ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ 2002

Ανδρέας Αποστολίδης: «Λοβοτομή – Ελληνικό ταμπλόιντ», Άγρα 2002

Βιογραφικό

Ο Ανδρέας Αποστολίδης είναι συγγραφέας, σκηνοθέτης και μεταφραστής. Έχει γράψει αστυνομικά μυθιστορήματα, νουβέλες και διηγήματα. Έχει μεταφράσει 47 αστυνομικά μυθιστορήματα κι έχει εκδώσει τη συλλογή δοκιμίων Τα πολλά πρόσωπα του αστυνομικού μυθιστορήματος.

Περίληψη βιβλίου

Παραμονή Πρωτοχρονιάς 2000, πάνω στην αλλαγή του χρόνου, όταν η Αθήνα γιορτάζει τον ερχομό της καινούργιας Χιλιετίας, μια ασυνήθιστη κλοπή ιατρικών μηχανημάτων αιμοκάθαρσης και αξονικών τομογράφων τραβάει την προσοχή του αστυνόμου Νίκου Καμπάνη, στελέχους του καινούργιου Τμήματος Εσωτερικών Υποθέσεων, που είναι επιφορτισμένος με την μελέτη του μεγάλου φακέλου του οργανωμένου εγκλήματος.

«Στον τομέα αυτό η Αστυνομία είχε να επιδείξει επιτυχίες, αλλά ταυτόχρονα τα εγκλήματα και τα φονικά αυξάνονταν συχνά με παράλογα άλματα που ζητούσαν την ερμηνεία τους. «Θέλω να είμαι σίγουρος ότι δεν το τροφοδοτούμε κι εμείς όλο αυτό το θανατικό . «Για δες τι γίνεται», του είχε πει ο αρχηγός του Μιχάλης Μίχας».

Προστασία νυχτερινών κέντρων, πορνεία, εμπόριο ανθρώπινων οργάνων και λαθρεμπόριο πετρελαίου, όλα αρχίζουν σιγά σιγά μέσα από τις έρευνες του Νίκου Καμπανη να δένονται μεταξύ τους. Και μια σειρά ειδεχθών εγκλημάτων από κάποιον άγνωστο σχιζοφρενή που μοιάζει με πληροφοριοδότη της αστυνομίας ή εκτελεστή του υποκόσμου.

Ο κεραυνός φώτισε το πτώμα στη μικρή μονοκατοικία. Ένα ψαλίδι ήταν καρφωμένο στην καρδιά της γυναίκας… Η σκηνή ήταν εφιαλτική γιατί, παρ’ ότι απόγευμα ακόμα, τα βαριά μαύρα σύννεφα είχαν σκοτεινιάσει την ατμόσφαιρα και στο σκιερό περιβάλλον του εσωτερικού υπνοδωματίου, όλα μύριζαν αίμα. Η σφαγή είχε ποτίσει σεντόνια, κουβέρτα, στρώμα και τοίχους.

Ο αέρας χτυπούσε τα παραθυρόφυλλα και καθώς κανείς δεν μιλούσε, ο ρυθμικός ήχος τους ήταν το μόνο που ακουγόταν -κάτι σαν υποκατάστατο του παλμού της καρδιάς των παρισταμένων που είχαν παγώσει στο παράλογο σκηνικό. Γιατί πάνω από το κουφάρι ο δράστης είχε γράψει με το αίμα της νεκρής έναν αριθμό 3+34 και ένα όνομα «Τάσος».

Λοβοτομή-Ελληνικό ταμπλόιντ – το σημείο όπου οι εκβιασμοί από τον ροζ τύπο δένονται με την ηγεσία της αστυνομίας και τις διαμάχες της, οι μεγαλοεφοπλιστές με τον υπόκοσμο, οι υπερεθνικιστές με τη σέρβικη μαφία και τα βρόμικα ιατρικά κυκλώματα δίνουν τη λύση.

Ο απότακτος αστυνομικός Ηλίας Σούλης και ο ιδιωτικός ντετέκτιβ Λέλος Λίβας, γνωστοί από το Φάντασμα του Μετρό του Ανδρέα Αποστολίδη βρίσκονται κι αυτοί μπλεγμένοι σ ‘έναν κυκεώνα παρακολουθήσεων, υποκλοπών, εκβιασμών και βασανιστηρίων.

Λοβοτομή – η μόνη λύση για όσους γνωρίζουν τη σκοτεινή πλευρά της Αθήνας.

Νίκος Βλαντής: «www.tospitimas.gr», αστυνομικό θρίλερ, Περίπλους 2002

Βιογραφικό

Ο Νίκος Βλαντής γεννήθηκε το 1973 στην Αλεξανδρούπολη (με το όνομα Νίκος Μπαρμπόπουλος). Σπούδασε πολιτικός μηχανικός κι έκανε το διδακτορικό του στο ΕΜΠ με θέμα τον σχεδιασμό της πόλης. Έχει εκδώσει το μυθιστόρημα «Αλκιβιάδης Δεσμώτης» (Απόπειρα, 2000), το αστυνομικό, σαρκαστικό θρίλερ «www.tospitimas.gr» (Περίπλους, 2002), το σατιρικό αφήγημα «Θέλω να μείνω λίγο μόνη μου να σκεφτώ» (Περίπλους, 2003) και τα μυθιστορήματα «Greek Psycho, η απόλυτη νεοελληνική ψύχωση» (Οξύ, 2004), «Η ανυπαρξία που σου αξίζει» (Οξύ 2004), «Μπάρτλεμπυ ο κομπιουτεράς: μια ιστορία της Σίλικον Στρητ» (Απόπειρα 2005), «Writersland: το νησί των συγγραφέων» (Κέδρος 2006) και «Λήθη» (Κέδρος 2008). Μαζί με τον Παύλο Μπαλτά, εξέδωσε ένα βιβλίο με θέμα τις αναπαραστάσεις της πόλης και τη μυθολογία της: «Επόμενη στάση: Χαμένες λεωφόροι, μια περιδιάβαση στην κοσμογονία της ευρωπαϊκής και της αμερικανικής μητρόπολης» (Futura 2004). Συνεργάτης του δωρεάν περιοδικού βιβλίου «Index», το άφησε το 2006 για να ιδρύσουν, μαζί με τη Μαρία Λεκάκη, τον εκδοτικό οίκο «Μαγικό Κουτί».

Περίληψη βιβλίου

6 συγκάτοικοι θα ζήσουν ξέγνοιαστοι για 100 μέρες σ’ ένα στοιχειωμένο σπίτι!

Μέχρι που θα διοργανώσουν το πιο φαντασμαγορικό χορευτικό πάρτι που γνώρισε η Θεσσαλονίκη.
12 κάμερες μεταδίδουν ζωντανά το πάρτι στο: http://www.tospitimas.gr.

Απ’ αυτό το σπίτι κανείς δε φεύγει με την ψήφο του κοινού!

…Εκτός κι αν είναι… νεκρός!

Τιτίνα Δανέλλη: «Το παιχνίδι του δικαστή», Ψηφίδα 2002

Βιογραφικό

Η Τιτίνα Δανέλλη, γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε στη Ρώμη. Είναι συγγραφέας και δημοσιογράφος. Εργάστηκε ως δημοσιογράφος σε πολλά περιοδικά και σε απογευματινές εφημερίδες στο ελεύθερο και καλλιτεχνικό ρεπορτάζ  και ειδικεύτηκε στο χρονογράφημα. Επίσης, έγραψε  σενάρια για τηλεοπτικές σειρές και έκανε μεταγλωττίσεις από ξένες ταινίες. Από το 1985 εργάστηκε αποκλειστικά στην εφημερίδα Ριζοσπάστης. Ανάμεσα στα έργα της είναι τα: Αντιπερισπασμός, Το Παιχνίδι του Δικαστή, Η Τέταρτη Γυναίκα, Τα Τέσσερα Μπστούνια και άλλα.

Περίληψη βιβλίου

Παραμονή Χριστουγέννων του 2001. Δυο μοναχικοί άνθρωποι, ο στρατηγός της ΕΛ.ΑΣ Άγγελος Βλάχος και η δημοσιογράφος Ευγενία Ευγενικού δραπετεύουν από την Αθήνα και φτάνουν στις ειδυλλιακές Μηλιές του Πηλίου, με την ελπίδα να περάσουν μια ήρεμη καθημερινότητα. Την ίδια μέρα στις Μηλιές, το αρχοντικό του εισοδηματία Μιχάλη Οικονόμου ανοίγει την πόρτα του στους πιο στενούς αλλά και πιο «λαμπερούς» φίλους…: στον μεγαλοεπιχειρηματία Πέτρο Σαρρή και στην γυναίκα του Άννα, στην ωραία κληρονόμο Ελένη Πετρίδη και στον διάσημο ηθοποιό του θεάτρου και του κινηματογράφου Ηλία Γαλάτη. Αυτά τα πρόσωπα συνθέτουν το κουαρτέτο που θα επιχειρήσει να ξεφύγει από τις καθημερινές κοσμικές και επαγγελματικές δραστηριότητες, για να πλήξει με άνεση παίζοντας το «Παιχνίδι του Δικαστή». Στις Μηλιές επίσης, εργάζεται και ο νεαρός υπαστυνόμος Τάσσος Γκάζελης, γέννημα και θρέμμα του χωριού, ο οποίος δυσανασχετεί επειδή τίποτε το συγκλονιστικό δεν συμβαίνει στον γαλήνιο τόπο του. Όμως γελιέται…

Γιώργος Καράγιωργας: «Ο δολοφόνος αγάπησε το χάραμα», Ιωλκός 2002

Βιογραφικό

Γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε στην Πάντειο ΑΣΠΕ. Εργάστηκε ως δημοσιογράφος σε όλες τις αθηναϊκές εφημερίδες και στα περιοδικά «Επίκαιρα» και «Ταχυδρόμος». Ως πολεμικός ανταποκριτής της εφημερίδας «Έθνος» κάλυψε τα πολεμικά γεγονότα από τα μέτωπα του Γράμμου, του Λιβάνου, του πολέμου των «Επτά ημερών» στο Ισραήλ και της Κορέας. Είναι μέλος της ΕΣΗΕΑ και μέλος της Εθνικής Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών. Έχει γράψει πολλά λογοτεχνικά, ιστορικά και δημοσιογραφικά βιβλία. Έχει τιμηθεί με το Βραβείο της Ακαδημίας Αθηνών και με το Κρατικό Βραβείο Διηγήματος. Τιμήθηκε, επίσης με πολεμικά παράσημα και μετάλλια.

Περίληψη βιβλίου

Στην υψηλή κοινωνία, στο χώρο του πλούτου και της ελεύθερης ζωής, όλα μπορούν να συμβούν. Ακόμα και μια δολοφονία. Όταν, όμως, ο ένας φόνος φέρνει τον άλλο, τότε αρχίζει ο φόβος, ο προβληματισμός, η έρευνα. Η δολοφονία του πλούσιου επιχειρηματία Στέφανου Πλατή στην έπαυλή του στο Σούνιο είναι η έναρξη μιας σειράς δολοφονιών και μιας σκοτεινής ιστορίας, που καλείται να ερευνήσει ο αστυνόμος Δημήτρης Ραζής. Ξεκινώντας ο αστυνόμος, συνειδητοποιεί, ότι δεν πρόκειται απλά για μια υπόθεση ρουτίνας, αλλά για ένα σύνολο χαρακτήρων, που κρύβουν πολλά μυστικά και ερωτηματικά. Και σα να μην έφτανε αυτό, ο Ραζής θα ζήσει το μεγάλο έρωτα με την κύρια ύποπτο της δολοφονίας του Πλατή, την πανέμορφη Στέλλα Ζαρίφη. Ψύχραιμος, όμως, και όπως αρμόζει σ’ έναν επαγγελματία, θα καταφέρει να παραμερίσει τα συναισθήματά του και να σταματήσει το μακάβριο έργο του στυγερού δολοφόνου. Ένα αστυνομικό μυθιστόρημα. Μια συναρπαστική ιστορία γεμάτη εξουσία, έρωτες και πάθη.

Αύγουστος Κορτώ: «Ανιμάλ», αστυνομικό μυθιστόρημα (χωρίς αστυνομικούς), Εξάντας 2002

Βιογραφικό

(Δες το βιογραφικό στο βιβλίο “Οι νεράιδες του Μαν”)

Περίληψη βιβλίου

Το «Ανιμάλ» ίσως σας θυμίσει ένα από τα βιβλία της Αγκάθα Κρίστι. Ή και πολλά μαζί. Μιλά για κληρονόμους στο άνοιγμα μιας διαθήκης, κληρονόμους που μισούν ο ένας τον άλλο, και που ανάμεσά τους βρίσκεται μια αθώα, απονήρευτη παρατηρήτρια: η Μπεατρίς Φραγκονάρ.

Κι ακόμη μιλά για μια χιονοθύελλα, που αποκλείει όλους αυτούς τους ανθρώπους στο ίδιο σπίτι. Το κακό φυσικά δεν αργεί να συμβεί. Ένας-ένας οι καλεσμένοι αρχίζουν να αποδημούν. Τα πτώματα αυξάνονται, οι ύποπτοι λιγοστεύουν. Όμως ανάμεσά τους υπάρχει κι ένα άλλο κακό, αόρατο. Η ηρωίδα είναι η μόνη που ίσως μπορεί να ανακαλύψει τον ένοχο. Εσείς;

Αφροδίτη Κουκουτσάκη: «Οι σχοινοβάτες», πολιτικό νουάρ, Κριτική 2002

Βιογραφικό

Η Αφροδίτη Κουκουτσάκη διδάσκει στο Τμήμα Κοινωνιολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου. Στην επιστημονική σειρά της ΚΡΙΤΙΚΗΣ κυκλοφορήσε το βιβλίο της Χρήση ναρκωτικών – Ομοφυλοφιλία, που πραγματεύεται το ίδιο θέμα – την κατασκευή ταυτοτήτων – από τη σκοπιά του ερευνητή.

Περίληψη βιβλίου

Μια παρέα ελλήνων φοιτητών στη Ρώμη, στα τέλη της δεκαετίας του ’70, αναζητούν την πολιτική τους ταυτότητα στις παρυφές των οργανώσεων της εξωκοινοβουλευτικής αριστεράς, φλερτάροντας με τις ένοπλες ομάδες που η παρουσία τους σημάδεψε το ιταλικό πολιτικό σκηνικό εκείνης της περιόδου. Είκοσι χρόνια μετά, ξαναβρίσκονται στην Αθήνα με αφορμή ένα θάνατο. Αυτοκτονία ή φόνος;

Καθώς κινητοποιούνται οι μηχανισμοί της δικαιοσύνης κι αναζητούνται τα αίτια και οι συνθήκες του «μυστηριώδους θανάτου», οι σχοινοβάτες του ’70, βολεμένοι στις βεβαιότητες του παρόντος, βλέπουν με δέος να ξαναγράφεται αναδρομικά η ιστορία τους και ολόκληρη η ζωή τους να γίνεται ανακριτικό υλικό. Τι ήταν οι σχοινοβάτες; Μια παρέα νεαρών που διάβηκαν τα μολυβένια χρόνια της σύγχρονης ιταλικής ιστορίας σαν να ήταν ένας περίπατος στην εξοχή; Ήταν επαναστάτες; Ήταν τρομοκράτες;

Οι ήρωες του μυθιστορήματος γίνονται ανακριτές κι ανακρινόμενοι συνάμα, καθώς, μέσα από βασανιστικές διαδρομές αναζητούν τη δική τους αλήθεια. Αυτή που θα αντιπαραθέσουν στις εκδοχές των άλλων για τη ζωή και το θάνατο του σχοινοβάτη που δεν κατάφερε να κρατηθεί στο σχοινί. Σ’ έναν περίγυρο σημαδεμένο ήδη απ’ την πεποίθηση ότι έφτασε το τέλος της Ιστορίας – ή της ιστορίας τους.

Στέλιος Κούλογλου: «Μην πας ποτέ μόνος στο Ταχυδρομείο», Ωκεανίδα 2002

Βιογραφικό

Ο Στέλιος Κούλογλου γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος του Πανεπιστημίου Αθηνών και σπούδασε δημοσιογραφία στο Παρίσι, στο Τόκιο και στην Ινδία. Εργάστηκε ως πολιτικός συντάκτης στην Ελλάδα και ως ανταποκριτής στο Παρίσι και στη Μόσχα, απ’ όπου κάλυψε τις εξελίξεις στη Σοβιετική Ένωση και στις άλλες πρώην σοσιαλιστικές χώρες. Τα χρόνια 1992-1995 κάλυψε ως ειδικός απεσταλμένος τον πόλεμο στην πρώην Γιουγκοσλαβία. Η τηλεοπτική του εκπομπή «Ρεπορτάζ Χωρίς Σύνορα» και τα ντοκιμαντέρ του έχουν επανειλημμένως βραβευθεί στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Περίληψη βιβλίου

Πολιτικό παρασκήνιο, η διαφθορά και η παρακμή της σοβιετικής αυτοκρατορίας, πράκτορες της K.G.B., της Στάζι και του F.B.Ι., ένας ανήσυχος δημοσιογράφος που προσπαθεί να ανακαλύψει τον απαγωγέα ενός μικρού αγοριού, και πάνω απ’ όλα η ανατρεπτική δύναμη του έρωτα πρωταγωνιστούν σ’ αυτό το συναρπαστικό ερωτικό κατασκοπικό θρίλερ που εξελίσσεται στη Μόσχα, έναν περίπου μήνα μετά την πτώση του τείχους του Βερολίνου.

Tα μεγάλα ιστορικά γεγονότα δεν είναι ποτέ απρόσωπα. Παρασύρουν στη δίνη τους τη μοίρα όποιου βρεθεί στον δρόμο τους. Αυτό θα συνειδητοποιήσει και ο δημοσιογράφος-ήρωας αυτής της ιστορίας που εκείνο το πρωί στήθηκε στην ουρά, σε κάποιο ταχυδρομικό γραφείο της Μόσχας για να στείλει ένα φαξ στην εφημερίδα του. Ερωτεύθηκε την ωραία Ανατολικογερμανίδα που στεκόταν μπροστά του, χωρίς να ξέρει ότι αυτός ήταν ο τρόπος που είχε διαλέξει η μοίρα του για να τον ρίξει στη σκηνή της Ιστορίας, στα τέλη της δεκαετίας του ’80, στις ανατροπές της Περεστρόικα, στο δράμα της κατάρρευσης της Σοβιετικής Ένωσης και της πτώσης του Τείχους του Βερολίνου.

O Στέλιος Κούλογλου αυτήν τη φορά δεν διασταυρώνει τις πληροφορίες για να ελέγξει την εγκυρότητά τους. Διασταυρώνει, με τη ματιά του συγγραφέα, τις μοίρες των χαρακτήρων του, για να μας ξεναγήσει στην εντελώς ανθρώπινη πλευρά της μεγάλης Ιστορίας.

Πέτρος Μαρτινίδης: «Δεύτερη φορά νεκρός», Νεφέλη 2002

Βιογραφικό

Ο Πέτρος Μαρτινίδης διδάσκει θεωρία και κριτική της αρχιτεκτονικής και σχεδιασμό θεατρικών χώρων στο τμήμα Αρχιτεκτόνων του Α.Π.Θ. Έχει επίσης διδάξει, για πολλά εξάμηνα, στα Τμήματα Εικαστικών και Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών καθώς και στο Τμήμα Δημοσιογραφίας του ίδιου πανεπιστημίου. Εμφανίστηκε στη λογοτεχνία το 1998 με το αστυνομικό μυθιστόρημα «Κατά συρροήν». Ακολούθησαν τα μυθιστορήματα «Σε περίπτωση πυρκαϊάς», 1999, «Παιχνίδια μνήμης», 2001, «Δεύτερη φορά νεκρός», 2002, «Μοιραίοι αντικατοπτρισμοί», 2003, «Η ελπίδα πεθαίνει τελευταία», 2005, «Ο θεός φυλάει τους άθεους», 2006 -όλα αστυνομικής πλοκής. Άλλα βιβλία του είναι: «Σημειολογία των αντιλήψεων και των θεωριών για την αρχιτεκτονική» (Τ.Ε.Ε. 1979), «Συνηγορία της παραλογοτεχνίας» (Πολύτυπο 1982·συμπληρωμένη έκδοση, Υποδομή 1994), «Οι λέξεις στην αρχιτεκτονική και την επιστημονική σκέψη» (Σμίλη, 1990), «Κόμικς, τέχνη και τεχνικές της εικονογράφησης» (Α.Σ.Ε. 1990, επανέκδοση 1991), «Η υψηλή τέχνη της απελπισίας: γύρω από τον ισοβίτη του Αρκά» (Ύψιλον, 1992), «Μεσιτείες του ορατού» (Νεφέλη, 1997), «Μεταμορφώσεις του θεατρικού χώρου» (Νεφέλη, 1999), κ.ά.

Περίληψη βιβλίου

Εκατό εκατομμύρια δραχμές (κοντά τριακόσιες χιλιάδες ευρώ, με τα σημερινά δεδομένα) αυτή είναι η προσφορά που δέχεται κάποιος αποφυλακιζόμενος για να διαπράξει ένα φόνο. Φόνο παρόμοιο με εκείνον που τον έστειλε φυλακή – σκοτώνοντάς τον, συμβολικά, μία πρώτη φορά.

Τα διλήμματα, οι δισταγμοί, οι τελικές του κινήσεις και μια καταιγιστική σειρά συνεπειών που περιγράφονται εδώ, εν είδει «επιστολικού» μυθιστορήματος, τον κάνουν να καταλήξει: δεύτερη φορά νεκρός. Επιστολικό και μαζί αστυνομικό μυθιστόρημα στο οποίο, για πρώτη φορά, η ίδια η συγγραφή γίνεται μέρος της πλοκής.

Επιστολικό και μαζί αστυνομικό μυθιστόρημα στο οποίο, για πρώτη φορά, η ίδια η συγγραφή γίνεται μέρος της πλοκής.

Συνέχεια κι ολοκλήρωση της τριλογίας των: Κατά συρροήν, Σε περίπτωση πυρκαϊάς, Παιχνίδια μνήμης.

Γ. Νίκας: «Τσακ Ντελαμάρ, ιδιωτικός ντετέκτιβ», Νεφέλη 2002

Βιογραφικό

(Δες το βιογραφικό στο βιβλίο «Ένα εκατομμύριο δολάρια»)

Περίληψη βιβλίου

Η Άλις είχε μεγάλα ωραία μάτια και χέρια πιο μικρά κι απ’ της βροχής. Η Ματίλντα με δάγκωσε τόσο δυνατά όταν τη φίλησα που ένιωσα να καταπίνω αίμα. Η Πώλα μου ‘ κοψε την ανάσα όταν άφησε το μπουρνούζι που την τύλιγε να κυλήσει στο πάτωμα. Η Τρέησι είχε το ένα μάτι μαυρισμένο, το αριστερό μάγουλο πρησμένο και το κάτω χείλος σκισμένο όταν της πρότεινα να περάσουμε δυο βδομάδες στις Μπαχάμες. Η Τζένιφερ δεν μου κράτησε κακία που αρνήθηκα να την κοιμίσω στο κρεβάτι μου και την πήγα σπίτι της ξημερώματα. Η Μπρίτζιτ μ’ αγκάλιαζε σφιχτά όταν ο άντρας της μας τσάκωσε σ’ ένα από τα τέσσερα μεγάλα σαλόνια του σπιτιού της. Κι η Μίρκα μου χαμογέλασε από την καρέκλα της κατηγορουμένης όταν δικαζόταν για το φόνο του αντρός της.

Χώρια όσες είχα ψωνίσει στα διάφορα μπαρ εργένηδων, που το άλλο πρωί δεν θυμόμουνα ούτε το χρώμα των μαλλιών τους.

Όλες αυτές πέρασαν σαν μετέωρα από τη ζωή μου, στα έντεκα χρόνια που κάνω αυτή τη δουλειά. Μια δουλειά που μου κόστισε κάμποσα μπλεξίματα και όπου μια φορά πάρα λίγο να βρεθώ στο θάλαμο αερίων για το φόνο κάποιου αστυνομικού που δεν είχα διαπράξει. Και που παρ’ όλα αυτά δεν θα την άλλαζα με τίποτα.

Αργύρης Παυλιώτης: «Ο φόνος θέλει τέχνη», διηγήματα, Νησίδες 2002

Βιογραφικό

Ο Αργύρης Παυλιώτης γεννήθηκε στο Ακραίφνιο της Βοιωτίας, ζει στη Θεσσαλονίκη και εργάστηκε στην ιδιωτική εκπαίδευση ως καθηγητής Φυσικός. Τώρα είναι συνταξιούχος.  Έχουν εκδοθεί δεκατρία λογοτεχνικά του βιβλία, από τα οποία τα οχτώ είναι αστυνομικά. Και συνεχίζει…

Περίληψη βιβλίου

Όπως όλες οι σημαντικές πόλεις του πλανήτη, απέκτησε πια και η Θεσσαλονίκη τον δικό της διώκτη του εγκλήματος. Η πόλη με την μακραίωνη ιστορία και παράδοση, με το σημαντικό λιμάνι, σταυροδρόμι λαών και πολιτισμών, κόμβος επικοινωνίας εθνών και ηπείρων, αποκούμπι προσφύγων, στίβος πολιτικών αγώνων, η πόλη των αντιθέσεων και της ανεργίας, η πόλη στην οποία συρρέουν και συμβιώνουν λογής λογής άνθρωποι χρειαζόταν τον δικό της ντετέκτιβ· και τον απέκτησε: είναι ο ποινικολόγος Ανδρέας Αναγνώστου. Σ’ αυτή τη σειρά βιβλίων ο Αναγνώστου θα μας γοητεύει και θα μας συναρπάζει με τις διηγήσεις του. Θα μας χαρίζει βαθιά συγκίνηση και ανείπωτη τέρψη, καθώς θα τον παρακολουθούμε, με κομμένη την ανάσα, να εξιχνιάζει δύσκολα εγκλήματα με εφόδια τη λογική, τη δυνατότητα μαθηματικής προσέγγισης των προβλημάτων, τη γόνιμη φαντασία του, αλλά και το πάθος του για το δίκιο και την αλήθεια. Παράλληλα, θα μας ξεναγεί και θα μας γνωρίζει την πόλη και τους θησαυρούς της, τους ανθρώπους της και τους καημούς τους· και, κάθε τόσο, θα μας παίρνει μαζί του στις ανεπανάληπτες θαλασσινές εξορμήσεις του και θα μας αποκαλύπτει τα μυστικά της ψυχής του, μα και της ψαρικής και της μαγειρικής.

Τα δώδεκα διηγήματα του τόμου αυτού αποδεικνύουν ότι και Ο φόνος θέλει τέχνη.

Γιάννης Σκαραγκάς: «Επιφάνεια», Ελληνικά Γράμματα 2002

Βιογραφικό

(Δες το βιογραφικό στο βιβλίο «Το αινιγματικό βλέμμα του αγγέλου»)

Περίληψη βιβλίου

Όταν η αλήθεια γίνεται το τέλειο άλλοθι για το μεγαλύτερο ψέμα… Όταν κάποιος έχει προβλέψει τα πάντα και αντικαθιστά τη λογική με κάτι που της μοιάζει επικίνδυνα. Η πρόσληψη μιας γυναίκας θα αναστατώσει τη ζωή σ΄ έναν πολυεθνικό παράδεισο φαρμάκων. Ένας φιλόδοξος άντρας θα συγκρουστεί μαζί της για να αρχίσει ένα ανεξέλεγκτο παιχνίδι βίας, ερωτισμού και παραισθήσεων. Μια σειρά από συμπτώσεις, ανεξιχνίαστους φόνους και παραβιάσεις ηλεκτρονικών συστημάτων θα αρχίσουν να συνδέονται η μία μετά την άλλη σε μια απρόβλεπτη αποκάλυψη. Ένα παρανοϊκό αίνιγμα, στημένο από κάποιον που έχει μελετήσει τη ζωή των ανθρώπων της εταιρείας και χρησιμοποιεί τις πιο τρομαχτικές λεπτομέρειες για να τους ξεφορτωθεί έναν έναν. Στην Επιφάνεια τίποτα δεν είναι αυτό που φαίνεται.

Νίκος Φώσκολος: «Η 11η μέρα», Λιβάνης 2002

Βιογραφικό

Ο Νίκος Φώσκολος γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε πολιτικές επιστήμες. Στα δεκαεφτά χρόνια του άρχισε να γράφει με πρωτοφανή επιτυχία ένα μεγάλο αριθμό από σύγχρονα αλλά και ιστορικά ραδιοφωνικά δράματα. Το πρώτο του ραδιοφωνικό σίριαλ, Αστυνομικές Ιστορίες του Νίκου Φώσκολου, υπήρξε για τρία χρόνια το μπεστ σέλερ που παρακολούθησε όλη η Ελλάδα. Δούλεψε στις εφημερίδες Εμπρός και Ανεξάρτητος Τύπος ως καλλιτεχνικός ρεπόρτερ, κριτικός κινηματογράφου και μυθιστοριογράφος. Στις αρχές της δεκαετίας του ’60 πρωτοβγήκε ως συγγραφέας στο θέατρο και τον κινηματογράφο με το αστυνομικό δράμα Ο Θάνατος θα Ξανάρθει, που γνώρισε τεράστια επιτυχία και γυρίστηκε την ίδια χρονιά ταινία από τη Φίνος Φιλμ. Ακολούθησαν στο θέατρο τα έργα Θηλιά στο Σκοτάδι, Μαρκησία του Λιμανιού, Σκέψου πριν Αγαπήσεις, Αρμένικο Φεγγάρι και Μάρτυς Κατηγορίας. Έγραψε και από το 1967 σκηνοθέτησε ο ίδιος, κυρίως για τον Φίνο, μια σειρά από εξήντα περίπου ταινίες, τολμηρού κοινωνικού χαρακτήρα, που γνώρισαν όλες ανεξαιρέτως πρωτοφανή επιτυχία και αποτέλεσαν μια ρεαλιστική «επανάσταση» στη θεματολογία αλλά και στο ύφος της ελληνικής οθόνης.

Το 1971 «μεταγράφεται» στη νεαρή τότε ελληνική τηλεόραση, όπου πετυχαίνει παγκόσμιο ρεκόρ θεαματικότητας, 92%, με το μεγάλης διάρκειας ιστορικό τηλεοπτικό δράμα του Άγνωστος Πόλεμος και συνεχίζει με την ίδια πάντοτε επιτυχία με τα ιστορικά ή κοινωνικά τηλεοπτικά δράματα Εν Τούτω Νίκα, Κραυγή των Λύκων και Ρωμανός Διογένης.

Με το πέρασμά του το 1991 στην ιδιωτική τηλεόραση του ANTENNA, καινοτομεί φέρνοντας στην ελληνική μικρή οθόνη το πρώτο μεγάλης εμβέλειας καθημερινό κοινωνικό σίριαλ Η Λάμψη, που για ακόμη μια φορά αποτελεί μια τεράστια επιτυχία και παίζεται μέχρι σήμερα επί ένδεκα χρόνια, μαζί με το δεύτερο καθημερινό του σίριαλ Καλημέρα Ζωή, που γνωρίζει την ίδια επιτυχία.

Κατέχει το αναγνωρισμένο ρεκόρ εισιτηρίων του ελληνικού κινηματογράφου όλων των εποχών με την ταινία του Υπολοχαγός Νατάσσα (751.177 εισιτήρια μόνο στην Αθήνα) και από τις ταινίες που έγραψε Οι Αδίστακτοι και Ο Πυρετός στην Άσφαλτο απέσπασαν συνολικά έξι βραβεία στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Τρία κρατικά βραβεία κινηματογραφίας εξάλλου απέσπασε το Κοντσέρτο για Πολυβόλα, ενώ Το Χώμα Βάφτηκε Κόκκινο προκρίθηκε το 1965 από την Αμερικανική Ακαδημία Τεχνών και Επιστημών ως υποψήφιο για το Όσκαρ καλύτερης ξένης ταινίας. Το 1993 τιμήθηκε από την ΕΡΤ για τη Λάμψη με το βραβείο του Δημοφιλέστερου Σίριαλ της ελληνικής τηλεόρασης. Το 1995 το ίδιο έργο του, Η Λάμψη, πέρασε στο Βιβλίο των Ρεκόρ Γκίνες. Έχει λάβει διάφορες τιμητικές διακρίσεις από τους Λάιονς, το Δήμο Πειραιώς, τους Δήμους Σύρου, Ηλιουπόλεως και Χαλκίδας, την Ακαδημία Κορφιάτικων Βραβείων, την Καλλιτεχνική Λέσχη Αθηνών, την Πανελλήνια Ένωση Γυναικών κ.ά. Έχει βραβευτεί από την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος για τη συμβολή της βυζαντινής σειράς του Εν Τούτω Νίκα στο έργο και τους σκοπούς της Ορθοδοξίας.
Το Ποτέ Ξανά… αποτελεί 2η έκδοση. Το έργο κυκλοφόρησε για πρώτη φορά προ 20ετίας με τον τίτλο Μάθε να Ζεις, Μάθε να Πεθαίνεις από τις εκδόσεις ΠΑΠΑΧΡΥΣΑΝΘΟΥ. Το ίδιο βιβλίο με τον τίτλο Οf Rats and Heroes κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή σε αγγλική μετάφραση στην Αγγλία, ΗΠΑ, Αυστραλία και Καναδά.

Περίληψη βιβλίου

Ένας σκληροτράχηλος Ελληνοαμερικανός πιλότος που κατακαίει με βόμβες ναπάλμ είκοσι γυναικόπαιδα στις «παράπλευρες απώλειες» του πολέμου στο Κόσοβο και οι Ερινύες που καταστρέφουν τη καριέρα και τη ζωή του… Μια πανέμορφη αεροσυνοδός, καταρρακωμένη από την απιστία και τη μοναξιά, που διψάει για τον «απόλυτο» έρωτα… Ένα Μπόινγκ 747 που μεταφέρει με γιγαντιαία μέτρα ασφαλείας τα πολυτιμότερα μνημεία της ελληνικής κλασικής αρχαιότητας σε μια πολιτιστική έκθεση στον Καναδά. Και μια τυφλή ομάδα απαγωγέων που οργανώνει σατανικά την κατάληψη του αεροπλάνου…

Ο έρωτας και η βία, η συγκινητική ανθρωπιά και η υπέρτατη κτηνωδία, το έγκλημα κι η αυτοθυσία, σε ένα συναρπαστικό στρόβιλο ζωής και θανάτου, εκεί ψηλά, στους αιθέρες, καταμεσής στο μάτι ενός φοβερού τυφώνα, που θα έχει την τελευταία λέξη για τους νικητές και τους ηττημένους… Η συγκλονιστική ιστορία μιας άγριας συνωμοσίας με στόχο τα μεγαλύτερα μνημεία του παγκόσμιου πολιτισμού. Μια ακόμα «11η Μέρα», πολύ μεγαλύτερη από κάθε άλλη…

Νάσος Χριστογιαννόπουλος: «Έγκλημα στο Μέγαρο Μουσικής», Εμπειρία Eκδοτική 2002

Βιογραφικό

Ο Νάσος Χριστογιαννόπουλος γεννήθηκε το 1945 στην Αθήνα. Σπούδασε νομικά και από το 1969 ως το 1977 άσκησε δικηγορία και εργάστηκε ως μέλος του διδακτικού προσωπικού στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, απ’ όπου και πήρε και το διδακτορικό του δίπλωμα.
Το 1977 μετακόμισε στις Βρυξέλλες και εξελίχθηκε σε ανώτερο στέλεχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, έχοντας μέχρι σήμερα χρηματίσει προϊστάμενος διάφορων υπηρεσιών της. Επίσης δημοσίευσε νομικές μελέτες και άρθρα σε νομικά περιοδικά στην Ελλάδα και το Βέλγιο. Πρόσφατα εκδόθηκε μία νομική ερμηνεία των Ευρωπαϊκών Συνθηκών, στην οποία μετέχει ως συγγραφέας και συντονιστής έκδοσης.

Το 1992 κυκλοφόρησε μικρή ποιητική συλλογή από τις εκδόσεις Γκοβόστη. Αρθρογραφεί στην «Απογευματινή» με κείμενα που επιχειρούν χιουμοριστική προσέγγιση της ελληνικής μυθολογίας. Τα μυθιστορήματά του «Ο ήλιος μπήκε από τη χαραμάδα», «Έγκλημα στο Μέγαρο Μουσικής» και «Έρωτας καθολικώς» κυκλοφορούν από την Εμπειρία Εκδοτική.

Περίληψη βιβλίου

Το Μέγαρο Μουσικής κατάμεστο, «Δον Κάρλος» η όπερα και όλοι ακούν μαγεμένοι το μεγάλο βαρύτονο Γιάννο Αντωνίου. Είναι η ώρα που ο ήρωας θα ξεψυχήσει από πυρά μισθοφόρων, τραγουδώντας για την ελευθερία της Φλάνδρας. Ο πυροβολισμός ακούγεται… Όμως ο Γιάννος Αντωνίου δε σηκώνεται για να ολοκληρώσει το τραγούδι. Έγκλημα στην όπερα; Τι κρύβεται πίσω από τη δολοφονία του βαρύτονου; Οι ύποπτοι πολλοί, αλλά πολλές και οι αμφιβολίες.
Ένας ιδιόρρυθμος αστυνόμος θα αναλάβει να εξιχνιάσει το μυστήριο. Έτσι ξεκινάει ένα ταξίδι στην Αθήνα, στο Παρίσι, στις Βρυξέλλες, στη Θεσσαλονίκη, ως το Βουκουρέστι. Απίθανα πρόσωπα αναμειγνύονται. Τα πιο απρόσμενα στοιχεία μαζεύονται ένα ένα. Κάπου κάνει την εμφάνισή του και το οργανωμένο έγκλημα. Όσο κι αν η λύση στην αρχή φαίνεται «εύκολη», τα πράγματα γρήγορα περιπλέκονται και οδηγούνται σε αναπάντεχες εξελίξεις. Τελικά ποιος είναι ο ένοχος;

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: