ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ 2005

Aνδρέας Αποστολίδης: «Βουντού – Χ-Men εναντίον ανθρώπων της Σκιάς», Μίνωας 2005

Βιογραφικό

Ο Ανδρέας Αποστολίδης είναι συγγραφέας, σκηνοθέτης και μεταφραστής. Έχει γράψει αστυνομικά μυθιστορήματα, νουβέλες και διηγήματα. Έχει μεταφράσει 47 αστυνομικά μυθιστορήματα κι έχει εκδώσει τη συλλογή δοκιμίων Τα πολλά πρόσωπα του αστυνομικού μυθιστορήματος.

Περίληψη βιβλίου

«Ο Σταύρος Αντωνίου, ως σκηνοθέτης, είχε την επιμέλεια της τηλεοπτικής εκπομπής Ειδικός Απεσταλμένος, που παρουσίαζε πολιτικές αναλύσεις διεθνών γεγονότων. Έτσι, συχνά γινόταν αποδέκτης εμπιστευτικών επισκέψεων τηλεθεατών που ήθελαν να προσθέσουν το δικό τους λιθαράκι στην ανάλυση των εξελίξεων ενός κόσμου όπου η μεγάλη συνωμοσία κρυβόταν επιμελώς πίσω από το καθετί».

Διασταυρώνοντας το φλέγμα της κλασικής αγγλικής σχολής με τον πυρετό της σκληρής αμερικάνικης αστυνομικής λογοτεχνίας, ο Ανδρέας Αποστολίδης μάς δίνει ένα συναρπαστικό αφήγημα, όπου η παρωδία διαβρώνει όχι μόνο τις απίθανες συμπτώσεις της πραγματικότητας αλλά και την καλοκουρδισμένη πλοκή.

Όταν ο νεοελληνικός τραγέλαφος (και το βαλκανικό του φόντο) αναλαμβάνει να διηγηθεί ιστορίες αρχαιοκαπηλίας, ναρκωτικών, λογοτεχνικού παροξυσμού, αστυνομικής διαφθοράς και τελετών μαύρης μαγείας, όταν ο λαβύρινθος της γραφής συναντά το λαβύρινθο της διαστροφής και της ειρωνείας.

Γιάννης Γαιτάνος: «Η μηχανή Singer δεν χωρούσε πουθενά», Ηλέκτρα 2005

Βιογραφικό

Ο Γιάννης Γαϊτάνος γεννήθηκε το 1946 στην Καβάλα. Σπούδασε οικονομικά, μάρκετινγκ και επικοινωνιολογία στη Μεγάλη Βρετανία: στο West London College, στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας του Watford και στο Πανεπιστήμιο του Sussex. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.

Διατέλεσε επί δεκαπέντε χρόνια υπεύθυνος των διεθνών συμπαραγωγών της ΕΡΤ. Υπήρξε, μεταξύ άλλων, executive producer στα σήριαλ Τα άγρια άλογα του Μισέλ Ντεόν και Φλόγα και ψυχή του Μίκα Βαλτάρι, που έγιναν διεθνείς επιτυχίες. Εργάστηκε επί πέντε χρόνια ως συντάκτης στο τηλεοπτικό πολιτιστικό μαγκαζίνο της ΕΡΤ Περισκόπιο και δίδαξε επί δέκα χρόνια «Θεωρία και Πράξη των Μ.Μ.Ε.» στη Σχολή Τηλεόρασης και Κινηματογράφου Λ. ΣΤΑΥΡΑΚΟΣ. Έγραψε δέκα σενάρια για ταινίες μικρού μήκους και ντοκυμανταίρ που προβλήθηκαν από την ΕΡΤ. Υπήρξε μέλος της συντακτικής επιτροπής του περιοδικού Τέχνης Σήμα.

Κείμενά του έχουν δημοσιευθεί στα περιοδικά Διαβάζω, Λέξη, Σμουτ (Βρετανία), Υπόστεγο (Καβάλα), TV World (Βρετανία), Munchen Film News (Γερμανία), Γράμμα Φρανκφούρτης (Γερμανία), New Left Review (Βρετανία) και Σήμα.
Έργα του ίδιου:

Συνάντηση στο Vanishing Point, ιδιωτική έκδοση, 1978 (μυθιστόρημα)

Συμφωνία κυρίων και άλλες ιστορίες, εκδ. Gutenberg, 1982 (διηγήματα)

Με φλος φουαγιάλ, εκδ. Καστανιώτης, 1987 (μυθιστόρημα)

Το τελευταίο πέρασμα, εκδ. Εστία, 1992 (μυθιστόρημα)

Μια μέρα μια ζωή, εκδ. Α.Α. Λιβάνη, 1995 (μυθιστόρημα)

Στην καρδιά της σιωπής, εκδ. Φυτράκη, 1998 (μυθιστόρημα)

Η μεγάλη νύχτα, εκδ. Διήγηση, 2003 (νουβέλα)

Θεωρία και πράξη των Μ.Μ.Ε, εκδ. Σχολή Σταυράκου, 1996 (δοκίμιο)

Περίληψη βιβλίου

Από το κεφάλαιο VΙΙΙ:

(…) «Δημήτρη…» ακούστηκε ξαφνικά ψιθυριστή η φωνή της Ειρήνης μέσα στο σκοτάδι. «Νομίζεις ότι εσύ μόνο έχεις το δικαίωμα να ζεις; Δεν μιλούμε πια καθόλου μεταξύ μας… Μήπως θα ήταν καλύτερα για σένα να χωρίζαμε για ένα διάστημα; Μίλα μου καθαρά και ξάστερα… μίλα μου… θέλω να το ξέρεις. Βαρέθηκα αυτή τη μέτρια ζωή σ’ αυτό το μικρό απρόσωπο διαμέρισμα. Δεν το αντέχω να βολοδέρνω μόνη εδώ μέσα…»

Μικρή παύση.

«Το μόνο πράγμα που κληρονόμησα από τη μάνα μου ήταν μια ραπτομηχανή Singer. Αυτή η μηχανή ήταν σαν προέκταση του εαυτού της. Η μάνα και η μηχανή ήταν ένα. Μ’ αυτήν έραβε ολονών μας τα ρούχα. Αυτή, λοιπόν, η μηχανή, όπως ξέρεις, δεν χωρούσε εδώ μέσα… δεν χωρούσε πουθενά. Εκείνη η μέρα που τη δώσαμε στον παλιατζή ήταν για μένα μια στιγμή εκμηδένισης. Σαν να άκουγα έναν βραχνό ολολυγμό να αναδύεται από τα όνειρα της νιότης μου. Μια μέρα πραγματικού πένθους. Σήμερα νιώθω ότι και η εικόνα της μηχανής μέσα μου πρέπει να πεθάνει… ένας δεύτερος θάνατος του αγαπημένου αντικειμένου. Και ξέρεις γιατί; Εκείνον τον καιρό ποθούσα, ονειρευόμουν, πάλευα… Τώρα, χωρίς να το θέλω, το πένθος της εικόνας μού φέρνει θλίψη. Η μηχανή μού θυμίζει την έκπτωση από τις προτεραιότητες που θα ήθελα να είχα στη ζωή». (…)

Ζέτα Κουντούρη: «Η Λεγάμενη», Κέδρος 2005

Βιογραφικό

Η Ζέτα Κουντούρη γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι δικηγόρος και εργάζεται στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Από τις Εκδόσεις της Εστίας κυκλοφόρησαν τα βιβλία της Η Πρεμιέρα (1992) και Σας είδα (1995). Από τις εκδόσεις Καστανιώτη κυκλοφόρησε Η Αίσθηση Γυναίκας – Προσεγγίσεις ζωής (2002), ένα βιβλίο το οποίο έγραψε μαζί με πέντε άλλες γυναίκες συγγραφείς. Συνεργασίες της έχουν δημοσιευθεί σε γνωστά λογοτεχνικά περιοδικά: Πλανόδιον, Ευθύνη, Περίπλους, Εμβόλιμον, Ανατολικός, κ.α. Από τη συλλογή της Η Πρεμιέρα, το διήγημα «Στοίχημα» έχει συμπεριληφθεί στο νέο τόμο Ανθολογίας Ρένου, Ήρκου και Στάντη Αποστολίδη και το διήγημα «Όμορφη ζωή» έχει μεταφραστεί στα ισπανικά και έχει δημοσιευθεί σε μία ανθολογία Ελληνίδων συγγραφέων της Teresa Sempere (escritoras GRIEGAS, 2004).

Περίληψη βιβλίου

Το βιβλίο στην πρώτη του έκδοση χαρακτηρίστηκε αστυνομικό λόγω της πλοκής και του μυστηρίου από το οποίο διαπνέεται και το οποίο κορυφώνεται και βρίσκει τη λύση του στις τελευταίες σελίδες. Σε μια δεύτερη, όμως, ανάγνωση επισημαίνει κανείς πως τα δρώμενα αποτελούν μόνο την αφορμή για να εστιάσει η συγγραφέας στις εσωτερικές διακυμάνσεις και τα αισθήματα των ηρώων της, στη μοναξιά και την έλλειψη επικοινωνίας που είναι το βασικό της θέμα. Για το λόγο αυτό, οι εκδόσεις Κέδρος ενέταξαν τη δεύτερη έκδοση του μυθιστορήματος στον κατάλογο της ελληνικής πεζογραφίας.

Η ηρωίδα του μυθιστορήματος της Ζέτας Κουντούρη εμφανίζεται ξαφνικά σ΄ένα ελληνικό νησί που φαινομενικά πορεύεται ήσυχο μέσα στο χρόνο. Και με την ίδια φαινομενική «ησυχία» η συγγραφέας αρχίζει να φωτίζει χαρακτήρες, στιγμές, πρόσωπα, χώρους και τόπους ταξιδεύοντας με μαεστρία στο χρόνο και οδηγώντας μας αθόρυβα αλλά διεισδυτικά στο δαιδαλώδη κόσμο της ψυχής και της ζωής των ανθρώπων της μικρής και σκληρής κοινωνίας του νησιού.
Μυστικά και ψέματα, σθένος και μικροψυχίες, συγκαλυμμένα πάθη, ηρωικές κινήσεις και αδύναμοι άνθρωποι αναδύονται από τις σελίδες του βιβλίου.

Η συγγραφέας που μέχρι σήμερα έχει διακριθεί στο είδος του διηγήματος υπηρετεί το μυθιστόρημα, με δεξιότητα που εκπλήσσει: κλασικές αρετές που δένουν αρμονικά με στοιχεία μοντέρνας γραφής και δομής χαρακτηρίζουν και αναδεικνύουν την ιστορία αυτού του βιβλίου.

Απόστολος Λυκεσάς: «Μπλάνκο», Εστία 2005

Βιογραφικό

(Δες το βιογραφικό στο βιβλίο «Το τσίρκο των ψύλλων»)

Περίληψη βιβλίου

«Βλέπω ήδη τους τίτλους των φυλλάδων. Τρελός για τη λογοτεχνία. […] Θα θεωρούσατε ότι ένας «σαλταρισμένος» σαν και του λόγου μου θα έπρεπε να βάλει στο μάτι τραπεζίτες, διευθυντές οργανισμών, μεγαλοδημοσιογράφους και άλλες σχετικές πατσαβούρες. Λάθος. Εγώ δεν ήθελα να αλλάξω το σύστημα. […]. Εγώ ήθελα να αφήσω το σύστημα ανυπεράσπιστο. Μόνον αυτό. Nα δούμε πώς θα λειτουργήσει χωρίς αντισώματα. Να μην γράφονται πια άλλες μπούρδες. Oι λέξεις που θα ξεστομίζονται «να καρφώνονται σαν πρόκες». Βάλτε τους κριτικούς λογοτεχνίας να ψάξουν τα υπόλοιπα. Τους ψυχίατρους να μου κάνουν το προφίλ. Βάλτε τους αστυνομικούς σας να ψάχνουν. Τα εργαστήριά σας να αναλύουν. Ξέρω ότι έχουν σκυλιάσει. Αλλά εγώ σταματώ εδώ. Ρίχνω μπλάνκο στο όνομα του συγγραφέα και σας παραδίδω μόνο το βιβλίο του».

Δεκαπενταύγουστος. Ο «δράκος της Εθνικής» ξαναχτυπά. Τηλεφωνικώς αυτή τη φορά, και διαταράσσει την ήρεμη πλήξη μιας εφημερίδας. Αποδέκτης του τηλεφωνήματος ο λιγομίλητος, πάντα βαρύθυμος αστυνομικός ρεπόρτερ Γαλανάκης. Η υπόθεση θα τον φέρει σε επαφή με τον νέο, φιλόδοξο αστυνομικό διευθυντή Σάββα Μελετίου. Οι δυο άντρες θα χρησιμοποιήσουν ο ένας τον άλλο, ακροπατώντας στην «κόψη του ξυραφιού» της εξουσίας που εκπροσωπεί ο καθένας. Ώσπου, στο προσκήνιο, θα εμφανιστεί ο δολοφόνος των συγγραφέων, ο οποίος, σκορπώντας τρόμο και πανικό στο λογοτεχνικό σινάφι, σβήνει από το χάρτη συγγραφείς, «θύματα του εφησυχασμού», που προδίδουν τα γραπτά τους. Η εξέλιξη της καταδίωξής του, που παραλίγο να στερήσει στον Μελετίου την καρέκλα του, θα αποσταθεροποιήσει τον αυτάρεσκο μικρόκοσμο του Γαλανάκη…
Ένα γοητευτικό και σπινθηροβόλο μυθιστόρημα με αστυνομική πλοκή.

Δημήτρης Μαμαλούκας: «Η απαγωγή του εκδότη», Καστανιώτης 2005

Βιογραφικό

Ο Δημήτρης Μαμαλούκας γεννήθηκε το 1968 στην Αθήνα, όπου και κατοικεί. Είναι πτυχιούχος Φιλοσοφίας του πανεπιστημίου του Lecce, Ιταλία. Έχει γράψει τα μυθιστορήματα Όσο υπάρχει αλκοόλ υπάρχει ελπίδα (Απόπειρα 1999) που μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο με τίτλο Όσο υπάρχει αλκοόλ…, Ο Μεγάλος Θάνατος του Βοτανικού (Καστανιώτης 2003), Η απαγωγή του εκδότη (Καστανιώτης 2005), Η χαμένη βιβλιοθήκη του Δημητρίου Μόστρα (Καστανιώτης 2007) που ήταν υποψήφιο για το βραβείο Αναγνωστών ΕΡΤ – ΕΚΕΒΙ 2007, Η Μοναξιά της Ασφάλτου (Λιβάνης 2008) και Κοπέλα που σε λένε Φίνι (Λιβάνης 2009). Συμμετείχε στις συλλογές διηγημάτων Ελληνικά Εγκλήματα, Υπόγειες ιστορίες, Το τελευταίο ταξίδι – Έντεκα νουάρ ιστορίες.

Περίληψη βιβλίου

Ο Πάολο Καστελίνι αισθανόταν πως η ώρα της εκδίκησης είχε επιτέλους φτάσει. Η γυναίκα που τον είχε καταστρέψει, η Κάρλα Περούτσι, βρισκόταν κοντά του. Κι ο δρόμος για να την πλησιάσει υπήρχε. Ήταν ο εκδότης του, ο Αντόνιο Τζουλιάνι, ένας χρεοκοπημένος πλέιμποϊ, πρώην πιλότος της Φόρμουλα 1. Η Κάρλα τον είχε ερωτευτεί, τον είχε παντρευτεί και τον είχε κάνει διευθυντή στην αστυνομική σειρά του εκδοτικού της οίκου. Ο Πάολο, που έβγαινε από μία περίοδο μελαγχολίας χάρη στο πάθος της συγγραφής, είχε έτοιμο το μυθιστόρημά του. Η μοίρα έπαιξε το παιχνίδι της και μια εύθραυστη φιλία, στηριγμένη στο αλκοόλ, δεν άργησε να γεννηθεί ανάμεσα στους δύο άντρες. Ήταν απλώς θέμα χρόνου πότε θα συλλάμβανε το σχέδιο της ζωής του. Και εκείνο του παρουσιάστηκε καθώς έγραφε το δεύτερο βιβλίο του. Θα έπαιρνε εκδίκηση μια και καλή από την Κάρλα, θα της έκλεβε τη διάσημη όσο και πανάκριβη συλλογή κίτρινων διαμαντιών του πατέρα της, και ο άντρας της, ο Αντόνιο, θα τον βοηθούσε άθελά του. Αρκεί να δεχόταν να τον απαγάγει στα ψέματα. Άλλωστε αυτό ήταν το θέμα και ο τίτλος του βιβλίου του: Η απαγωγή του εκδότη.

Πέτρος Μαρτινίδης: «Η ελπίδα πεθαίνει τελευταία», Νεφέλη 2005

Βιογραφικό

Ο Πέτρος Μαρτινίδης διδάσκει θεωρία και κριτική της αρχιτεκτονικής και σχεδιασμό θεατρικών χώρων στο τμήμα Αρχιτεκτόνων του Α.Π.Θ. Έχει επίσης διδάξει, για πολλά εξάμηνα, στα Τμήματα Εικαστικών και Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών καθώς και στο Τμήμα Δημοσιογραφίας του ίδιου πανεπιστημίου. Εμφανίστηκε στη λογοτεχνία το 1998 με το αστυνομικό μυθιστόρημα “Κατά συρροήν”. Ακολούθησαν τα μυθιστορήματα “Σε περίπτωση πυρκαϊάς”, 1999, “Παιχνίδια μνήμης”, 2001, “Δεύτερη φορά νεκρός”, 2002, “Μοιραίοι αντικατοπτρισμοί”, 2003, “Η ελπίδα πεθαίνει τελευταία”, 2005, “Ο θεός φυλάει τους άθεους”, 2006 -όλα αστυνομικής πλοκής. Άλλα βιβλία του είναι: “Σημειολογία των αντιλήψεων και των θεωριών για την αρχιτεκτονική” (Τ.Ε.Ε. 1979), “Συνηγορία της παραλογοτεχνίας” (Πολύτυπο 1982·συμπληρωμένη έκδοση, Υποδομή 1994), “Οι λέξεις στην αρχιτεκτονική και την επιστημονική σκέψη” (Σμίλη, 1990), “Κόμικς, τέχνη και τεχνικές της εικονογράφησης” (Α.Σ.Ε. 1990, επανέκδοση 1991), “Η υψηλή τέχνη της απελπισίας: γύρω από τον ισοβίτη του Αρκά” (Ύψιλον, 1992), “Μεσιτείες του ορατού” (Νεφέλη, 1997), “Μεταμορφώσεις του θεατρικού χώρου” (Νεφέλη, 1999), κ.ά.

Περίληψη βιβλίου

Ένας «προσοντούχος» νέος της Θεσσαλονίκης πάει να γίνει συγγραφέας. Νωρίτερα είχε δοκιµάσει να κάνει τον κινηµατογραφικό παραγωγό, διασπαθίζοντας την πατρική του κληρονοµιά για χάρη κάποιας ηθοποιού. Και ως συγγραφέας κινδυνεύει να ατυχήσει όµως, όταν ο εκδοτικός οίκος που θα τον εξέδιδε γίνεται παρανάλωµα πυρκαϊάς, µε δύο νεκρούς, ένας εκ των οποίων δολοφονηµένος πριν τη φωτιά.

Το µόνο «καλό» για τον προσοντούχο νέο είναι η παράκληση της νεαρής και ωραιότατης συζύγου του εκδότη να της κάνει µαθήµατα οδήγησης κρυφά από τον σύζυγό της. Ευκαιρίες γι’αυτά τα µαθήµατα αποτελούν τα µατς της Εθνικής στο EURO 2004, όσο ο σύζυγος αφοσιώνεται στο ποδόσφαιρο, όπως όλοι, κι οι δρόµοι ερηµώνουν. Αλλά η σύζυγος του εκδότη εξοικειώνεται ταχύτερα στο βολάν απ’ ό,τι σε µια προοπτική µοιχείας. Όταν η µοιχεία φτάνει «προ των πυλών» η κυρία πανικοβάλλεται, παίρνει το αυτοκίνητο του υποψήφιου συγγραφέα και φεύγει, για να επιστρέψει έντροµη σε λίγο… Ως άπειρη οδηγός έχει προκαλέσει ατύχηµα, χτυπώντας κάποιον Ζητά, που, παρά την αφοσίωση των πάντων στο µατς του προηµιτελικού, την κυνήγησε στους έρηµους δρόµους για έλεγχο.

Προσπαθώντας να καλύψει την κυρία , να προστατεύσει τον εαυτό του και να βρει τον τρόπο να συνεχίσει τη ζωή του, ο ήρωας της ιστορίας αναγκάζεται να επιλύσει παλιότερους ή νεότερους γρίφους ελπίζοντας, την κάθε στιγµή, να γλιτώσει από αλλεπάλληλες αναποδιές…

Σε µια Θεσσαλονίκη µε µακρά παράδοση προοδευτικού Πανεπιστηµίου και παραθρησκευτικών οργανώσεων, µεγάλων ποιητών και διαβόητων τραµπούκων, αναπτύσσεται ένα θρίλερ που παρακολουθεί κατά πόδας ένα άλλο: το πασίγνωστο θρίλερ των αγώνων της Εθνικής στο ευρωπαϊκό πρωτάθληµα ποδοσφαίρου – από τις αρχές του Ιουνίου µέχρι τις 4 Ιουλίου 2004. Ώσπου η λύση του ενός να δοθεί από την κορύφωση του άλλου, µε τον πιο απλό µα και τον πιο απροσδόκητο τρόπο…

Γ. Νίκας: «Ένα εκατομμύριο δολάρια», Νεφέλη 2005

Βιογραφικό

Ο Γ. Νίκας έχει γράψει δύο μυθιστορήματα, νουβέλες, διηγήματα, δοκίμια και ποίηση. Έχει μεταφράσει ξένη ποίηση και πεζογραφία.

Δημοσιευμένα έργα του

Πεζά: Η Απόπειρα, μυθιστόρημα (Εστία, 1994), Μαύρη Αφροδίτη, Μια τουαλέτα για Ιμαλάια, Ένα σχεδόν τέλειο έγκλημα, νουβέλες (Πατάκης, 1998), Σε πιστεύω μωρό μου, Φάτσα νυφίτσας, νουβέλες (Πατάκης, 2000), Τσακ Ντελαμάρ, ιδιωτικός ντετέκτιβ, αστυνομικές ιστορίες (Νεφέλη 2002)

Μεταφράσεις: T. S. Eliot, Ποιήματα (Εστία, 1992, 1996), La Fontaine, Μύθοι (Ελληνικά Γράμματα, 1998)

Περίληψη βιβλίου

Ένας αποτυχημένος αστυνομικός συγγραφέας σκηνοθετεί την απαγωγή του, με απρόβλεπτες συνέπειες. Μια δεκαεξάχρονη κοπέλα απάγεται, αλλά η πληρωμή των λύτρων δεν οδηγεί στην απελευθέρωσή της. Μια γοητευτική γυναίκα προσλαμβάνει έναν ιδιωτικό ντετέκτιβ για να δολοφονήσει τον άντρα της. Η φίλη του κυβερνήτη μιας πολιτείας τον εκβιάζει με ερωτικές φωτογραφίες. Ένα μίσος παραμένει άσβηστο επί πενήντα χρόνια ως τη στιγμή της εκδικήσεως.
Πέντε ιστορίες όπου το δίκαιο και η ηθική δεν θριαμβεύουν πάντα.

Τόλης Νικηφόρου: «Το κίτρινο περπάτημα στα χόρτα», Νεφέλη 2005

Βιογραφικό

(Δες το βιογραφικό στο βιβλίο «Η εξαίσια ηδονή του βιασμού»)

Περίληψη βιβλίου

Μια σειρά από δολοφονίες δηµοσίων προσώπων, που εκτελούνται µε τελετουργικό τρόπο αναστατώνουν τη χώρα. Ο δράστης παραµένει άγνωστος και ασύλληπτος παρά το γεγονός ότι αποκαλύπτει προκλητικά το πρόσωπό του στους αυτόπτες µάρτυρες. Τα υπάρχοντα στοιχεία δεν επαρκούν ώστε να αποδοθούν τα εγκλήµατα σε τροµοκρατική οργάνωση ή σε επαγγελµατία δολοφόνο. Ποια µπορεί λοιπόν να είναι τα κίνητρα του δράστη; Όταν, µάλιστα, δίνει στη δηµοσιότητα και κατάλογο προγραφών πολλών ακόµη διακεκριµένων πολιτών; Ο µόνος που γνωρίζει την αλήθεια είναι ένας ιδιόρρυθµος δηµοσιογράφος που εµπλέκεται ακούσια στην ιστορία, αφού έχει συναντήσει τον δολοφόνο και ακούσει την εξοµολόγηση και τα σχέδιά του. Και παρά τα προβλήµατα συνείδησης που αντιµετωπίζει, καταλήγει ο ίδιος αστέρας της δηµοσιότητας ενώ παρακολουθεί το δράµα να εκτυλίσσεται ως το απροσδόκητο τέλος του.

Μαρλένα Πολιτοπούλου: «Δώδεκα θεοί, τρεις φόνοι», Κέδρος 2005

Βιογραφικό

(Δες το βιογραφικό στο βιβλίο «Η μνήμη της πολαρόϊντ»)

Περίληψη βιβλίου

Ο αστυνόμος Περικλής Γιατζόγλου με τον φίλο του Παύλο Γ. ερευνητή και σκιτσογράφο της αστυνομίας, πάλι μαζί σε μια υπόθεση δολοφονίας. Οι δύο φίλοι καλούνται να λύσουν το μυστήριο που περιβάλλει το φόνο της νεαρής δημοσιογράφου Μάγιας Κυπραίου σε ένα ινστιτούτο αισθητικής στο Λουτράκι. Πριν από την εξιχνίαση, κάθε έγκλημα είναι ένα κουβάρι. Αυτό όμως που αντιμετώπισε ο Παύλος Γ. παραήταν μπερδεμένο. Έπρεπε να απαντήσει σε ερωτήματα όπως: Τι συνδέει τον εργολάβο Γιώργο Γκιώνη με μια μασέζ που δουλεύει στα ιαματικά λουτρά; Γιατί η δημοσιογράφος Μάγια Κυπραίου έκρυβε το ημερολόγιό της σε ένα κουτί με παπούτσια; Γιατί ο πλούσιος γιατρός Σπύρος Παπαμιχαλόπουλος βοήθησε τη Ρωσίδα καλλονή Εύα που ήρθε από το πουθενά μαζί με τον αδελφό της; Τι είδε η γηραία κυρία τη βραδιά που χάθηκε το πέναλτι; Ερωτήματα που η απάντηση τους οδηγεί σε νέα αδιέξοδα, αντί στην ποθητή λύση. Ώσπου κάτι αστράφτει στο μυαλό του Παύλου Γ. και καταφέρνει να συνδέσει, σε μια αποκαλυπτική συζήτηση στο Ηραίον, τα «φρουφρου κι αρώματα» με «τα πάθη των ανθρώπων έτσι όπως μόνο οι αρχαίοι Έλληνες μπόρεσαν να τα βάλουν στους χαρακτήρες των θεών».

Γιάννης Ράγκος: «Η στάση του εμβρύου», Ίνδικτος 2005

Βιογραφικό

(Δες το βιογραφικό στο βιβλίο «Μυρίζει αίμα»)

Περίληψη βιβλίου

«[…] Έβγαλε από τον χαρτοφύλακα που κρατούσε μια μπερέτα και με γρήγορα βήματα πήγε προς το μέρος του. Από απόσταση ενός μέτρου τον πυροβόλησε κατευθείαν στο λαιμό. Η σφαίρα πέρασε διαμπερώς και πέταξε αίμα μαζί της. Ο Στάικος έπεσε ανάσκελα στο έδαφος. Γύρω όλοι σκόρπισαν. Το αίθριο άδειασε μονομιάς. Ο Στάικος δεν μπορούσε να πάρει ανάσα. Υπό γωνία, είδε δύο αντρικά πόδια να τον πλησιάζουν. Ύστερα ένα δυνατό αντρικό σώμα έσκυψε τρυφερά πάνω του.[…] «Πονάτε; τον ρώτησε ήρεμα. Ο Στάικος δεν μπορούσε να μιλήσει, έφτυνε μόνο αίμα. Αλλά είναι αλήθεια πως δεν πονούσε πια.[…]»

Ο 50χρονος Γιώργος Στάικος, ένας μοναχικός και ιδιόρρυθμος αστυνόμος με επιτηδευμένο στυλ και ρετρό αντιλήψεις, αναλαμβάνει να εξιχνιάσει την υπόθεση δολοφονίας ενός αμφιλεγόμενου επιχειρηματία. Στη διάρκεια των ερευνών του θα περιπλανηθεί σε μια Αθήνα ασυνήθιστη, υγρή και γοητευτική και θα συναντήσει ετερόκλητα πρόσωπα της σύγχρονης ελληνικής κοινωνίας, που μολονότι επιδιώκουν να κρύψουν κάτι, έχουν κάποιο μερίδιο της αλήθειας με το μέρος τους. Προσπαθώντας να το εντοπίσει ώστε να φτάσει στον ένοχο, ο Στάικος θα βυθιστεί σταδιακά σε μια απρόοπτη ενδοσκόπηση, η οποία εν τέλει θα τον φέρει αντιμέτωπο με τις δικές του αδιάψευστες παραπλανήσεις…

Ένα μυθιστόρημα, όπου η αστυνομική πλοκή και οι γρίφοι που αναδύονται απ’ αυτήν τέμνονται με την προσεκτική κοινωνική και ψυχολογική παρατήρηση.

ΕΠΑΝΕΚΔΟΣΕΙΣ

Ανδρόνικος Μαρκάκης: «Ένα πτώμα στο Ψυχικό» (επανέκδοση), Μοντέρνοι Καιροί 2005

Βιογραφικό

Ο Ανδρόνικος Μαρκάκης, γνωστός δημοσιογράφος των αθηναϊκών ΜΜΕ, πρωτοεμφανίστηκε στο «αστυνομικό είδος» το 1956 με τη σειρά των ραδιοεκπομπών Τζων Γκρηκ που αργότερα μετονομάστηκε σε Τζόννυ Φιλ. Η σειρά, που σημείωσε από την πρώτη εβδομάδα μια χωρίς προηγούμενο επιτυχία, κράτησε περίπου πέντε χρόνια. Όπως σημειωνόταν στην πρώτη έκδοση των Αστυνομικών Bιβλίων Tσέπης, «εκατόν πενήντα –περίπου– τέτοιες πρωτότυπες αστυνομικές ραδιοφωνικές ιστορίες, το μυθιστόρημά του Ο Σκοτωμένος Γυρεύει Άλλοθι, καθώς και η δημοσίευση σειράς αστυνομικών προβλημάτων στον ημερήσιο Τύπο, κατέταξαν τον Ανδρόνικο Μαρκάκη μεταξύ των πρώτων της ελληνικής «αστυνομικής φιλολογίας» και έκαναν δημοφιλή τον ήρωα Τζων Γκρηκ – Τζόννυ Φιλ». Στα χρόνια που ακολούθησαν, ο Ανδρόνικος Μαρκάκης εργάστηκε ως ελεύθερος ρεπόρτερ και πολιτικός συντάκτης στις μεγαλύτερες αθηναϊκές εφημερίδες, στο ραδιόφωνο με τη σειρά Το Σπίτι των Ανέμων και στην τηλεόραση της ΕΡΤ με την ενημερωτική εκπομπή Φάκελος. Έγραψε παράλληλα θέατρο. Το Δομήνικος Θεοτοκόπουλος-El Greco, μαζί με τον Κώστα Γελαντάλη, ήταν μία από τις επιτυχίες του ΕΛΘ του Μάνου Κατράκη.

Περίληψη βιβλίου

Στη βίλα της, στο Ψυχικό, η βαθύπλουτη Φλώρα Αμύντα, μια ιδιόρρυθμη γοητευτική γυναίκα, δίνει το πιο τρελό πάρτι της ζωής της. Τέσσερις άνθρωποι, από το στενό της περιβάλλον, βιάζονται να τη θάψουν. Τέσσερις άνθρωποι, που ο καθένας τους έχει κι από ένα λόγο, ζωής ή θανάτου, να τη δει σύντομα νεκρή. Κι η Φλώρα Αμύντα τους κάνει το χατίρι… Δολοφονείται την πιο ξέφρενη στιγμή του γλεντιού, την πιο αλλόκοτη ώρα εκείνης της νύχτας, ενώ η ορχήστρα παίζει μια παράξενη μελωδία κι ενώ η ψυχή του πρώτου της άντρα «διασκεδάζει» τους καλεσμένους της. Ποιος είναι ο δολοφόνος; Ποιος ήξερε αυτό που θα έστελνε τόσο απλά, τόσο γρήγορα, τόσο τέλεια τη Φλώρα Αμύντα στο θάνατο;

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

εφ. Ελευθεροτυπία (5 Αυγούστου 2005), ένθετο «Βιβλιοθήκη», αρ. 368, «Αριστερά και αστυνομικό μυθιστόρημα» – Κατερίνα Σχινά «Αριστεροί αμφισβητίες και αστυνομική λογοτεχνία», Συνεντεύξεις Π.Μάρκαρη, Π.Μαρτινίδη, Τ.Νικηφόρου), Εριφύλη Μαρωνίτη, Κώστας Καρακώτιας) «Αγωνία, δράση και κοινωνικός προβληματισμός»-βιβλιοκρισίες της Εριφύλης Μαρωνίτη για τα βιβλία Πέτρου Μάρκαρη Ο Τσε αυτοκτόνησε, Τόλη Νικηφόρου Κίτρινο περπάτημα στα χόρτα, Ανδρέα Αποστολίδη Βουντού Χ-Men εναντίον ανθρώπων της Σκιάς, Γιώργου Νίκα Ένα εκατομμύριο δολάρια, «Δύο εκδοχές του σύγχρονου ελληνικού μυθιστορήματος – Διανοούμενοι, αστυνόμοι και δολοφόνοι»-βιβλιοκρισίες του Κώστα Καρακώτια για τα βιβλία του Πέτρου Μαρτινίδη Η ελπίδα πεθαίνει τελευταία. Μαρλένας Πολιτοπούλου Δώδεκα θεοί, τρεις φόνοι.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: