ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ 2003

Παναγιώτης Αγαπητός: «Το εβένινο λαούτο», Άγρα 2003

Βιογραφικό

(Δες το βιογραφικό στο βιβλίο «Μέδουσα από σμάλτο»)

Περίληψη βιβλίου

Το πρώτο μισό του 9ου αιώνα η έριδα της Εικονομαχίας έχει διχάσει για δεύτερη φορά τη βυζαντινή κοινωνία, ενώ οι συνεχείς επιδρομές των Αράβων στη Μικρά Ασία έχουν αποσταθεροποιήσει το κράτος.

Μάιος του 832 : Ο αυτοκράτορας στέλνει τον πρωτοσπαθάριο Λέοντα επικεφαλής μιας πρεσβείας στον χαλίφη της Βαγδάτης για να διαπραγματευθεί ειρήνη στην Ανατολή. Ο πρεσβευτής και η συνοδεία του φτάνουν στην Καισάρεια της Καππαδοκίας, τελευταίο σταθμό πριν από τα σύνορα. Κάτω από την ήρεμη επιφάνεια, τα πράγματα βρίσκονται σε αναβρασμό. Άραβες κατάσκοποι προετοιμάζουν μια εξέγερση, καλόγεροι υποθάλπουν την αίρεση της Εικονολατρίας, σωματέμποροι κλέβουν νεαρές γυναίκες για τα σκλαβοπάζαρα της Συρίας. Ο στρατιωτικός διοικητής φαίνεται πως έχει χάσει τον έλεγχο της πόλης. Ο αποτρόπαιος φόνος της δεκατριάχρονης κόρης του δικαστή έξω από τα τείχη τον αναγκάζει να ζητήσει τη βοήθεια του πρεσβευτή.
Ο πρωτοσπαθάριος Λέων ζούσε μέχρι εκείνη τη στιγμή την ήσυχη ζωή ενός κρατικού αξιωματούχου. Ανύπαντρος, λίγο απόμακρος, διαβάζει ερωτικά μυθιστορήματα και παίζει μουσική με εβένινο λαούτο. Τώρα, ανάμεσα στους στρατώνες, τα καπηλειά και τα πορνεία της Καισάρειας, πρέπει να λύσει πρωτόγνωρα γι’ αυτόν εγκλήματα και βρίσκεται αντιμέτωπος με τον εαυτό του και το παρελθόν του.

Η έκδοση περιλαμβάνει επιλογικό σημείωμα για το ευρύτερο ιστορικό πλαίσιο στο οποίο εντάσσεται η πλοκή του μυθιστορήματος, και γλωσσάρι όπου ερμηνεύονται τεχνικοί, γεωγραφικοί και άλλοι βυζαντινοί όροι της εποχής.

Απόσπασμα

«Τρεις ημίγυμνοι άντρες ήταν παλουκωμένοι πάνω σε μυτερούς πασσάλους που στηρίζονταν στις φαρδιές σανίδες μιας ξύλινης εξέδρας. Τα τεντωμένα χέρια τους είχαν δεθεί σε οριζόντιες δοκούς που σχημάτιζαν έναν σταυρό με κάθε πάσσαλο, τα κουρεμένα κεφάλια τους είχαν τραβηχτεί προς τα πίσω με ένα σκοινί. Στο άρρωστο φως του ήλιου τα διαστρεβλωμένα μέλη και τα παραμορφωμένα τους πρόσωπα ήταν ακίνητα. Ξεραμένα αίματα και περιττώματα κάλυπταν τους πασσάλους και τις σανίδες. Άλλα δύο αντρικά σώματα, με κομμένα τα χέρια από τους αγκώνες και ξεκοιλιασμένα τα σπλάχνα, βρίσκονταν πεταμένα στη βάση της εξέδρας. Ένα σμήνος κοράκια είχε καθίσει πάνω στους δοκούς…»

Ανδρέας Αποστολίδης: «Διαταραχές στα Μετέωρα», Ωκεανίδα 2003

Βιογραφικό

Ο Ανδρέας Αποστολίδης είναι συγγραφέας, σκηνοθέτης και μεταφραστής. Έχει γράψει αστυνομικά μυθιστορήματα, νουβέλες και διηγήματα. Έχει μεταφράσει 47 αστυνομικά μυθιστορήματα κι έχει εκδώσει τη συλλογή δοκιμίων Τα πολλά πρόσωπα του αστυνομικού μυθιστορήματος.

Περίληψη βιβλίου

Πέμπτο μυθιστόρημα του συγγραφέα, σκηνοθέτη και μεταφραστή Ανδρέα Αποστολίδη, το βιβλίο Διαταραχές στα Μετέωρα διαδραματίζεται στα 1963. «Η δεκαετία του 1960 έχει μυθοποιηθεί και για την Ελλάδα παρουσιάζεται ως περίοδος ανανέωσης και χαμένων ευκαιριών», αναφέρει ο συγγραφέας. «Η δική μου αντίληψη είναι εν μέρει διαφορετική. Την αντιμετωπιζω σαν μια δεκαετία που κουβαλάει τον γενετικό κώδικα της προηγούμενης μετεμφυλιακής και πρόκειται ν’ αποτύχει –μιλώντας πάντα για την Ελλάδα– πριν κλείσει τα δεκάχρονά της. Οι καινοτοτομίες υπάρχουν, αλλά κάπου αστοχούν».

Στα σκοτεινά εκείνα χρόνια της δεκαετίας του 1960 το χειμωνιάτικο τοπίο των Μετεώρων γίνεται η σκηνή ενός δράματος όπου συγκρούονται φανεροί και σκιώδεις πρωταγωνιστές. Η εξαφάνιση ενός εκδρομέα ξετυλίγει την άκρη του νήματος, που οδηγεί μέσα από ερωτικά πάθη και δολοπλοκίες στην αποκάλυψη μιας συνωμοσίας η οποία είχε στόχο τη συκοφάντηση του βουλευτή της ΕΔΑ Γρηγόρη Λαμπράκη. Στην αντίπερα όχθη κάνει την εμφάνισή του ο τότε ακόμη άγνωστος Γεώργιος Παπαδόπουλος κι ανάμεσά τους μια παρέα της αθηναϊκής αστικής κοινωνίας με τις κοσμικές της συνήθειες, η ωραία Ολλανδέζα του Κινήματος Ειρήνης και ο γνωστός χορός του παρακράτους της εποχής εκείνης. Τον τελευταίο λόγο ωστόσο έχει η γραφή του Ανδρέα Αποστολίδη, ατμοσφαιρική, πάνω απ’ όλα όμως εύστοχη, στο χιούμορ και στη δοσολογία του σασπένς.

«Η προμετωπίδα του μυθιστορήματος αναφέρει: «Γιατί να πεις την αλήθεια, όταν σε συμφέρει το ψέμα;»», λέει ο Ανδρέας Αποστολίδης. «Όλη η αφήγηση στρέφεται γύρω από αυτό το ερώτημα και το μυθιστόρημα μια γίνεται πολιτικό θρίλερ, μια ψυχολογικό ρομάντζο, μια ιστορία μυστηρίου. Χρησιμοποιώ την πιο διαδεδομένη φόρμα αφήγησης της εποχής εκείνης, το ανάλαφρο αστυνομικό μυθιστόρημα, αλλάζοντας μερικά από τα κλισέ που του προσέδιδαν μια αφελή αθωότητα».

Τιτίνα Δανέλλη – Θανάσης Μπαλοδήμας: «Εκ των πραγμάτων», Περίπλους 2003

Βιογραφικό

Η Τιτίνα Δανέλλη, γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε στη Ρώμη. Είναι συγγραφέας και δημοσιογράφος. Εργάστηκε ως δημοσιογράφος σε πολλά περιοδικά και σε απογευματινές εφημερίδες στο ελεύθερο και καλλιτεχνικό ρεπορτάζ  και ειδικεύτηκε στο χρονογράφημα. Επίσης, έγραψε  σενάρια για τηλεοπτικές σειρές και έκανε μεταγλωττίσεις από ξένες ταινίες. Από το 1985 εργάστηκε αποκλειστικά στην εφημερίδα Ριζοσπάστης. Ανάμεσα στα έργα της είναι τα: Αντιπερισπασμός, Το Παιχνίδι του Δικαστή, Η Τέταρτη Γυναίκα, Τα Τέσσερα Μπστούνια και άλλα.

Ο Θανάσης Μπαλοδήμας γεννήθηκε το 1973 στην Πύλο Μεσσηνίας. Ολοκλήρωσε τις σπουδές του στο Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει δουλέψει σε εφημερίδες και περιοδικά, ενώ έχει ασχοληθεί και με μεταφράσεις. Από το 1995 εργάζεται στην εφημερίδα «Ριζοσπάστης».

Περίληψη βιβλίου

Καλοκαίρι του 2001. Η παράλογη αυτοκτονία μιας διεθνούς φήμης σολίστ πιάνου αναστατώνει την Αθήνα. Ο στρατηγός της ΕΛ.ΑΣ. Άγγελος Βλάχος και η Ευγενία Ευγενικού πρέπει να (ξανα)ενώσουν τις δυνάμεις τους αναζητώντας τα αίτια του θανάτου της.

Η πορεία τους διασταυρώνεται με αυτήν ενός μελαγχολικού, και συνάμα αποφασισμένου για απονομή δικαιοσύνης, αδελφού. Όπως και με ενός διαβόητου εγκληματία.

Ο «Μύγας» άπιαστος πετά γύρω από τους ήρωες, αποσπώντας τους την προσοχή ή παρέχοντάς τους κάλυψη. Η αποκάλυψη των όποιων μυστικών έρχεται αργά και βασανιστικά. Όπως φεύγει ένας ζεστός και βαρύθυμος Αύγουστος, λίγο πριν δύο πύργοι καταρρεύσουν.

Χριστιάνα Έλφγουντ-Elfwood (Χριστιάνα Σουρβίνου-Ίνγουντ): «Ένας πολύ κλασικός φόνος» Λιβάνης 2003

Βιογραφικό

Η Χριστιάνα Έλφγουντ είναι το ψευδώνυμο της Χριστιάνας Σουρβίνου-Ίνγουντ. Η συγγραφέας, που ζει στην Οξφόρδη, γεννήθηκε στην Ελλάδα το 1945. Σπούδασε στην Αθήνα και στην Οξφόρδη και έχει διδάξει αρχαιολογία, αρχαία λογοτεχνία και ελληνική θρησκεία και μυθολογία στα πανεπιστήμια της Οξφόρδης, του Λίβερπουλ και του Ρέντινγκ. Έχει δημοσιεύσει πέντε βιβλία (το έκτο είναι υπό έκδοση) και πολλά άρθρα πάνω σε διάφορες πλευρές του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού – μεταξύ άλλων μελέτες για τη λατρεία της Αρτέμιδος στη Βραυρώνα.

Περίληψη βιβλίου

Η Μέγω, ιέρεια της Ορθίας Αρτέμιδος της Σπάρτης, επισκέπτεται το ιερό της Αρτέμιδος στη Βραυρώνα. Εκεί, τα κορίτσια που υπηρέτησαν τη θεά για ένα χρόνο με το τελετουργικό όνομα «άρκτοι» ετοιμάζονται να γιορτάσουν τα Βραυρώνια.

Όμως, λίγο πριν την έναρξη των εορτασμών γίνεται μια δολοφονία κοντά στο ιερό. Ένας ύποπτος συλλαμβάνεται στη σκηνή του εγκλήματος, αλλά η Χλόη, η ανθιέρεια της Βραυρωνίας Αρτέμιδος, έχει αμφιβολίες για την ενοχή του και, φοβούμενη ότι ο πραγματικός δολοφόνος είναι άλλος, πραγματοποιεί τις δικές της έρευνες, για να ανακαλύψει ότι πολλοί ήταν αυτοί που είχαν το κίνητρο και την ευκαιρία να διαπράξουν το φόνο…

Η ζωή και οι αξίες της αρχαίας Ελλάδας αποτυπώνονται θαυμάσια σε αυτό το έξυπνα δομημένο μυθιστόρημα, όπου οι αθώοι και οι ένοχοι ενέχονται σε ένα παιχνίδι γεμάτο μυστικά γεγονότα και συναισθηματικές εμπλοκές.

Θοδωρής Καλλιφατίδης: «Ο έκτος επιβάτης», Γαβριηλίδης 2003

Βιογραφικό

(Δες το βιογραφικό στο βιβλίο «Στο βλέμμα της»)

Περίληψη βιβλίου

Η ηλιόλουστη αυγουστιάτικη Κυριακή δεν δικαιολογούσε την πτώση του ιδιωτικού αεροπλάνου.
Οι επιβάτες, όλοι γνωστά πρόσωπα της υψηλής σουηδικής κοινωνίας και ένα άγνωστο μελαμψό αγόρι.
Ατύχημα ή εγκληματική ενέργεια;

Η ντετέκτιβ Κριστίνα Βέντελ, προσπαθώντας να ανακαλύψει την ταυτότητα του μικρού αγοριού βρίσκεται αντιμέτωπη με καλά κρυμμένα μυστικά που η αποκάλυψή τους θα τίναζε αυτήν την κοινωνία στον αέρα. Το δίλημμα είναι μεγάλο.

Ο Θοδωρής Καλλιφατίδης διεισδύει στις ανθρώπινες σχέσεις με τη στοχαστική ματιά του και περιγράφει τη σημερινή κοινωνία όπου τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται.

Θοδωρής Καλλιφατίδης: «Ένα απλό έγκλημα», Γαβριηλίδης 2003

Βιογραφικό

(Δες το βιογραφικό στο βιβλίο «Στο βλέμμα της»)

Περίληψη βιβλίου

Η άνοιξη στη Στοκχόλμη, όταν αρχίζουν να ξεπαγώνουν τα νερά, φέρνει στην επιφάνεια του ποταμού έναν μαύρο πλαστικό σάκο που κρύβει μια νεκρή γυναίκα.

Η ντετέκτιβ Κριστίνα Βέντελ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει το έγκλημα.

Άνθρωποι με προσωπικά προβλήματα, καλλιτέχνες που οι καριέρες τους δεν τους δικαίωσαν, όμορφες γυναίκες που εμπορεύονται το κορμί τους αποτελούν τους πρωταγωνιστές και τους κομπάρσους σε μια ιστορία που εκτυλίσσεται στην ειδυλλιακή πρωτεύουσα του Βορά.
Ο Θοδωρής Καλλιφατίδης περιγράφει, με τη γνωστή στοχαστική ματιά του, τη σημερινή κοινωνία όπου τίποτα δεν είναι όπως δείχνει.

Αύγουστος Κορτώ: «Οι νεράιδες του Μαν», αστυνομικό μυθιστόρημα (χωρίς αστυνομικούς), Εξάντας 2003

Βιογραφικό

Ο Πέτρος Χατζόπουλος, όπως είναι το πραγματικό όνομα του Αύγουστου Κορτώ, γεννήθηκε το 1979 στη Θεσσαλονίκη. Έχει εκδώσει διηγήματα, μυθιστορήματα, ποιήματα, νουβέλες, κριτικές και βιβλία για παιδιά.

Περίληψη βιβλίου

Η Μπεατρίς Φραγκονάρ, μια φιλάργυρη εξηντάρα αντικέζ που ταξιδεύει με τον υπηρέτη της Ξαβιέ, γνωρίζει σε μια δημοπρασία στο Δουβλίνο τη Δούκισσα του Νταντίλιον Σλιβ, η οποία την προσκαλεί στο πολυτελέστατο ιστιοφόρο ενός φίλου. Ανάμεσα στους επιβάτες, που πηγαίνουν στο νησί Μαν για μια δημοπρασία, διάφοροι «άσπονδοι» φίλοι της Δούκισσας, ξεπεσμένοι αριστοκράτες που την κυνηγούσαν μια ζωή και κατάφεραν να την εντοπίσουν. Έτσι, το ταξίδι αρχίζει μέσα σ’ ένα κλίμα βαρύ και ειρωνικό.Σύντομα ο οδηγός του ιστιοφόρου βρίσκεται νεκρός. Κι ένα σαμποτάζ στο σύστημα πλοήγησης του σκάφους τούς αφήνει ακυβέρνητους μέσα σε μια νηνεμία απειλητική και μια ομίχλη πυκνή σαν βαμβάκι, μέσα σε τούτη τη θάλασσα όπου κάποτε, σύμφωνα με τους θρύλους, το άγγιγμα του Διαβόλου στα σκοτεινά νερά γέννησε τις τερατώδεις Νεράιδες, που παίρνουν τη μορφή χαμένων προσώπων και παρασέρνουν τους ναυαγούς στη θάλασσα ή τους σκοτώνουν εν ψυχρώ.Και τον οδηγό του σκάφους πάει να συναντήσει πρόωρα ο γιατρός. Κι η παρέα μικραίνει, όλο και μικραίνει… Σε κάποια πτώματα βρίσκεται χαραγμένο σαν με πυρωμένο σίδερο το σημάδι του Θηρίου: 666. Όμως η Μπεατρίς δυσπιστεί…

Γιώργος Λακόπουλος: «Ποιος σκότωσε τον πρωθυπουργό», Καστανιώτης 2003

Βιογραφικό

(Δες το βιογραφικό στο βιβλίο «Έγκλημα στο Da Capo»)

Περίληψη βιβλίου

Ένας άγνωστος καταφέρνει να γίνει δεκτός στο μέγαρο Μαξίμου και πυροβολεί τον πρωθυπουργό. Ποιος τον έστειλε; Ποιος είχε λόγους να οργανώσει μια πολιτική δολοφονία; Ένας υπουργός αναλαμβάνει να εξιχνιάσει την υπόθεση και ένα κομματικό στέλεχος να αναδείξει το νέο πρωθυπουργό, δίχως να χάσει το κόμμα την εξουσία. Σύντομα θα διαπιστώσουν ότι οι ύποπτοι είναι πολλοί και οι εκπλήξεις διαδέχονται η μία την άλλη. Αποδεικνύεται ότι μέλη της κυβέρνησης, εσωκομματικοί αντίπαλοι αλλά και στενοί συνεργάτες του πρωθυπουργού, ακόμα και παράγοντες έξω από το κόμμα είχαν εμπλακεί σ’ ένα παιχνίδι αλληλοεξόντωσης με το ίδιο κίνητρο: τον έλεγχο της εξουσίας. Η υπόθεση περιπλέκεται με την αποκάλυψη ότι ο πρωθυπουργός έκρυβε το δικό του μυστικό. Το κουβάρι αντί να ξετυλίγεται όσο προχωράει η έρευνα, τυλίγει όλο και περισσότερους: το κόμμα και τα στελέχη του, την κυβέρνηση και τους υπουργούς, το περιβάλλον του πρωθυπουργού και τα Μέσα Ενημέρωσης. Αποκαλύπτονται δολοπλοκίες, σχέσεις συμφέροντος, κομματικές ίντριγκες, προσωπικές φιλοδοξίες και κρυφές συμμαχίες. Ένα πολιτικό θρίλερ που κρατάει σε αγωνία τον αναγνώστη μέχρι να αποκαλυφθεί ποιος σκότωσε τον πρωθυπουργό.

ΥΓ. Στην υπόθεση παρεμβαίνει ο καθηγητής της Εγκληματολογίας και πρόεδρος του Τμήματος ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών Γιάννης Πανούσης.

Δημήτρης Μαμαλούκας: «Ο μεγάλος θάνατος του Βοτανικού», Καστανιώτης 2003

Βιογραφικό

Ο Δημήτρης Μαμαλούκας γεννήθηκε το 1968 στην Αθήνα, όπου και κατοικεί. Είναι πτυχιούχος Φιλοσοφίας του πανεπιστημίου του Lecce, Ιταλία. Έχει γράψει τα μυθιστορήματα Όσο υπάρχει αλκοόλ υπάρχει ελπίδα (Απόπειρα 1999) που μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο με τίτλο Όσο υπάρχει αλκοόλ…, Ο Μεγάλος Θάνατος του Βοτανικού (Καστανιώτης 2003), Η απαγωγή του εκδότη (Καστανιώτης 2005), Η χαμένη βιβλιοθήκη του Δημητρίου Μόστρα (Καστανιώτης 2007) που ήταν υποψήφιο για το βραβείο Αναγνωστών ΕΡΤ – ΕΚΕΒΙ 2007, Η Μοναξιά της Ασφάλτου (Λιβάνης 2008) και Κοπέλα που σε λένε Φίνι (Λιβάνης 2009). Συμμετείχε στις συλλογές διηγημάτων Ελληνικά Εγκλήματα, Υπόγειες ιστορίες, Το τελευταίο ταξίδι – Έντεκα νουάρ ιστορίες.

Περίληψη βιβλίου

Ήταν ένας συνηθισμένος ναύτης. Tον έλεγαν Mιχάλη Γεωργίου. Yπηρετούσε τη θητεία του όσο ο σακατεμένος και μισότρελος αδελφός του κατασπαταλούσε αλόγιστα την πατρική τους περιουσία. Ένα πρωινό θα συνοδέψει την χρηματαποστολή του Πολεμικού Nαυτικού κι εκείνη θα μπει στο μυαλό του καταλαμβάνοντάς τον ολοκληρωτικά. H Iδέα. O πόθος για τα χρήματα. H θέα των δισεκατομμυρίων. H ιδέα της ληστείας που αναπόφευκτα θα φέρει και το Θάνατο. Θα γίνει γι’ αυτόν η μοναδική λύση για να ξεφύγει απ’ το οικονομικό αδιέξοδο. Θα σχεδιάσει άψογα το κόλπο φροντίζοντας τα πάντα, κάτι όμως στο τέλος θα πάει στραβά και όλα θα ανατραπούν. Για να γνωρίσει την ίδια μέρα τον έρωτα στο πρόσωπο της γλυκιάς Nιόβης. Όμως η Iδέα δεν είχε πει την τελευταία της λέξη. Tου έδωσε άλλη μια ευκαιρία κι εκείνος αιματοκύλισε τον Bοτανικό.

Ένα συναρπαστικό μυθιστόρημα με αριστοτεχνική πλοκή, συνεχείς ανατροπές και απρόσμενη εξέλιξη. Mια άψογα σχεδιασμένη ληστεία με τρομακτική εκτέλεση. Ένας έρωτας που δίνει μια γλυκιά ανάσα, μέχρι να συνθλιβεί από το χρήμα και το θάνατο.

Πέτρος Μάρκαρης: «Ο Τσε αυτοκτόνησε», Γαβριηλίδης 2003

Βιογραφικό

(Δες σημείωση στο βιογραφικό του βιβλίου «Παλιά, πολύ παλιά»)

Περίληψη βιβλίου

Ποιος θεωρεί ύποπτη την αυτοκτονία ενός γνωστού επιχειρηματία, όταν γίνεται μπροστά στα μάτια εκατομμυρίων τηλεθεατών;

Η απάντηση είναι κανείς, εκτός από τον αστυνόμο Κώστα Χαρίτο που βρίσκεται σε αναρρωτική άδεια, βαριέται και ψάχνει τρόπο να διασκεδάσει την πλήξη του.

Όταν οι δημόσιες αυτοκτονίες συνεχίζονται, η αρχική αδιαφορία των αρμοδίων μετατρέπεται σε πανικό, και ο Χαρίτος, στην πορεία των ερευνών του, ανακαλύπτει ότι όσο εκείνος βρίσκεται σε άδεια κάποιοι μηχανορραφούν να του φάνε τη θέση στο Τμήμα Ανθρωποκτονιών.

Τώρα δεν ψάχνει μόνο να διασκεδάσει την πλήξη του αλλά να σώσει και την καρέκλα του.

Το μυστικό όμως είναι θαμμένο βαθιά μέσα στην πρόσφατη πολιτική ιστορία της Ελλάδας…

Πέτρος Μαρτινίδης: «Μοιραίοι αντικατοπτρισμοί», Νεφέλη 2003

Βιογραφικό

Ο Πέτρος Μαρτινίδης διδάσκει θεωρία και κριτική της αρχιτεκτονικής και σχεδιασμό θεατρικών χώρων στο τμήμα Αρχιτεκτόνων του Α.Π.Θ. Έχει επίσης διδάξει, για πολλά εξάμηνα, στα Τμήματα Εικαστικών και Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών καθώς και στο Τμήμα Δημοσιογραφίας του ίδιου πανεπιστημίου. Εμφανίστηκε στη λογοτεχνία το 1998 με το αστυνομικό μυθιστόρημα «Κατά συρροήν». Ακολούθησαν τα μυθιστορήματα «Σε περίπτωση πυρκαϊάς», 1999, «Παιχνίδια μνήμης», 2001, «Δεύτερη φορά νεκρός», 2002, «Μοιραίοι αντικατοπτρισμοί», 2003, «Η ελπίδα πεθαίνει τελευταία», 2005, «Ο θεός φυλάει τους άθεους», 2006 -όλα αστυνομικής πλοκής. Άλλα βιβλία του είναι: «Σημειολογία των αντιλήψεων και των θεωριών για την αρχιτεκτονική» (Τ.Ε.Ε. 1979), «Συνηγορία της παραλογοτεχνίας» (Πολύτυπο 1982·συμπληρωμένη έκδοση, Υποδομή 1994), «Οι λέξεις στην αρχιτεκτονική και την επιστημονική σκέψη» (Σμίλη, 1990), «Κόμικς, τέχνη και τεχνικές της εικονογράφησης» (Α.Σ.Ε. 1990, επανέκδοση 1991), «Η υψηλή τέχνη της απελπισίας: γύρω από τον ισοβίτη του Αρκά» (Ύψιλον, 1992), «Μεσιτείες του ορατού» (Νεφέλη, 1997), «Μεταμορφώσεις του θεατρικού χώρου» (Νεφέλη, 1999), κ.ά.

Περίληψη βιβλίου

Ο μυστηριώδης θάνατος μιας Αθηναίας ποιήτριας ακολουθείται από δυο ανεξήγητους θανάτους στους Δελφούς, στη διάρκεια ενός θεατρολογικού συμποσίου που περιλαμβάνει και διεθνείς παραστάσεις αρχαίου δράματος.

Ο αστυνομικός γρίφος βρίσκει τη λύση του στη Θεσσαλονίκη, ενώ ένας γιος λύνει παλιούς λογαριασμούς με τον πατέρα που τον είχε εγκαταλείψει προ εικοσαετίας. Μαζί με το αστυνομικό μυθιστόρημα αποκτά κανείς, εντελώς δωρεάν, και τρεις θεατρικές παραστάσεις.

Γ. Νίκας: «Ρέκβιεμ για έναν πρέσβυ», δύο νουάρ νουβέλες (η ομότιτλη και η «Μικρή άνοιξη»), Πατάκης 2003

Βιογραφικό

(Δες το βιογραφικό στο βιβλίο «Ένα εκατομμύριο δολάρια»)

Περίληψη βιβλίου

Ο πρέσβυς σταμάτησε μπροστά στο γκαράζ. Ανοίγοντας την εξώπορτα με το αυτόματο χειριστήριο, έβαλε το αυτοκίνητο μέσα. Τρεις άνθρωποι πετάχτηκαν απ’ το σκοτάδι. Ήταν οπλισμένοι. «Βγείτε έξω» διέταξε ένας απ’ αυτούς. Όλα έγιναν τόσο γρήγορα, που ο φόβος άργησε να ζώσει τη Μαρία Έλενα. Αλλά τώρα είχε παραλύσει. Δυο χέρια την τράβηξαν βίαια. Πρόσεξε πως ο συνοδός της στεκόταν ανάμεσα σε δύο άντρες με τα χέρια ψηλά.

Τους έσπρωξαν στο δρόμο, όπου περίμενε ένα αυτοκίνητο. Αυτός που την οδηγούσε την υποβάσταζε κιόλας. Την έβαλαν να κάτσει στο πίσω κάθισμα. Ο Πωλ κάθησε στην άλλη άκρη κι ένας από τους άντρες στη μέση. Οι άλλοι δυο μπήκαν μπροστά και το αυτοκίνητο ξεκίνησε. Αυτός που καθόταν στη μέση, με σίγουρες κινήσεις, έδεσε ένα μαντίλι πρώτα στα μάτια του πρέσβυ και μετά στα δικά της. Η όλη επιχείρηση δε θα ‘χε διαρκέσει περισσότερο από δυο τρία λεπτά.

Αργύρης Παυλιώτης: «Το δίχτυ», Νησίδες 2003

Βιογραφικό

Ο Αργύρης Παυλιώτης γεννήθηκε στο Ακραίφνιο της Βοιωτίας, ζει στη Θεσσαλονίκη και εργάστηκε στην ιδιωτική εκπαίδευση ως καθηγητής Φυσικός. Τώρα είναι συνταξιούχος.  Έχουν εκδοθεί δεκατρία λογοτεχνικά του βιβλία, από τα οποία τα οχτώ είναι αστυνομικά. Και συνεχίζει…

Περίληψη βιβλίου

Η μικρή θαλαμηγός ΕΙΜΑΡΜΕΝΗ, με τριμελές πλήρωμα, τον καπετάνιο και δύο γυναίκες, και έξι επιβάτες, τυχερούς ενός τηλεφωνικού διαγωνισμού, ξεκινά από τη Θεσσαλονίκη για μια μαγευτική κρουαζιέρα στη Σκιάθο. Ο καιρός προμηνύεται θαυμάσιος. Αλλά λίγο μετά τον απόπλου, αρχίζουν να συμβαίνουν αλλόκοτα περιστατικά. Ακολουθούν μία σειρά φόνοι…

Ποιο φρικτό μυστικό κρύβουν οι εννέα επιβάτες της θαλαμηγού ΕΙΜΑΡΜΕΝΗ;

Πού τους οδηγεί η Ειμαρμένη, που τους έχει τυλίξει στο ατσαλένιο δίκτυ της;

Καίτη Πιπεροπούλου: «Οικογενειακή υπόθεση», Άγκυρα 2003

Βιογραφικό

Η Καίτη Πιπεροπούλου γεννήθηκε στον Πειραιά. Σπούδασε Αγγλική Φιλολογία στο Polytechnic School of Languages. Για μερικά χρόνια δίδαξε στο «Σχολειό», ένα σχολείο που ιδρύθηκε από μια ομάδα γονιών στα πρότυπα του Summerhill, του αντιαυταρχικού σχολείου του Neill.
Έχει γράψει πέντε βιβλία για παιδιά τα οποία εκδόθηκαν με τον γενικό τίτλο «Ομάδα Άργος» (εκδ. Περγαμηνή), καθώς και δυο μυθιστορήματα, «Στον αστερισμό της Ελένης» (εκδ. Κέδρος) και «Αναζητώντας την Ευρυδίκη» (εκδ. Λιβάνης), το οποίο μεταφράστηκε στα σέρβικα. Διηγήματά της έχουν δημοσιευθεί στο περιοδικό Πανδώρα.

Περίληψη βιβλίου

Με μια παλιά προκήρυξη στο χέρι, όπου εννέα γυναίκες καταζητούνται για τρομοκρατική δράση, η Νεφέλη θα ξεκινήσει ένα ταξίδι γεμάτο απρόοπτα για ν’ αναζητήσει τη Χριστίνα, την ετεροθαλή αδερφή της, καρπό της σχέσης του πατέρα της με την Έρρικα, μια Γερμανίδα τρομοκράτισσα της ομάδας Μπάαντερ-Μάινχοφ. Σε αυτή την προσπάθεια θα τη βοηθήσει ο Μάρκος…

Γιάννης Ρεμούνδος: «Το μυστήριο της 21ης χάντρας», εφηβικό, Ψυχογιός 2003

Βιογραφικό

(Δες το βιογραφικό στο βιβλίο «Το έγκλημα της οδού Αλόης»)

Περίληψη βιβλίου

«Ο κλέφτης κούτσαινε, και μονάχα ένας στο κτήμα κουτσαίνει», έκανε την αποκάλυψη η θεία Κλειώ. «Ο κύριος Λύσανδρος!» Αλλά όσο κι αν φώναζε και χτυπιόταν πεισματικά η Τόνια ότι ο κύριος Λύσανδρος είναι αθώος, κανείς δεν την άκουγε. Αλλά κι αυτή δεν το έβαλε κάτω. Στα όνειρά της οι είκοσι πολύτιμες χάντρες ζητάγανε τη χαμένη τους αδερφούλα. Και η Τόνια ανέλαβε δράση. Κινητοποίησε την αδερφή της Πέγκυ και τα ξαδέρφια τους Μανόλη και Πέτρο και, σαν αληθινοί ντετέκτιβ, ρίχτηκαν στο κυνήγι της 21ης χάντρας. Μια συναρπαστική και χιουμοριστική περιπέτεια με την πένα του βραβευμένου Γιάννη Ρεμούνδου.

ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΙ ΤΟΜΟΙ

«Αστυνομικές ιστορίες» – Ανδρέας Αποστολίδης, Νένη Ευθυμιάδη, Πέτρος Μάρκαρης, Πέτρος Μαρτινίδης, Φίλιππος Φιλίππου, Μεταίχμιο 2003

Περίληψη βιβλίου

Πέντε πολυδιαβασμένοι συγγραφείς αστυνομικών ιστοριών αποκαλύπτουν τα ανομολόγητα πάθη, τις σκοτεινές πλευρές της ανθρώπινης ψυχής και τις δολοπλοκίες που εξυφαίνονται στο περιθώριο της ελληνικής κοινωνίας.

Ανδρέας Αποστολίδης / Είσαι ο Παπαδόπουλος: Πίσω απ’ τη φαινομενική ηρεμία της ελληνικής υπαίθρου ελλοχεύουν η αρχαιοκαπηλία και το οργανωμένο έγκλημα.

Νένη Ευθυμιάδη / Η τακτική του μπιλιάρδου: Μπορεί ένα έγκλημα πάθους να είναι το τέλειο έγκλημα;

Πέτρος Μάρκαρης / Φραπέ: Σε μια αριστοτεχνική ιστορία μύθος και πραγματικότητα συγχέονται και οδηγούν σε απρόβλεπτες καταστάσεις.

Πέτρος Μαρτινίδης / Σκοτώνοντας μια θεούσα: Ποιος στην εποχή μας μπορεί εύκολα να αντισταθεί στην επιδίωξη της κοινωνικής καταξίωσης; Στο κυνήγι όμως της δόξας η ιστορία έχει πάντα ευχάριστο τέλος;

Φίλιππος Φιλίππου / Δωμάτιο χωρίς θέα: Ως πού μπορούν να φτάσουν την ανθρώπινη ψυχή ο πληγωμένος εγωισμός, η απόρριψη, το ανικανοποίητο;

Οι ιστορίες πρωτοδημοσιεύτηκαν στην εφημερίδα Τα Νέα το καλοκαίρι του 2002.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: