτοπούλου, Φίλιππος Φιλίππου, Καστανιώτης 2007

Περίληψη βιβλίου

O Πέτρος Μάρκαρης μας μεταφέρει πίσω στην Κωσταντινούπολη, στα «Σεπτεμβριανά», όταν τα πολιτικά γεγονότα φέρνουν στο φως σκοτεινά οικογενειακά μυστικά. O Ανδρέας Αποστολίδης δίνει μαθήματα για το πώς μπορείς να κάνεις το τέλειο έγκλημα σε ένα τηλεοπτικό στούντιο. O Δημήτρης Μαμαλούκας μας προειδοποιεί ότι στα ρετιρέ της επαρχίας ευδοκιμούν μερικές φορές απροσδόκητα τολμηρά ερωτικά τρίγωνα. Η Αθηνά Κακούρη γράφει για κυρίες της καλής κοινωνίας και για τις ιδιαίτερες σχέσεις τους με αλλοδαπούς μετανάστες. O Πέτρος Μαρτινίδης αφηγείται μια υπέροχα ανατριχιαστική ιστορία που διαδραματίζεται στην ερωτική -φευ!- Θεσσαλονίκη. O Γιώργος Μπράμος προσπαθεί να ανακαλύψει τι κρύβεται πίσω από ένα πνιγμένο παιδί πεταμένο στα σκουπίδια. Η Τιτίνα Δανέλλη γράφει για θνησιγενείς «αιώνιες» φιλίες κι αναρωτιέται ποιος σκότωσε τον Ντ’ Αρντανιάν. O Κώστας Κυριακόπουλος ταξιδεύει μεταξύ Άμστερνταμ και Αθήνας για να ξεδιαλύνει έναν τυχαίο γλίστρημα σε μια πισίνα. Η Μαρλένα Πολιτοπούλου εξιχνιάζει ένα απλό, πολύ απλό, σχεδόν κοινότοπο αυτοκινητικό δυστύχημα. Και ο Φίλιππος Φιλίππου δεν βρίσκει τον δολοφόνο του Ταχτσή, όμως, ανακαλύπτει για πόσα πράγματα είναι ικανές κάποιες ερωτευμένες γυναίκες.

Υπάρχει ελληνική αστυνομική λογοτεχνία; Δέκα διηγήματα από δέκα Έλληνες συγγραφείς γραμμένα, ειδικά γι’ αυτή τη συλλογή, μας διαβεβαιώνουν: όχι μόνο υπάρχει αλλά ζει και θριαμβεύει!

Για αναλυτικότερες πληροφορίες, κάντε κλικ εδώ.

ΕΠΑΝΕΚΔΟΣΕΙΣ

►Φίλιππος Φιλίππου: «Κύκλος θανάτου» (επανέκδοση), Πύλη 2007

Βιογραφικό

Ο Φίλιππος Φιλίππου γεννήθηκε στην Κέρκυρα τον Δεκέμβριο του 1948. Έχει εκδώσει 15 βιβλία: μαρτυρίες, μελέτες, βιογραφίες, μυθιστορήματα. Έχει γράψει τα αστυνομικά μυθιστορήματα Κύκλος θανάτου (1987), Το χαμόγελο της Τζοκόντας (1988), Το μαύρο γεράκι (1996), Αντίο Θεσσαλονίκη (1999), Ο άντρας που αγαπούσαν οι γυναίκες (2009). Τα τρία από αυτά έχουν ως κεντρικό ήρωα τον δημοσιογράφο Τηλέμαχο Λεοντάρη. Έχει συμμετάσχει με διηγήματα σε πέντε συλλογές. Αστυνομικές ιστορίες, Ελληνικά εγκλήματα, Ελληνικά εγκλήματα 2, Ελληνικά εγκλήματα 3, Το τελευταίο ταξίδι. Επίσης έγραψε το Οι τελευταίες ημέρες του Κωνσταντίνου Καβάφη (2003), το Ο θάνατος του Ζορμπά (2007), το Κωνσταντίνος Θεοτόκης, σκλάβος του πάθους (2006) και το Ο πολιτικός Νίκος Καββαδίας (1996).

Περίληψη βιβλίου

Αθήνα, τέλη της δεκαετίας του ’80. Το νέφος πνίγει τους πολίτες, η ζωή στην πρωτεύουσα είναι ήρεμη έως βαρετή, το τείχος του Βερολίνου δεν έχει πέσει ακόμα, το κύμα των μεταναστών δεν έχει πλημμυρίσει τη χώρα, η ανεργία πλήττει τους νέους, οι πολιτικές νεολαίες φθίνουν. Αυτή την εποχή, μια όμορφη κοπέλα, η Βέρα, βρίσκεται νεκρή μέσα στο αυτοκίνητο της στο Τροκαντερό, στο Παλιό Φάληρο, κι ως βασικός ύποπτος θεωρείται ένας ιδιοκτήτης κάβας ποτών, πρώην ναυτικός, ο Νικηφόρος Νικηφορίδης. Η αστυνομία τον ανακρίνει κι αυτός, επιχειρώντας να αποδείξει την αθωότητά του, συναντάει μερικούς από τους φίλους της νεκρής. Πρόκειται για έναν επιτυχημένο χημικό, έναν πτυχιούχο σχολής ηλεκτρονικών υπολογιστών, έναν παραγωγό βιντεοκασετών, έναν άνεργο. Ποιος είναι ο δράστης και ποιο το κίνητρο του εγκλήματος;

Σε αυτό το πρώτο του αστυνομικό μυθιστόρημα ο Φίλιππος Φιλίππου επιχειρεί μια περιπλάνηση στους αθηναϊκούς δρόμους και στις συνοικίες, δημιουργώντας συνηθισμένους ήρωες και ηρωίδες, ανθρώπους της διπλανής πόρτας. Σε αυτούς στηρίζεται για να μιλήσει για τη μοναξιά και την πλήξη που ενδημούν στην τσιμεντούπολη. Η ιστορία που αφηγείται κρύβει έρωτες και πάθη, μα βασικά στοιχεία της είναι το μυστήριο και η αγωνία που συνυπάρχουν αρμονικά με πολιτικές αναφορές και κοινωνικές επισημάνσεις.

ΜΕΛΕΤΕΣ

► Στράτος Γεωργούλας (επιμέλεια): «Η εγκληματολογία στην Ελλάδα σήμερα», ΚΨΜ 2007 –  Ιωσήφ Καμπανάκη: «Επιχειρησιακή ανάλυση εγκληματολογικών πληροφοριών. Η περίπτωση ανάλυσης πληροφοριών ενός αστυνομικού μυθιστορήματος» (σελ. 232-261)


Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: